כותרות אחרונות
Search

פסטיבל עכו לתיאטרון אחר ה-41 במספר יתקיים השנה "on line"

 

 

פסטיבל עכו לתיאטרון אחר ה-41 on line.

פסטיבל עכו לתיאטרון אחר ה-41 במספר, ניצב לצד אנשי התרבות, האמנים ואנשי הבמה. לאחר שקיומו נדחה עקב הטלת הסגר הכללי, יתקיים הפסטיבל במהלך ימי החנוכה "on line" ובעלות סמלית לצפייה בכל הצגה.

הפסטיבל ממשיך לחדש ולהציג יצירות ישראליות מקוריות ולתת במה לאמנים ויוצרים צעירים שהיו אמורים להשתתף בסוכות. חלק מהצגות התחרות מצולמות בחללי הפסטיבל בעיר העתיקה בעכו ויעברו התאמה לרשת וחלק מההצגות יתקיימו כמופעי זום חיים.

חנוכה, ימים ראשון עד שלישי, 13-15.12

 

 

פסטיבל עכו לתיאטרון אחר ה-41, אירוע הדגל של העיר עכו, יתקיים השנה במהלך חג החנוכה, בימים ראשון עד שלישי 13 עד 15 בדצמבר, במתכונת אינטרנטית איכותית. לאחר דחיית הפסטיבל שאמור היה להתקיים במהלך חוה"מ סוכות עקב החלטת הממשלה להטיל סגר כללי כדי להתמודד עם התפשטות נגיף הקורונה, החליטו עיריית עכו בראשות שמעון לנקרי והנהלת הפסטיבל לקיימו online. קיום הפסטיבל למרות השנה הקשה והמאתגרת נעשה מתוך הרבה אהבה ותמיכה לתרבות ולשוחריה ונועד לתת במה, פרנסה ותחושת חיוניות לאמנים, ליוצרים ועובדי התעשייה.

 

Art-Attack-צילום-אילן-בשור

 

הפסטיבל בניהולו של המנכ"ל מאור בנזינו שזו שנתו הראשונה בתפקיד ובניהולו האומנותי של שלום שמואלוב יתקיים online ויציג השנה 6 הצגות במסגרת התחרות, שגם היא תתקיים כסדרה. חלק מההצגות שנועדו להיות מוצגות במהלך חוה"מ סוכות על במות הפסטיבל, מצולמות בחללי עכו העתיקה המשמשות ביתו הטבעי של הפסטיבל וחלק מההצגות יעלו כמופעי זום חיים ואינטראקטיביים להנאת הקהל. כפסטיבל לתיאטרון אחר, ההצגות אינן מצולמות כפי שהצגות תיאטרון מצולמות בד"כ אלא עם טוויסט.

 

6 הצגות התחרות שעוברות אדפטציה לשידור ברשת נבחרו ע"י הועדה האומנותית מתוך מעל 180 הצעות שהתקבלו. הצגות התחרות מעלות שאלות בנושאים המהותיים לחיינו בארץ, שאלות שישובו ויעסיקו אותנו גם ביום שאחרי הקורונה. היוצרים השנה, רובם ככולם, מבקשים לדון בעין ביקורתית בסוגית הציונות, הנרטיב הציוני, המטרות והיעדים של הציונות ובאתוס הישראלי. נושאים כבדי משקל שמטופלים לעיתים בצורה ישירה ולפעמים בצורה קלילה, מצחיקה ומשחררת. מכירת הכרטיסים לפסטיבל תפתח בימים הקרובים במחיר סמלי לכל הצגה.

 

"הג'וינט הישראלי" – מאת ערן טובול, מציג את גדולי המנהיגים של מדינת ישראל כאילו היו צעירים בתקופתנו, שלא יכולים לקנות דירה וחוברים כדי לבנות מודל כלכלי קיבוצי. כשהקופה המשותפת שלהם נגנבת, הם מתפתים לעסקה מפוקפקת עם יאסי, סוחר הסמים. העסקה מסתבכת וכעת חייהם בסכנה. הם פותחים במלחמת הישרדות ומגלים שלניצחון יש טעם של הפסד ובכל רגע הקומדיה יכולה להפוך לאסון.

 

joint – צילום: אילן בשור

 

"פינטה" – יוצרת ובמאית: רוני טוביאס גדעון – היצירה "פינטה" נעה בין טקסט, תנועה, דימוי ואור, ושואבת השראה מיומניו של קולומבוס, מראיונות עם אילון מאסק, משידורי ספייסאקס, משידורי נאס"א ועוד, על מנת לבחון את אותם אנשים שיוצאים למסע, המניעים שלהם והמחיר שהמסע שלהם גובה.

 

פינטה—צילום-אילן-בשור

 

"1948" – יצירה ובימוי: אפרת שטינלאוף מורי היסטוריה יקרים/ות! אתם כמעצבי הזהות העכשווית בראי העבר, מוזמנים/ות להשתלמות מקוונת בנושא: "1948- איך ללמד מאורע". ביחד נתבונן על העבר ונשאל שאלות על אמת היסטורית, על זיכרון קולקטיבי ועל נרטיבים. נלמד מתודות מגוונות כיצד ללמד את הנושא מרחוק בשעת חירום ומקרוב לכשנחזור לכיתות, ואולי נגלה דבר מה חדש על קורבנות ומנצחים. 

 

1948—צילום-אילן-בשור

 

"אלאים الأيام  "Alayam  – כתיבה ובימוי של  אלעד משה, אירוע דיגיטלי העוסק בנזילותה של הזהות בחברה רב תרבותית. שברי וידאו טקסט וצליל על רקע עיר עשירה בזהויות ישמשו מגרש משחקים עבור להקת גברים אקראית בעולם של אחר מול אני, גבוה מול נמוך, אמת אבסולוטית מול סמנטיקה ומניפולציה. 

 

אל-איאם—צילום-אילן-בשור

 

"על אדמה מוזרת" – במאית ויוצרת סיון שלצר. הקהל נכנס לחלל מוזיאלי בו מוצגת תערוכה היסטורית שמתעדת את מבצע ״מן השורש״ שהתרחש בשנת 2042. זהו מבצע עקירות מאסיבי של כל העצים הלא מקומיים שנטעו בארץ. בעקבות רעיון ״הפרחת השממה״. הקהל מסתובב בין המוצגים והפרפורמריות, בסיור בין שבילי כאוס הנרטיבים שבו אנו חיים. 

 

על-אדמה-מוזרת—צילום-אילן-בשור

 

"הקהל מתבקש לעמוד" – סאטירה מאת עדינה חיימיס ועידו קולטון ובבימויו – החזרה הגנרלית לטקס יום הזיכרון המרכזי של תיכון 'עלומים' בעכו, פתוחה השנה לקהל. את הטקס מביים אריק יעקובסון, במאי שחולם לביים את "תיבת נוח" ועקדת יצחק בברודווי, אך נאלץ להסתפק בתלמידי שכבת י״ב בעכו. על אף המכשולים, נרקמות תובנות משמעותיות על היום המיוחד, הטקס ועל החיים במדינה ששוכחת לקדש את החיים כפי שהיא מקדשת את המתים. בהצגה משחקת השחקנית אסתי זקהיים.

 

הקהל-מתבקש-לעמוד—צילום-אילן-בשור

 

במסגרת הפסטיבל יתקיים באמצעות אפליקציית זום דיון מיוחד על שם ד"ר שוש אביגל בנושא "תיאטרון במשבר" בהנחיית מאיה ערד יסעור. במסגרת הכנס יתארחו יוצרים פעילים בשני פאנלים שונים ויתקיים דיון על השפעת משבר הקורונה על האומנות בכלל והתיאטרון בפרט.   

 

שמעון לנקרי, ראש העיר עכו: "העיר עכו, כעיר של תרבות ושל מפגש תרבויות, רואה חשיבות גדולה לקיים את פסטיבל עכו לתיאטרון אחר בכל תצורה ובכל תנאי. בעת הזו, ישנה חשיבות רבה עוד יותר בקיומה של התרבות. פסטיבל עכו לתיאטרון אחר שנכנס לעשור החמישי לקיומו, כבר ראה וחווה משברים ומכולם יצא מחוזק. אנו נפעל שכך יהיה גם הפעם. אנו מודה להנהלת הפסטיבל על ההערכות המהירה לטובת קיומו באופן דיגיטלי ורואה כאן הזדמנות גדולה לקרב לפסטיבל קהלים נוספים שבעתיד יזכו לבוא ולטעום מהאווירה יוצאת הדופן שלו כאן בעכו".

 

מאור בנזינו, מנכ"ל פסטיבל עכו לתיאטרון אחר: "אנו בתחושת שליחות גדולה לקיים גם השנה את פסטיבל עכו. השנה, לאחר שנאלצנו לדחות את הפסטיבל ממועדו המקורי ולא לקיימו באופן הפיזי, אנו נקיים את הפסטיבל בגרסה online  ורואים בכל משבר הזדמנות גדולה. עבורנו זוהי זכות גדולה להמשיך את המפעל האדיר הזה. יצירה ישראלית – זה כאן! אנחנו מחזקים השנה, יותר מבכל שנה, את היוצרים, השחקנים ואנשי הבמה שלוקחים חלק בפסטיבל ואנו שמחים מאד שיש ביכולתנו לאפשר דווקא בימים אלה פרנסה ומתן במה לאנשי תרבות. פסטיבל עכו הנו מוסד ותיק, שהיה מחלוציו של תאטרון הפרינ'ג בישראל וגם בימים קשים אלה חשוב כי ימשיך להוביל ולקיים את התיאטרון בגאווה גדולה. אני מבקש להודות למנכ"ל היוצא מר אלברט בן שלוש על תרומתו האדירה לפסטיבל עכו ועל הליווי האישי והצמוד במשך השנים".

 

שלום שמואלוב, המנהל האמנותי של פסטיבל עכו לתיאטרון אחר: "מנסה לנסח מחשבות ותחושות: מה שהתחיל בתחושת החמצה ואפילו אבל על אובדן המפגש הפיזי איתכם קהל יקר, מתגלה עם הזמן כתהליך יצירתי ומרתק במעבר הצגות פסטיבל עכו 2020 ל-online. השאלות שעלו על המעבר בין הבמה למדיום המצולם הניבו מהיוצרים תשובות מגוונות ומעניינות. מה שבטוח הוא שפסטיבל עכו לתיאטרון אחר 2020 online יהיה אחר גם באופן שבו הוא מצולם. הרתיעה המובנת מתיאטרון מצולם שמעקר את חווית התיאטרון החיה כאן ועכשיו, גרמה ליוצרים לבחון מחדש את היצירה הבימתית שלהם ולחפש אחר פתרונות יצירתיים שיעבירו את הצופה חוויה דומה במהותה גם במדיום המצולם. כך חלק מהיצירות נמצאו מתאימות להיות יצירות רשת או מופעי זום וחלקן מפלרטטות עם טכניקות צילום ועריכה מעולם הוידאו ארט, הקולנוע והטלוויזיה. ללא ספק, אנחנו נמצאים בזמנים של שינוי גדול באופן שבו אנו מייצרים וצורכים תרבות ואולי נעשה פה ניסוי שאנחנו לוקחים בו חלק ואולי אנחנו עצמנו הניסוי, כך או כך המציאות היא כזאת שמאפשרת לנו להיות איתכם בקשר בדרך זו ועל הקשר הזה אנחנו לא מתכוונים לוותר".

 

אתר הפסטיבל- www.accofestival.co.il

כתובתם בפייסבוק –   https://www.facebook.com/Festival.Acco/

כתובתם באינסטרגם – https://www.instagram.com/acco_festival