כותרות אחרונות
Search

יינות יקב טפרברג – פסח תשפ"ד – לכבוד חג פסח תשפ"ד "יקב טפרברג" מגיש מגוון יינות מכל הסגנונות וקטגוריות המחיר.

יקב טפרברג פסח 2024 – צילום: אבי בר

 

 

יינות יקב טפרברג – פסח תשפ"ד.

זה בדיוק הזמן להרים כוסית לכבוד חג הפסח ולכם נשאר רק לבחור איזה יין.

 לכבוד חג פסח תשפ"ד "יקב טפרברג" מגיש מגוון יינות מכל הסגנונות וקטגוריות המחיר.

בברכת חג שמח, משפחת יקב טפרברג.

 

סיפורו של יקב טפרברג הוא סיפורה של מסורת בעסק המשפחתי: באמצע המאה ה-19 ייסד את יקב טפרברג סבא-רבא של מוטי טפרברג, מי שעומד כיום בראש היקב הוותיק בישראל ואחד המובילים בארץ. יקב טפרברג נחשב לאחד היקבים המצליחים בישראל מזה שנים רבות וסיפור הקמתו שזור בסיפורה של המדינה בכלל ושל עיר הבירה, ירושלים, בפרט. את היקב יסד למעשה רבי אברהם טפרברג שעלה לירושלים בשנות החמישים של המאה ה־19 ועסק במסחר של יין ואלכוהול. בשנת 1870 השיק את היקב תחת השם "אפרת", שחלק כבוד לדרך אפרת, ממנה הגיעו הענבים.

 

מוטי טפרברג – צילום: אבי בר

 

בשנים האחרונות נמצא היקב בעיצומה של מהפכת איכות אשר בראשה עומד מוטי טפרברג. מהפכת האיכות, כוללת בין השאר, הקמת יקב מהחדישים והמודרניים בארץ, השקעות בנטיעת כרמים באזורי איכות, בטכנולוגיות ייצור יין איכותי בהשבחת ההון האנושי ושדרוג מערכות ההפצה והמידע. כיום מייצר יקב טפבברג, היקב השלישי בגודלו בישראל, 6-7 מיליון בקבוקים בשנה. היינות נמכרים ברשתות הקמעונאיות ובחנויות יין מובחרות בארץ ו-20% מהיינות מיוצאת לחו"ל. כמו כן, היקב משתתף בתערוכות ובתחרויות יין נחשבות בארץ ובעולם.

 

 

היינות  של טפרברג שיככבו על שולחנות חג הפסח.

 

שרדונה אסנס  2022

 

 

יקב טפרברג פסח 2024 –               צילום:  יח"צ טפרברג

 

הרכב זני:

100% ענבי שרדונה

 

מקור הענבים:

ענבי השרדונה הגיע  משני כרמים ייחודיים. הראשון מכרם הנטוע ברום הרי יהודה בגובה של 900 מטר מעל גובה פני הים והשני בעמק האלה, ממוקמת במיקרו אקלים מאופיין בניקוז אוויר מההרים סביבו. איכות הענבים הייחודית, הינה תוצאה של מיקומם המיוחד של הכרמים ותנאי האקלים הקרירים במיוחד בשעות הלילה ובשעות הבקר המוקדמות התורמים לאיכות הענבים. כרמים אלו עברו מספר סבבים של דילול אשכולות על מנת להגיע לענבים העשירים במיוחד באפיונו הזני בטעמים ובארומות.

נתוני בציר:

בריקס

24.5

חומצה [ג/ל]

6.2

pH

3.45

 

תהליך ייצור היין:

הענבים הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות לאחר בציר ידני  ונכנסו מיד לסחיטה עדינה ומהירה על מנת לקבל תירוש ענבים לבן איכותי. הסחיטה נעשתה בפרס פנאומטי אינרטי עם מעטה של גז חנקן – לצורך שמירה על מגוון הארומות של הענב.

 

המיץ שנסחט הועבר למיכל נירוסטה בו בוצעה הפרדה בין המשקעים למיץ באמצעות טכנולוגיה הקרויה הרחפה – FLOTATION. בטכניקה זו מרחיפים את המשקעים לחלקו העליון של המיכל באמצעות פעפוע של גז חנקן, המאפשר להעביר את המיץ הנקי – המצוי מתחת למשקעים למיכל התסיסה. לאחר יומיים תסיסה במיכל נירוסטה מקורר, הועבר היין הלבן התוסס לחביות עץ אלון צרפתיות חדשות וישנות להמשך התסיסה האלכוהולית עד תומה, ולהתבגרות בחביות אלו. כאמור, לאחר סיום התסיסה הכוהלית, היין התבגר על שמריו בשיטת ה-"sur lie" למשך כ-9 חודשים. במהלך ההתבגרות בחביות היין עבר ערבוב של משקעיו בתהליך battonage על מנת להוסיף מרקם ומרכבות לפרופיל של היין. לאחר הבקבוק, היין התבגר בבקבוק לפני שיווקו לשוק.

 

תיאור היין:

צבע היין צהבהב עדין וצלול, ליין בוקה עשיר המלווה בארומות נקיות של פרי טרופי, הדרים בשילוב עם חמאה ועץ אלון אלגנטי. בפה היין פירותי, מאוזן, בעל חמיצות עדינה וגוף בינוני עם סיומת עגולה, מהנה וארוכה.

 

אנליזת היין:

סוכר

יבש

כהל  [ב-%]

14.2

pH

3.25

חומציות [ג/ל]

5.8

 

הצעת הגשה:

בטמפרטורה של 11 מעלות עם דגים מבושלים או מנות עוף עשירות.

 להשיג את יינות יקב טפרברג בחנויות היין המובחרות.

 

מרלו אסנס 2019

 

יקב טפרברג פסח 2024                   צילום: יח"צ טפרברג 

 

הרכב זני:

100% ענבי מרלו

 

מקור הענבים:

ענבי המרלו נבצרו משני כרמים ייחודיים ונבחרים הגדלים בטופוגרפיה שונה לחלוטין

הכרם הראשון והעיקרי נמצא בעמק האלה ליד הישוב גבעת ישעיהו בעוד הכרם השני נמצא ברום הרי אפרים. הכרם של גבעת ישעיהו נמצא בעמק בין שני ערוצים המנקזים אוויר קר מהרי ירושלים, בקרקע שולית עם אבנית גבוהה. מנגד, הכרם של הרי אפרים מתאפיין בגובה מעל 650 מטר מעל פני הים , בתנאי אקלים הרריים ובעוצמת צימוח מתונה. שני כרמים אלה מאופיינים בהבדלים משמעותיים בין טמפרטורת יום ממוצעת לטמפרטורת לילה קרירה התורמת לאיכות ענבים ייחודית הבאה לביטוי בריכוז גבוה של טעמים וארומות.

הבציר:

מכני בשעות הלילה המאוחרות.

נתוני בציר ממוצעים:

בריקס

24.3

חומציות [ג/ל]

5.8

pH

3.65

 

תהליך ייצור היין:

ענבי המרלו הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות כשהחלקה של עמק האלה הקדימה את זו של הרי אפרים. לאחר ריסוק עדין הועברו ענבי המרלו למיכל נירוסטה מקורר למשך יומיים להשריה קרה לפני תחילת התסיסה האלכוהולית. עם סיום ה-cold soaking העלנו את הטמפרטורה, הוספו השמרים והחלה התסיסה האלכוהולית של ענבי המרלו בטמפרטורה של 25 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים. בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך שלושה ימים. עם סיום ההשריהextended maceration , סחטנו את הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין. תהליך זה נעשה לכל כרם בנפרד. לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית היין החל את  תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות וחביות עץ שנה שנייה למשך 18 חודשים. לאורך התבגרות היין בחביות נטעמו כל החביות והורכב הבלנד הסופי של היין אשר נתן את המשקל היחסי של כל כרם ביין הסופי. לאחר בקבוקו, היין אף המשיך להתבגר בבקבוק למשך כ-8 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.

 

תיאור היין:

היין מאפיין הייטב את בציר 2019 אשר נהנה מחורף קר וגשום ובעונת צימוח קרירה באופן יחסי. היין בעל צבע אדום עם שוליים ענבריים, באף המלטף עולה בוקה המשלב שזיף, אוכמניות עם ניחוח עדין של ציפורן ומוקה. בפה, היין בעל גוף בינוני ומרוכז במידה, עם מעטה טאניני עדין וטעם ארוך.

 

אנליזת היין:

סוכר [ג/ל]

יבש

כהל [ב-% ]

13.5

חומציות [ג/ל]

6.5

pH

3.61

 

הצעת הגשה:

בטמפרטורה של 18 מעלות עם עוף בגריל או גבינות ברי או קממבר.

 

 ניתן להשיג את יינות יקב טפרברג בחנויות היין המובחרות.

 

קברנה סוביניון, מרלו, פטיט ורדו וקברנה פרנק – אינספייר 21'

 

יקב טפרברג פסח 2024 – צילום: אבי בר

 

הרכב זני

: 40% ענבי קברנה סוביניון

               35% ענבי מרלו

               15% ענבי פטיט ורדו  

                10% ענבי קברנה פרנק

 

מקור הענבים:

ענבי הקברנה סוביניון והמרלו נבצרו מחלקות איכותיות בהרי השומרון בגובה של כ-700 מ' מעל גובה פני הים, ענבי הקברנה פרנק והפטיט ורדו נבצרו מחלקות נבחרות מעמק איילון.

הבציר:

מכני בשעות הלילה המאוחרות

 

ממוצע נתוני בציר:

בריקס

23.9

חומצה [ג/ל]

5.9

pH

3.66

 

תהליך ייצור היין:

ענבי המרלו והקברנה סוביניון הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות לאחר שנבצרו בבציר מכני. לאחר ריסוק עדין הותססו ענבי המרלו והקברנה סוביניון יחד במשך של כשבעה ימים בטמפרטורה של 28 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים. בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר סחיטה עדינה והיין ללא הזגים הועבר למיכל נירוסטה מבודד ומקורר לתסיסה מאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין. ענבי הקברנה פרנק והפטיט ורדו שנבצרו מאוחר יותר עברו תהליך דומה אם כי משטרי ההמטרה למיצוי טעמים, ארומות וצבע היו שונים בהשוואה למרלו ולקברנה סוביניון. לאחר הרכבת הבלנד על ידי פאנל הטועמים של היקב העברנו את היין ליישון בחביות עץ אלון צרפתיות לתקופה של למעלה משנה.

 

תיאור היין:

צבע היין עמוק ואטום, ליין ארומות של פירות אדומים ושחורים בשלים בשילוב עם עץ אלון מתובל. בפה היין עשיר, מאוזן ובעל מבנה מוצק, הטאנינים רכים ומשולבים יפה והסיומת מאוזנת ומפתה.

 

אנליזת היין:

סוכר

יבש

כהל  [ב-%]

13.4

pH

3.75

חומציות [ג/ל]

5.7

 

הצעת הגשה:

בטמפרטורה של 18 מעלות עם תבשילי כבש או לזניה בשרית.

 

 ניתן להשיג את יינות יקב טפרברג בחנויות היין המובחרות.