כותרות אחרונות
Search

ביטוח בית משותף = שקט נפשי

ביטוח בית משותף = שקט נפשי – צילום:  FREEPIK

 

ביטוח בית משותף = שקט נפשי

יש כל כך הרבה תרחישים שונים אשר יכולים לקרות באזור המבנה המשותף על כן קיימת פוליסת ביטוח אשר מספקת לכם יתרון ומכסה את כל דיירי הבניין המשותף. כך תוכלו להיות רגועים שבשעת אמת של אירוע ביטוחי כזה או אחר לא תהיו תלויים בדיירים מהבניין אשר לא יכולים לעמוד בעלויות התיקון, דבר שיכול לעכב את חזרתו של התפקוד התקין בבניין לקדמותו. כך ביטוח בית משותף יכסה את העלויות הדרושות בקלות.

 

כדי לא להגיע למצב בו גורל הבניין שלכם תלוי בבעלי מקצוע ששולחת חברת הביטוח (כגון אינסטלטור, חשמלאי או קבלן שיפוצים) כדאי להשאיר את בחירת בעל המקצוע בידיים שלכם – במקרה כזו תוכלו לבחור בפוליסה המתאימה לצרכים שלכם ולכתוב זאת מראש בסעיף המתאים בפוליסה. במידה ובחרתם לסמן אופציה זו, לאחר הזמנת בעל מקצוע תוכלו לקבל חזרה את הכסף מחברת הביטוח ולתאם את התיקון מול בעל המקצוע עצמאית, בכפוף לאישור שמאי מקצועי שמנהל את התביעה בפועל.

 

ביטוח מבנה, זה אף פעם לא מאוחר מדי.

 

חשוב לציין שאין חובה לקיום של ועד בית או חברת ניהול כדי לרכוש ביטוח בניין, ללא ביטוח הדיירים בבניין כולו עלולים להיות חשופים לתביעות שעלולות להגיע למיליוני שקלים ואפילו לאחריות פלילית במקרים של רשלנות בתחום התחזוקה של המבנה המשותף, אשר בסופו של דבר יכולה להוביל לנזק לאורחי הבניין.

 

אין ספק, שבמקרים בהם מדובר בבניין בו אין ועד בית או חברת ניהול, כל פגיעה או הרס האחריות תיפול על כל דיירי הבניין כאחד, ביחד ולחוד.

 

חשוב לציין שגם בעלי דירות אשר משכירים את הנכס שלהם לאחרים והם עצמם לא מתגוררים בנכס יהיו כלולים באחריות זו. השכרה הנכס אינה פוטרת מלקיחת אחריות. במקרים בהם אין ביטוח הדבר חושף את כלל בעלי הדירות לתביעות אישיות בגין פגיעה או נזק, אשר נגרמו לאדם או לרכוש בתחומי הבניין המשותף.

 

בסיכומו של עניין, עדיף להיות בטוחים מראש ולא להיזכר ברגע האחרון כשמאוחר מידי על אחת כמה וכמה כשמדובר בבניין משותף בו אתם לא לבד חשוב שיהיה לכם ביטוח מתאים. מידע נוסף ומענה למגוון שאלות בנושא זה תוכלו למצוא גם באתר של האגודה לתרבות הדיור.