כותרות אחרונות
Search

כנס המסעדנות ה-9 של ישראל יוצא לדרך – הכנס השנה בסימן "מסעדנות בעת מלחמה"

צילום ארכיון – כנס המסעדנות 2023 – צילום: ליאת מנדל

 

כנס המסעדנות ה-9 של ישראל יוצא לדרך.

הכנס השנה בסימן "מסעדנות בעת מלחמה" ותמיכה במסעדנים מדרום ועד צפון.

31.03.24 | מלון דיוויד אינטרקונטיננטל, תל אביב.

 

המלחמה הביאה עימה התמודדויות אינסופיות לענף המסעדנות, בייחוד אצל מסעדני העוטף והצפון אבל גם אצל המסעדנים במרכז הארץ. השנה הכנס יוקדש לקשיים הללו, לתמיכה והוקרה לאלה שסייעו ולאתגרים בענף המסעדנות בשנה שכזו ובכלל. במסגרת הכנס יתקיים מתחם מיוחד לחקלאי ויצרני הדרום והצפון, יוענקו פרסים בשלל קטגוריות וידברו בין היתר גם השפים המובילים במדינה שקיבלו פרסים בינלאומיים דווקא בשנה כזו (שף יוסי שטרית, שף אסף גרניט, שף רז רהב ועוד).  הכנס בהנחיית נדב בורנשטיין וריטה גולדשטיין.

 

כנס המסעדנות של ישראל, הכנס הגדול והמקצועי בישראל המיועד לבכירים ומקבלי החלטות בענף המסעדנות, חוזר זאת השנה התשיעית. הכנס שהפך זה מכבר לפגישת הפסגה של הקולינריה הישראלית, יעלה על הבמה את הדוברים החשובים בתעשייה שיציגו כיצד מתמודדים בענף המסעדנות בעת מלחמה, על הקשיים, ההתמודדות וכל מה שמביאה איתה התקופה האחרונה. השנה, לאור מאורעות אוקטובר והמלחמה, נקדיש את הכנס למסעדנות בעת מלחמה, נתמוך במסעדני העוטף, מדרום ועד צפון ונדון בהתמודדות האין סופית  של קשיי המסעדנות בימים אלו ועוד…

 

השפים ישראל אהרוני ואסף גרנית צילום ארכיון – כנס המסעדנות 2023 – צילום: ליאת מנדל

 

בין הפאנלים הבולטים שיתקיימו במליאת הכנס:

  • פאנל "חרבות ברזל 2024 – המלחמה האמיתית של המסעדנים" – מסעדנים מובילים יחד עם אנשי מקצוע מדברים על המלחמה והשלכותיה בהשתתפות אור שוקרון (שף קונדיטורית – Oryosss מהעוטף) ועינם אבישי (מסעדן ובעלים "דג על הדן" בקיבוץ דן).

 

  • פאנל "דווקא השנה! זוכי 2024 בפרסים בינלאומיים" – משתתפי הפאנל : שף יוסי שטרית, שף אסף גרניט, שף רז רהב, שפית שיראל ברגר והשף תומר טל.

 

  • בסיום הפאנל יעניקו השפים את הפרסים לזוכים במסגרת טקס פרסי המסעדנות, בין הזוכים: מסעדת בית תאילנדי (בקטגוריית מוסד קולינרי), האחים דוקטור (בקטגוריית גיבורי מלחמה) ועו"ד עמית גרוס (בקטגוריית שרותים נלווים למסעדות) ועוד…

 

צילום ארכיון – כנס המסעדנות 2023 – צילום: ליאת מנדל

 

במסגרת הכנס יתקיים השנה מתחם מיוחד לחקלאי ויצרני העוטף והצפון שקיבלו ביתן במתחם ללא עלות במטרה להגיע ולהציג את מרכולתם לשלל השפים והמסעדנים שיהיו באירוע. בין המשתתפים: מבשלת בירה ISIS ממושב דקל בדרום, "פשוט טבעי" – משפחה של חקלאים מהצפון הרחוק שמפונים מביתם, בית בד שער הנגב – יצרני שמן זית ודבש מהדרום, גרופר משקאות שהמפעל שלהם בקיבוץ דפנה שבצפון פונה.

 

הכנס יעסוק בין היתר גם בחדשנות בתחום המסעדנות ויציג את החידושים החמים ביותר שקיימים בשוק כרגע , כמו למשל: החומוסייר, מיזם פוד-טק מבית שטראוס, שמציג את מכונת החומוס שמייצרת חומוס טרי, טעים וטבעי שממש כמו מכונת קפה – מייצרת מנת חומוס בלחיצת כפתור. וגם: Beyond Oil – שמציגים מהפכה בעולם הטיגון עם שמן בריא יותר, טעים יותר וירוק יותר.

 

צילום ארכיון – כנס המסעדנות 2023 – צילום: ליאת מנדל

 

בכנס צפויים להשתתף יותר כ-1,200 בכירים ומקבלי החלטות מתחום המסעדנות וביניהם בעלי מסעדות, שפים, בכירים בענף המזון והמלונאות, בתי קפה, ברים ורשתות, זכיינים, מנהלי רכש בתחום המסעדנות והמלונאות, בעלי בתי מלון ואולמות אירועים, בכירים מתעשיית מטבחי הענק, מנהלי מטבח מוסדי ועוד מקבלי החלטות בתחום. בין הדוברים הבולטים בכנס: שף יוסי שטרית, שף רז רהב, שף תומר טל, ערן יעקב – ראש רשות המיסים לשעבר, ירון גינדי – נשיא לשכת יועצי המס, אור שוקרון – שף קונדיטורית , יקי כביר-  מסעדן ואיש עסקים.

 

בין הנושאים שידונו בכנס – עובדים, עובדים, עובדים, אין פלסטינים, מי יעבוד?; פיצויי הממשלה לא מספיקים, מה עושים?; מצב הזכיינות בישראל ; חדשנות מול שמרנות שיווק דיגיטלי ברשתות חברתיות ; איך נכון לשווק מסעדה ? ; FOODTECH – שוס או פלופ? לאן ישראל הולכת? ; השקעה ממשלתית במסעדנות ותעשיית המזון ; קניינות ורכש משותף ; ייעוץ חיצוני– עסקי, קולינרי ושיווקי; תעשיית המשלוחים הצומחת, פוגעת \תורמת למסעדות; ה"אני מאמין" ממיטב השפים המצליחים בארץ!; לראות את המטבח הישראלי מבחוץ; השראה בינלאומית; טרנדים 2024; מה היא חווית לקוח?

 

צילום ארכיון – כנס המסעדנות 2023 – צילום: ליאת מנדל

 

סקר נרחב בקרב מסעדנים ברחבי הארץ: 

כמחצית מהמסעדנים יסגרו את המסעדות שלהם במידה ותהיה מלחמה בצפון: תוצאות מסקרנות לסקר שנערך במסגרת כנס המסעדנות ה-9 של ישראל.

המלחמה הביאה עימה התמודדויות אינסופיות לענף המסעדנות, בייחוד אצל מסעדני העוטף והצפון אבל גם אצל המסעדנים במרכז הארץ. השנה כנס המסעדנות שהתקיים בתל אביב הוקדש לקשיים הללו, לתמיכה והוקרה לאלה שסייעו ולאתגרים בענף המסעדנות בשנה שכזו ובכלל.

לכבוד הכנס התקיים סקר נרחב בקרב מסעדנים ברחבי הארץ שתוצאותיו המסקרנות נחשפות לראשונה.

 

התמונה העולה מן הסקר מצביעה על מציאות מאד מורכבת בענף המסעדנות

  • על פי דיווח המסעדנים, יש כיום מחסור של כ- 27% בממוצע, בכמות העובדים הדרושה לתפעול סביר
  • כמחצית מדווחים שכלל לא קיבלו פיצויים מהמדינה
  • פחות משליש סבורים כי במציאות הנוכחית, מסעדה הינה עסק כלכלי
  • כמחצית מדווחים על ירידה במחזור בשיעור של לפחות ,50%-25% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה
  • 46% מעידים שסוג העובדים שבו מורגש המחסור במיוחד: טבחים
  • קרוב למחצית מעריכים שיסגרו את המסעדה, במידה ותהיה הסלמה בצפון

 

הסקר נערך על ידי מכון רושינק בשיתוף עם חברת הכנסים SE מפיקת כנס המסעדנות ה-9 של ישראל, מפגש הפסגה של עולם הקולינריה הישראלית. הכנס הפגיש על במה אחת, ביום אחד, את השפים המובילים ביותר בישראל והגורמים המשפיעים בענף המסעדנות. השנה, לאור מאורעות אוקטובר והמלחמה, הוקדש הכנס למסעדנות בעת מלחמה, נתמוך במסעדני העוטף, מדרום ועד צפון ונדון בהתמודדות האין סופית  של קשיי המסעדנות בימים אלו ועוד

 

כנסת המסעדנות ה-9

יום ראשון – 31.03.2024

08:00-15:00

מלון דיוויד אינטרקונטיננטל

תל אביב