כותרות אחרונות
Search

"אנפית סינית" – ציפור נדירה נצפתה בימים האחרונים בגן הבוטני בירושלים

צילום: ד"ר אורי פרגמן ספיר

 

ציפור נדירה נצפתה בימים האחרונים בגן הבוטני בירושלים
בימים האחרונים נצפתה באגם שבגן הבוטני בגבעת רם בירושלים ציפור נדירה שמעולם לא ביקרה בישראל, מדובר בעוף מים מיוחד ממזרח אסיה – אנפית סוף סינית – Chinese Pond Heron.

ד"ר לצפרות, יואב פרלמן, קיבל לפני מספר ימים עדכון לגבי הציפור שנחתה בגן הבוטני בירושלים ושלח את הצפר הצעיר, שחר חזקיה (רק בן 16) לבדוק את הדיווח על הציפור. חזקיה שהגיע לגן הבוטני בגבעת רם מצא את האנפית באגם שבגן הבוטני, תיעד וצילם אותה מקרוב וההתרגשות בקרב חובבי הצפרות במדינה החלה.

 

צילום: ד"ר אורי פרגמן ספיר

 

צפרי החברה להגנת הטבע מסרו כי זה הביקור הראשון אי פעם, של מין האנפית הזאת בארץ וכי היא לא תועדה כאן מעולם.

 

כיוון שזוהי הפעם הראשונה שהאנפית הסינית נצפית בישראל אחזה התרגשות רבה את אנשי עולם הצפרות בארץ ורבים מגיעים בימים האחרונים כדי לתעד ולצלם אותה.

מסתבר כי ציפור זו נצפתה רק פעמים ספורות באירופה.

 

צילום: ד"ר אורי פרגמן ספיר

 

מדובר בציפור שהיא אחת משישה מינים הציפורים המכונים "אנפות בריכות". האנפית הסינית אורכה כ-47 ס"מ והיא בעלת כנפיים לבנות, גוף צהבהב-חום-אפרפר עם קצה של זנב שחור ועיניה ורגליה צהובות.

 

תום עמית מנכ"ל הגן הבוטני: "אנחנו בגן הבוטני בירושלים נרגשים מאוד לפגוש בעופות נדירים בתקופה הזאת של השנה.. אנו רואים כי הגן הבוטני שהוא בית גידול לאוסף הצמחים הגדול והמרשים בישראל הופך בתקופה האחרונה גם למוקד משיכה למגוון עופות ייחודיים חלקם אף נדירים כמו האנפית-סוף הסינית".

 

צילום: ד"ר אורי פרגמן ספיר