כותרות אחרונות
Search

"טויוטה" מכריזה על "המרוץ ההיברידי-חשמלי" הראשון בישראל לעידוד נסיעה ירוקה וחסכונית בכבישי ישראל.

 

 

מבחן הנסיעה החשמלית יוצא לדרך.

"טויוטה" מכריזה על "המרוץ ההיברידי-חשמלי" הראשון בישראל לעידוד נסיעה ירוקה וחסכונית בכבישי ישראל.

המנצח יהיה הנהג שישלים את המסלול, באורך 130 ק"מ, באופן החשמלי והנקי ביותר

"טויוטה" מאמינה כי הטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית היא היעילה ביותר בצמצום טביעת רגלה הסביבתית של תעשיית הרכב בשנים הקרובות:

  • נסיעה משמעותית על חשמל המיוצר באופן עצמי ברכב – הטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית של טויוטה מאפשרת נסיעה על חשמל בלבד למעלה מ-80% מזמן הנסיעה בדרכים עירוניות (כפי שעלה ממבחני היאריס החדשה).
  • ייצור יעיל וירוק פי 40 – על מנת לייצר מצבר לרכב חשמלי (BEV) אחד דרושה כמות חומרי גלם ממנה ניתן לייצר 40 מצברים לכלי רכב היברידיים (HEV)!
  • דרגת הזיהום הממוצעת של רכבי טויוטה שנמסרו בשנת 2020 (לפי נוסחת משרד התחבורה) הייתה 3.4, כשליש מהממוצע בענף הרכב בישראל, בזכות הטמעה נרחבת של הטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית.
  • הטכנולוגיה ההיברידית זמינה ונגישה במגוון רחב של דגמים ומחירים, ואינה תלויה בתשתית טעינה חיצונית.

 

צילום: טויוטה

 

יום כדור הארץ יחול השבוע ואתמול הודיעה יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, על "המרוץ ההיברידי-חשמלי", אירוע ראשון מסוגו בישראל וככל הידוע גם בעולם, במסגרתו מאות נהגים, מקרב הציבור הרחב, יבדקו כמה רכב היברידי יכול לנסוע בתנאי אמת על חשמל בלבד, מבלי לעשות שימוש במנוע הבנזין.

 

המרוץ, שיתקיים בחודש הבא, נועד להעלות את המודעות ליכולת הנסיעה החשמלית המשמעותית של רכבים היברידיים, ללא כל צורך בטעינה ותשתית טעינה חיצונית, המצמצמת ל-0 את כמות פליטות המזהמים של הרכב לסביבה. המנצח/ת בתחרות יהיו הנהג/ת שיסיימו את מסלול המרוץ עם אחוז זמן הנסיעה החשמלית הגבוה ביותר מסך זמן הנסיעה הכולל.

 

יעילותה המשמעותית של הטכנולוגיה ההיברידית נובעת משילוב חכם בין שני מקורות כוח: מנוע בנזין ומנוע חשמלי, והיא מושגת הודות למערכת הטענה עצמית החוסכת את הצורך בחיבור למקור חשמל ומאפשרת ניצול מירבי של המנוע החשמלי תוך צריכת דלק מינימלית, לנסיעה חסכונית המאופיינת ברמת זיהום סביבתי נמוכה במיוחד. כך למשל היאריס ההיברידית החדשה של טויוטה יכולה לנסוע למעלה מ- 80% מזמן הנסיעה הכולל בעיר ובסביבתה באמצעות חשמל בלבד. לכן בשימוש יומיומי ממוצע, חלק ניכר מהנהגים יכולים להסתמך על נסיעה חשמלית בלבד, הנחשבת לנסיעה ירוקה ולא מזהמת.

 

צילום: טויוטה

 

הטכנולוגיה ההיברידית חשמלית  – הדרך היעילה ביותר להפחתת זיהום בתעשיית הרכב:

"טויוטה" היא מעצמת הנעות חשמליות לסוגיהן, המשווקת רכבים היברידיים, פלאג-אין, חשמליים ומימן. לטויוטה וניסיון ייחודי שצברה ביותר מ- 20 שנים של פיתוח ושיווק הטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית, כחלוצת מכירות הרכבים ההיברידיים כבר בשנת 1997. בטויוטה העולמית שהטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית תהיה העיקרית והנפוצה בשנים הקרובות, בין היתר בזכות יעילותה הגבוהה, הזיהום המופחת הכרוך בייצורה והחיסכון בחומרי גלם המצויים במחסור. כך למשל, במקום לייצר מצבר לרכב חשמלי (BEV) אחד, ניתן להשתמש באותו חומר גלם כדי לייצר 40 מצברים לכלי רכב היברידיים (HEV), שכאמור מראים כבר היום ביצועים מצוינים של נסיעה חשמלית משמעותית. טויוטה מדורגת כחברה בעלת ממוצע פליטות CO2 הנמוך בתעשיית הרכב באירופה, כאשר מרכיב משמעותי מאוד בהצלחה זו הוא ההטמעה הרחבה של הטכנולוגיה ההיברידית.

 

גם בישראל טויוטה מציגה נתונים יוצאי דופן – על פי חישוב מיוחד שערכה יוניון מוטורס, דרגת הזיהום הממוצעת של רכבי טויוטה שנמכרו בשנת 2020, הייתה 3.4 (לפי נוסחת הציון הירוק של משרד התחבורה) לעומת דרגת זיהום ממוצעת 9 בכלל שוק הרכב הישראלי, זאת בזכות היקף מכירות הרכבים ההיברידיים-חשמליים שעמדו על כ- 80% באותה שנה. הפתרון ההיברידי זוכה לפופולריות גוברת בארץ, עם כ- 20% מכירות מכלל השוק, לעומת אחוזים בודדים לפני שנים אחדות, ומגוון רחב מאוד של דגמי יצרנים שונים.

 

צילום: טויוטה

 

מהלך התחרות:

המרוץ ההיברידי-חשמלי הראשון בישראל ייערך בשני שלבים: שלב המוקדמות יתקיים ביום שישי ה- 14 במאי 2021 ובו יוכלו לקחת חלק עד 200 נהגים. העשרה שישלימו את מסלול המרוץ עם % הזמן הגבוה ביותר בו נסעו על חשמל בלבד ומכאן ביצעו את הנסיעה הנקייה ביותר יעלו לגמר, שיתקיים  ביום שישי ה-21.05.21. על מנת למדוד את נתוני "הנסיעה החשמלית" ברכבים, נציגי טויוטה יתקינו בכל רכב רכיב מדידה המתחבר לשקע ה- OBD ברכב, שיתעד את נתוני הנסיעה של הרכב. במקרה של שוויון בנתוני אחוז זמן הנסיעה החשמלית, ההכרעה תיעשה באמצעות נתון תצרוכת הדלק הנמוכה ביותר וזמן הנסיעה הכללי במרוץ. הזוכה במקום הראשון יזכה בפרס של חופשה זוגית ביפן והזוכה במקום השני יזכה בסוף שבוע זוגי במלון "בראשית".

 

על מנת לאפשר תחרות בתנאים שוויוניים והוגנים עד כמה שניתן מבחינת נתוני הרכב ויכולות הביצוע הטכניות, המרוץ מיועד לבעלי רכבי קורולה סדאן היברידי, הדגם הנמכר בכל הזמנים, בגרסתו ההיברידית ולמלווה אחד בכל רכב (סה"כ נהג/ת + נוסע/ת).

 

לפרטים מלאים והרשמה למרוץ ההיברידי-חשמלי –  https://toyotahybridrace.co.il/

 

"טויוטה" בדרך ל – "Beyond Zero"

המרוץ ההיברידי-חשמלי הראשון מצטרף למגוון פעילויות של חברת טויוטה בכלל המישורים שמטרתם להפחית את הזיהום הסביבתי ולשמר את משאבי הטבע יקרי הערך של כדור הארץ. עוד משנת 1963, שמה טויוטה את נושא הקיימות הסביבתית בראש מעייניה ובאוקטובר 2015 הכריזה על "האתגר הסביבתי של טויוטה 2050", תכנית המהווה את הבסיס ליעדים הסביבתיים ארוכי הטווח של החברה המכוונים מעבר לעולם הרכב. המשימה הסביבתית של טויוטה היא להגיע Beyond Zero "מעבר לאפס", כלומר לא רק ל- 0 זיהום כמו אחרים אלא אף מעבר לכך. זאת באמצעות שימוש במגוון טכנולוגיות הנעה ירוקות, ייצור מבוסס אנרגיה ירוקה, מחזור, מעבר להנעות מימן המצמצמות את טביעת רגלה הסביבתית ועוד. לפרטים נוספים – https://www.toyota-europe.com/beyondzero