כותרות אחרונות
Search

ספיישל חנוכה כמו שלא הכרתם ב "פרנה בשוק" – ספינג' במילוי אסאדו מפורק ברטבי איולי, בזיליקום וסלט משאוויה.

ספינג במילוי אסאדו מפורק – פרנה בשוק – צילום: דור זגורי

 

ספיישל חנוכה כמו שלא הכרתם.

ספינג' במילוי אסאדו מפורק ברטבי איולי, בזיליקום וסלט משאוויה.

"פרנה בשוק" (שוק הכרמל) של השף דור זגורי – רמב"ם 2 תל אביב.

 

חג החנוכה אוטוטו כבר כאן ומעבר להדלקת החנוכייה המסורתית אחד ממאפייני החג הידועים הינם מאכלי "השמן העמוק" המפנקים והמתוקים שכולנו מכירים כמו הלביבות, הסופגניות, הלטקס והספינג'.

 

השף דור זגורי מספר כי במשפחתו עושים כבוד מיוחד לספינג'. הקינוח המתוק שעבר מדור לדור הופך להיות "כוכב הערב" בכל אירוע חגיגי כמו גם בחג החנוכה. עם השנים ושלל המסורות, הספינג' שנמכר בצפון אפריקה כמאכל רחוב, הפך גם לסמל ובעיקר זה שצורתו עם חור באמצע. לאחר ליל הכלולות, כשחתן וכלה היו מגיעים לבית ההורים, היו מקבלים את פניהם עם כוס תה וצלחת ספינג' עם דבש כברכה לחיים מתוקים.

 

זגורי, החליט לקחת את הספינג' צעד אחד קדימה ורקח מנה קולינרית מפתיעה, ספינג במילוי אסאדו מפורק ברטבי איולי, בזיליקום וסלט משאווייה, הומאז' לקינוח המשפחתי המככב שכידוע מגיע לרוב עם נגיעות סוכר, דבש, אבקת סוכר, שוקולד ומיני קרמים). 

 

מחירה: 28 ₪ בלבד

 

ספינג במילוי אסאדו מפורק – פרנה בשוק – צילום: דור זגורי

 

מהו הספינג'? המילה ספינג': ספוג ים. אמנם מגוון עדות לקחו עליו בעלות, אבל הספינג' נמצא בכלל בצפון אפריקה, בעיקר במרוקו ובתוניס ובכל מקום מופיע במראה ובצורה מעט שונים. יש ספינג'ים עם חור באמצע, יש כאלו שטוחים כמו פיתה וללא חור באמצע, מה שכן – תמיד שמרו על אותו העיקרון – הבצק הרך שאוהב לספוג, לספוג ולספוג..על כן שמו.

 

שיהיה לנו בתאבון!

 

פרנה בשוק – רמבם 2, תל אביב (שוק הכרמל)

המקום פתוח בימי א-ה' בין השעות 10:00 – 18:00

ימי שישי בין השעות 09:00 – שעתיים לפני כניסת שבת.

כשרות: רבנות תל אביב

טלפון למשלוחים: 053-6427508