כותרות אחרונות
Search

לראשונה בישראל, סטודנטים לעיצוב יוצרים בגדים עבור אנשים עם מוגבלויות בהדפסה דיגיטלית.

הדוגמנית: אסנת – עיצוב: שי מנספייזר- לוין, הדפסה: קורנית דיגיטל, צילום: תיאה ים פרנק

 

לראשונה בישראל, סטודנטים לעיצוב יוצרים בגדים עבור אנשים עם מוגבלויות בהדפסה דיגיטלית.

חברת "קורנית דיגיטל", המרכז האקדמי ויצו חיפה והמיזם החברתי "פלט"ה" חברו יחד לטובת שיתוף פעולה ראשון מסוגו – יצירת קולקציית בגדים שמטרתה שיפור אורח החיים וחוויית ההלבשה של אנשים עם צרכים מיוחדים.

 

במסגרת היוזמה, סטודנטים בשנה א' של ויצו חיפה השיקו פרויקט עיצובי ראשון בחשיבה מכלילה ומכילה, באמצעות המדפסות הדיגיטליות של קורנית. הפרויקט החל בסדנה שעברו המעצבים והמעצבות הצעירים, ובה למדו על תנועות גוף ותנוחות שעליהם להתחשב בהן כאשר הם מעצבים בגדים לאנשים עם מוגבלויות.

 

הדוגמנית: שולמית, עיצוב: שירה טסלר, הדפסה: קורנית דיגיטל, צילום: תיאה ים פרנק

 

הפרויקט זכה לליווי צמוד של שי סניור, שהקים את חברת "פלט"ה" לאחר שנפגע בשירותו הצבאי ביד ימין ונחשף לקושי בבחירת הלבוש שלו ושל בעלי מוגבלויות פיזיות בכלל. שי מספר כי לאחר שנפגע נחשף למשמעות הבגדים, התפקיד שהם משמשים בחייו, האישיים והחברתיים, הרצון לעצמאות והפערים שבין אנשים עם מוגבלויות לבין שאר האוכלוסייה בכל הקשור לרכישת בגדים והלבשה. "שמנו לעצמנו למטרה להעלות מודעות את העובדה שפעולות שנראות כה טריוויאליות לרוב החברה, אינן מובנות מאליהן לאחרים שעבורם זו אופרציה ואירוע מורכב שמונע מהם ומהן להרגיש נוח בגופם, ועצמאיים ושווים כצרכנים", מספר שי. "פלט"ה" מביאה את הערכים האלו בפועל ובעזרת הטכנולוגיה של קורנית נצליח לשפר את חייהם של כמה שיותר אנשים".

 

הפרויקטים במיזם התמקדו במספר סגמנטים שנוגעים לאנשים עם צרכים מיוחדים. אחת הקולקציות הבולטות בפרויקט שייכת לשירה טסלר, שעיצבה ז'קט ג'ינס מפרקי שמאפשר תנועתיות לצרכיו של הלובש, שולמית, הדוגמנית קטועת היד, וגם מערכת לבוש ורסטילית שיכולה להתקצר ולהתרחב לצורכי הלובש, לטובת אנשים המרותקים לכיסא גלגלים.

 

שירה טסלר: "הבנתי שאני לא צריכה למצוא נושא שרחוק ממני, אלא לראות איפה העיצוב המכליל פוגש אותי בחיי היומיום. כלומר, באילו מקרים החיים שלי נפגשים עם הצרכים של מישהי כמו לירז, שמרותקת לכיסא גלגלים, או של מישהי קטועת יד. עם לירז מקהילת פלט"ה שפגשתי התייעצתי בכל פעם שהייתה לי התלבטות לגבי העיצוב: איזה אורך חולצה יהיה הכי נוח לישיבה בכיסא גלגלים או האם רוכסן עדיף על שרוך. יחד עם זה ניסיתי למצוא פתרונות לבעיות שאני מכירה גם מעצמי; הקושי שגם לי יש במקרים של ישיבה ממושכת, לבישת כל מיני בגדים בכדי להבין את הקשיים בתהליך הלבישה. ניסיתי למצוא פתרונות שיעשו את החיים הרבה יותר פשוטים לכולם, גם בדברים הקטנים: לעשות תפר שונה, להשתמש בבד אחר, בגודל רוכסן אחר – כי בסופו של דבר הדברים הקטנים האלה משנים המון עבור אותם אנשים ואנחנו אפילו לא שמים לב לזה לרוב, כי אנחנו פשוט לא מסתכלים".

 

הדוגמנית: אסנת – עיצוב: שי מנספייזר- לוין, הדפסה: קורנית דיגיטל, צילום: תיאה ים פרנק

 

טליה בורק, יוזמת ומנחת הפרויקט, ויצו חיפה: "הפרויקט הייחודי נולד מתוך אמונה שאם נצליח ללמד את הסטודנטים כבר בפרויקט העיצובי הראשון שלהם לחשוב באופן מכליל ומכיל, ייתכן שנוכל להטמיע את הקוד הזה גם בהמשך ההתפתחות שלהם כמעצבים. כל זה מבלי לוותר על אסתטיקה, צבעוניות ואופנתיות עכשווית. מטרה זו הושגה עם הירתמות קורנית דיגיטל לפרויקט שאפשרה למעצבים לעתיד בצעדיהם הראשונים להגשים באופן מידי את חזון עיצובי הטקסטיל שלהם".

 

גיל שביט, מנהל פיתוח עסקי בישראל של קורנית דיגיטל: "אנו שמחים להיות שותפים למיזם אופנתי שיש בו אמירה חינוכית וחברתית חזקה ובועטת. זו הפעם הראשונה שבה מושקת קולקציה שכזו, כחלק מאג'נדה ש-inclusivity צריכה להיות הבסיס למקצוע עיצוב האופנה ופיתוח מוצר, מבחינה מקצועית וחברתית".

 

"קורנית דיגיטל" (NASDAQ: KRNT) היא מובילה עולמית בתחום אופנה דיגיטלית וטכנולוגיות ייצור. החברה יוצרת את מערכת ההפעלה לאופנה עם פתרונות מקצה לקצה הכוללים מערכות הדפסה דיגיטלית, סוגי דיו, מוצרי צריכה ואקוסיסטם גלובלי שמנהל תוכניות עבודה ומימוש. מתוך מטה החברה בישראל ומשרדים בארה"ב, אירופה ואסיה פסיפיק, קורנית דיגיטל משרתת לקוחות ביותר מ-100 ארצות ומדינות ברחבי העולם. למידע נוסף על האופן בו קורנית דיגיטל משנה את עולם האופנה והטקסטיל, בקרו ב- www.kornit.com .