כותרות אחרונות
Search

תאגיד "SMK"היפני והחברה הישראלית "Technologies EchoCare" תורמים לצמצום תאונות בחדרי אמבטיה עם מערכת ניטור ייחודית מבוססת רדאר.

צילום: מתוך סרטון וידאו

 

תאגיד "SMK"היפנית והחברה הישראלית "Technologies  EchoCare" תורמים לצמצום תאונות בחדרי אמבטיה עם מערכת ניטור ייחודית מבוססת רדאר.

 

תאגיד "SMK" (נשיא, מנכ"ל ומנהל התיפעול Yasumitsu Ikeda, להלן SMK)מספק פתרונות לבעיות בחדר האמבטיה עם "מערכת ניטור מבוססת רדאר" אשר פותחה ע"י  חברת EchoCare Technologies Ltd, (מנכ"ל: רפי זך, להלן EchoCare) ,  אשר איתה יש ל "SMK"  קשרים עסקיים. "SMK" תחל במכירות ראשוניות של "מערכת הניטור מבוססת הרדאר" באוקטובר 2021 ושואפת להשיק ייצור המוני באביב 2022.

 

תאונות בחדרי האמבטיה:

כ -19,000 תאונות קטלניות של בני הגיל השלישי מתרחשות בחדרי אמבטיה מדי שנה ביפן. אולם, מוצרים ושירותים לאיתור מצבים מסוכנים כגון נפילות וטביעות עדיין אינם זמינים באופן נרחב. בנוסף, יש צורך בפתרונות השומרים על פרטיותו של האדם בחדר האמבטיה, מה שאומר שמערכת מבוססת מצלמות אינה מקובלת לשימוש. מצד שני, מערכות המשתמשות בחיישני רדיו רגישות מאוד לסביבה הספציפית של חדר האמבטיה שהוא חדר קטן מוקף לוחות מתכת, זרמי מים במקלחת, תנועת מים באמבטיה וכו'…, מה שמקשה מאוד מבחינה טכנית להשיג דיוק גבוה של איתור האדם וזיהוי המצוקות.

 

היכולות של מערכת "ECHO"  של  "EchoCare" מבוססת רדאר:

"SMK" ו- "EchoCare" ערכו מספר בדיקות הקפיות עם חברת Chubu Electric Power Co., Inc, וחברות דיור מוגן כגון: JS Corporation, יצרני חדרי אמבטיה וחברות ניהול בתי אבות. הם הצליחו להשיג יכולת זיהוי מיקום האדם בבית, תנוחת גופו, נפילות וטביעות בחדר האמבטיה של 90% במספר חדרי אמבטיה בגדלים שונים תוך כדי נטרול השפעות זרמי המים במקלחות ותנודות פני המים באמבטיה. מערכת הניטור לטיפול בקשישים באמצעות גלי רדיו מסוג  UWB (Ultra-Wideband) היא מערכת ייחודית שאינה פוגעת בפרטיות הקשישים מכיוון שאינה דורשת זיהוי תמונה והיא יכולה לכסות שטח של כ -40 מ"ר עם יחידה אחת.

 

צילום: מתוך סרטון וידאו

 

פונקציות המופעלות על ידי מערכת ניטור מבוססת רדאר על ידי זיהוי אוטומטי של מיקום האדם, תנוחת הגוף, תנועה ופרופיל נשימה, המערכת יכולה להתריע בפני מצבי חירום ומצבים חריגים כגון נפילות, טביעה באמבטיה ותנאי נשימה קשים. בנוסף, על ידי ניטור פעילות חיי היומיום של אדם (ADL) וצבירת נתונים כגון מצב הפעילות ופרופיל ההליכה, ניתן להשתמש במערכת לחיזוי שינויים והתדרדרות בריאותית או אפילו התחלת דמנציה. על ידי מכירת מערכות ראשונות לפני ייצור המוני עם תכונות ייחודיות לחדר אמבטיה, "SMK" ו- "EchoCare" פועלות יחד כדי לערוך מבדקים נוספים בבתים רגילים, בדיור מוגן, בבתי אבות ובבתי חולים, מה שאמור להוביל להשקת ייצור המוני באביב 2022 ומטרתו להשיג מכירות של יותר מחמישה מיליארד ין בחמש שנים.

 

סרטוני הדגמה שהוקלטו בסביבה אמיתית:

לקבלת דוגמה לאופן השימוש במערכת בסביבה ממשית, עיין בסרטון ההדגמה בכתובות האתרים הבאות.

  1. ניטור דירתי – https://youtu.be/acD6rqfgkV0
  2. ניטור בחדר אמבטיה – https://youtu.be/XPmfklh-p_U
  3. ניטור בדיור מוגן או בחדר אישפוז – https://youtu.be/H7mZHJb4Ntg

 

 

במאי 2019, "SMK" השקיעה ב "EchoCare" ושתיהן חתמו על הסכם לייצור ומכירה של מערכת ניטור מבוססת Radar של EchoCare באמצעות גלי רדיו "UWB" לשוק היפני.

 

אודות "אקוקר":

"אקוקר" טכנולוגיות, חברת סטארט-אפ, הוקמה ב 2015 ופיתחה מערכת ייחודית לניטור בני הגיל השלישי החיים בגפם בדירתם או בדיור מוגן, מערכת שאינה לבישה ואינה חודרת לפרטיותו של האדם. Elderly Care Home Observer (ECHO).

 

חברת "תגבור", המובילה בתחום הגיוס וההשמה, הסיעוד והאבטחה, ועומדת במרכזם של פרויקטים רבים כאינטגרטור במיקור חוץ, השקיעה לפני כשלוש שנים מיליון שקלים  בחברת "EchoCare" המתמחה בפתרונות לגיל השלישי.  מאז ההשקעה, מכהנת אורית בנבנישתי (מנכ"לית חברת תגבור) כדירקטורית  בחברת EchoCare. 

 

אורית בנבנישתי מנכ"לית חברת תגבור ודירקטורית  בחברת "EchoCare" צילום: מורג ביטן

 

בנבנישתי אמרה בעת ההשקעה: "החלטנו להשקיע בסטארט-אפ הישראלי EchoCare  שפיתח מערכת ניטור ביתית המבוסס על טכנולוגית רדאר ייחודית  המזהה נפילות, מצוקה נשימתית, טביעה באמבטיה, מצב סטטי ממושך, ירידה בסימני חיים ועוד, הודות לממשקים הרבים בפעילות החברות, והיתרונות העתידיים הגלומים בהשקעה זו עבור תגבור בהובלת השוק."