כותרות אחרונות
Search

שימוש בקובוטים העלה את התפוקה בחברת "DCL Logitics" ב- 500%

צילום: UR

 

ענף המסחר הדיגיטלי ממשיך לצמוח בקצב מהיר – שימוש בקובוטים מעלה את התפוקה.

שימוש בקובוט העלה את התפוקה ב-500 אחוז במרכז הלוגיסטיקה  של חברת DCL Logitics וחסך 50 אחוז מעלויות כח האדם.

 

ענף המסחר הדיגיטלי ממשיך לצמוח בקצב מהיר ומגיפת הקורונה אף האיצה את התהליך, נתונים שהציבו בפני חברות לוגיסטיקה, שילוח והפצה, אתגרים לא קלים. בחברת DCL Logitics הגלובלית, שמספקת מוצרים לתחומי האלקטרוניקה, דיגיטל ומכשור רפואי טכנולוגי, ממרכזי ההפצה שלה בארה״ב וקנדה, חל גידול של 20% בנפח הפעילות מדי שנה בחמש השנים האחרונות. כדי להתמודד עם הקצב הגובר חיפשה החברה פתרון שהטמעתו תהיה מהירה ביותר והוא יחזיר את ההשקעה תוך זמן קצר. שילוב של קובוט (רובוט שיתופי) של חברת Universal Robots (ה-UR10e) היה רק מתבקש (וההחזר על ההשקעה בוצע תוך 3 חודשים בלבד).

 

צילום: UR

 

לדברי בריאן טו, מנהל התפעול ב- DCL, עד להכנסתו של הקובוט המפעל היה עתיר כח אדם ככל שמדובר במשימות איסוף חלקים ואריזתם. ״וזו הייתה בעיה, בגלל עלייה קבועה בגובה השכר והמחסור באנשים שמוכנים לבצע עבודות ׳שחורות׳ ומונוטוניות״. לדבריו, הרעיון הראשוני של שילוב רובוטים תעשייתיים נפסל על הסף שכן הוא היה יקר מדי ולא גמיש מספיק כדי שניתן יהיה להתאימם לצרכים השונים של לקוחות שונים. ״הקובוט התגלה כפתרון הולם ומודולרי שניתן לתכנתו בקלות על פי הצרכים ולשלבו במערכת הכללית״.

 

צילום: UR

 

בעבר, אומר טו, נדרשו חמישה אנשים לתהליך שכלל בחירה ידנית של מוצרים לשילוח, הבאתו לקו האריזה, אימות ואישור והכנסה סופית לארגז המשלוח. ״כללי המשחק כיום שונים לחלוטין והקובוט עושה את כל המשימות, בלי להתעייף, 24/7, בלי חופשות ובלי חשש מהדבקות בקורונה ובלי שעובד אנושי יצטרך לפקח עליו. המערכת הרובוטית חוסכת לנו מעל 50 אחוז בעלויות העבודה ויכולה לעשות תוך שעתיים מה שצוות של חמישה אנשים היה עושה ביום שלם. בבדיקה לעומק גילינו כי התפוקה בעקבות הכנסת הקובוט קפצה ב-500 אחוז״. לדברי טו, גם העובדים הקיימים מאושרים מכניסת הקובוט למרכז. ״בימים של עומס אדיר בעבודה, כמו ביום שישי השחור, כשהם ׳שוברים את הגב׳ מהבוקר עד הלילה הם מאושרים לראות את הקובוט הכחלחל עובד במרץ במקומם״.

 

לסרטון לחץ כאן: