כותרות אחרונות
Search

שיטת טיפול וותיקה שעשויה לשנות את השבועות הראשונים בחיי התינוק – באדיבות: עידן אברהמי, אוסטאופת בכללית רפואה משלימה.

צילום: shutterstock

 

גזים? קשיי הנקה? שיטת טיפול וותיקה שעשויה לשנות את השבועות הראשונים בחיי התינוק.

באדיבות: עידן אברהמי, אוסטאופת בכללית רפואה משלימה.

 

ילד חדש שמצטרף למשפחה מלווה בהתרגשות עצומה, עייפות כרונית ולא מעט סימני שאלה, גם כאשר לא מדובר בילד הראשון. חודשי חייו הראשונים עלולים להיות מאתגרים במיוחד – מערכת העיכול לא בשלה עדיין, שעות השינה אינן מאורגנות ומווסתות וההנקה לא תמיד מצליחה או אפשרית. יחד עם הקשיים, עולים תסכולים עמוקים וחשש. הרשת מלאה בעצות שונות ולעיתים סותרות לגבי הטיפול האידיאלי ומסביב כל אחד מנסה לחוות דעה. לצד כל אלה, טיפול באוסטאופתיה עובד על מערכות הגוף השונות של התינוק, ועשוי לתרום להתפתחותו ולסייע לפתרון הבעיות מהן הוא סובל וזאת ללא התערבות כירורגית או כאב.

 

תינוק חדש שמצטרף למשפחה מסב אושר גדול לסובבים אותו לצד לא מעט בלבול וקושי. בשבועות הראשונים לחייו מערכות גופו עדיין לא בשלות עדיין ולא מווסתות ופעמים רבות הוא מתקשה לישון, לינוק ולאכול ואף סובל מכאבי בטן, עצירות וגזים שמלווים בבכי ממושך. מסביב, העצות לא מפסיקות לזרום, הרשתות החברתיות מלאות במידע סותר והבלבול רק גדל. כיצד מטפלים בגזים? מה עושים כשהתינוק מתקשה לינוק ואיך מעודדים אותו לישון טוב יותר?

 

לפני הכול חשוב לזכור שמדובר במצב זמני. תוך כמה שבועות, התינוק שזה עתה יצא לאוויר העולם, יתפתח, יתגבש, יבשיל וילמד את ההורים שלו ואת הגוף שלו. בסופו של דבר שעות השינה יתאזנו, מערכת העיכול תסתגל למצב החדש והבכי הממושך יישכח. עם זאת, על אף שמדובר בבעיות שהורים רבים מתמודדים איתם ובמצב זמני שקרוב לוודאי יסתדר מעצמו, חשוב להיוועץ ברופא ילדים ולשלול בעיות מורכבות. לצד אלה, אוסטאופתיה, שיטת טיפול אמריקאית ותיקה בת יותר ממאה שנה, עשויה לסייע למערכות גופו העדינות של התינוק להבשיל, מה שעשוי להוביל לביסוס ההנקה, לשינה מאוזנת יותר ולהקלה על כאבי הבטן.

 

עידן אברהמי – צילום: יח"צ

 

טיפול עדין שמותאם במיוחד למערכות גופו הרגישות של התינוק:

במסגרת טיפול אוסטאופתי מסייע המטפל לטיפול בבעיות שונות איתן מתמודד התינוק בשבועות חייו הראשונים: גזים, פליטות מרובות, קושי לינוק, בעיות שינה ובנטייה של הראש הצידה (טורטיקוליס), וזאת דרך עיסויים ומניפולציות עדינות בגופו של התינוק. הטיפול עדין, מותאם למערכות הגוף של תינוק רך, ומעבר לטיפול בתסמינים, הטיפול נועד לסייע למערכות להבשיל. הטיפול משתנה מתינוק לתינוק, ומותאם לצרכים הייחודיים שלו. הטיפול נעשה בשיתוף ההורים, כאשר המטפל מעודד את ההורה לשיר לילד ולדבר אליו, ואף להחזיק אותו ולשמור על קשר עין לאורך כל הטיפול.

 

הטיפול שעשוי להשפיע אחרי מפגש אחד בלבד:

טיפול בתינוקות בני יומם מוביל פעמים רבות לתגובה מהירה. לתינוק הרך אין היסטוריה רפואית מורכבת בדרך כלל, והוא חף ממורכבות פסיכולוגית ונפשית. לכן, השפעת הטיפול גדלה ולעיתים קרובות כבר לאחר המפגש הראשון ניתן לראות שיפור. במקרים שבהם לא חל שיפור, המטפל ימליץ על סדרה של מספר פגישות או מסלול טיפול אחר כדי לנסות טכניקה אחרת ולסייע לתינוק. כדי להגדיל את סיכויי הצלחת הטיפול, כדאי לקבוע את הפגישה לשעה שבה התינוק ערני ונינוח ככל האפשר, שבע, אך לא מלא מדי. בנוסף, לאחר הפגישה מומלץ להקפיד על הנחיות הטיפול, כמו למשל על שגרת עיסויים במקרים של בעיות גזים, תרגילים ייעודיים לבעיות של הטיית ראש לצד אחד וכמובן המון מגע אוהב ורך.