כותרות אחרונות
Search

פגיעה במהלך נסיעה לעבודה – דברים שחשוב לדעת.

צילום: freepik

 

 

פגיעה במהלך נסיעה לעבודה – דברים שחשוב לדעת.

אחד הדברים החשובים ביותר בכל הנוגע לתאונות עבודה הוא לדעת את הזכויות שלכם, כיוון שהגורמים הקשורים לכך לא ימהרו להגיד לכם אותן. הדבר רלוונטי אפילו יותר כאשר מדובר בתאונה בדרך לעבודה וצריך להבין האם היא נחשבת לתאונת עבודה או לא.

 

מתי נחשבת תאונת דרכים לתאונת עבודה?

כל נסיעה במסגרת העבודה שהתרחשה בה תאונת דרכים נחשבת לתאונת עבודה. בין אם העבודה שלכם מצריכה נסיעה כחלק מהשגרה כמו שליחים, נהגי אוטובוס, בין אם הוטלה עליכם נסיעה חד פעמית ובין אם אתם בדרך לעבודה או בדרך חזרה מהעבודה. כל אלה נחשבות לתאונות עבודה ומגיע לכם פיצוי עליהן.

 

יש לקחת בחשבון כי אם בדרך לעבודה סטינו מהדרך על מנת להקפיץ את הילדים למוסדות הלימוד, או שעצרנו לקנות משהו או כל דבר אחר, הדבר נחשב לתאונת עבודה אך נכנס לתחום אפור, שכן זו לא בדיוק הדרך לעבודה.

 

לפרטים נוספים על עורך דין תאונות עבודה – https://shenkarlaw.com

 

דברים שחשוב לדעת על תאונה במהלך נסיעה לעבודה

תאונות דרכים בדרך לעבודה יכולות להיות תחום אפור שלא בטוח נקבל עליו זכויות. הנה מספר דברים שחשוב לדעת על תאונות כאלה.

 

צילום: freepik

 

מה צריך לעשות?

כאשר מתרחשת תאונה במהלך נסיעה לעבודה או חזרה ממנה, חשוב מאוד להדגיש בפני מי שמטפל בכם כי מדובר בתאונת עבודה. לאחר מכן עליכם ליידע את מקום העבודה שלכם על התאונה. המעסיק צריך לספק לכם טופס הפניה לטיפול רפואי ולחתום על הודעת תביעה לביטוח לאומי. כמו כן, עליכם להגיש תביעת נכות ולעבור ועדה רפואית על מנת לקבל אישור של ביטוח לאומי.

 

את מי יש לתבוע?

שני הגורמים המרכזיים שיש לתבוע אותם הם ביטוח לאומי וחברת הביטוח. על ביטוח לאומי לשלם 75% מהשכר שלכם למשך שלושה חודשים מהתאונה. כמו כן, במידה ונותרה לכם פגיעה או נכות כלשהי תוכלו לקבל פיצויים נוספים מביטוח לאומי. על חברת הביטוח לעומת זאת לפצות בגין הוצאות, הפסדים, כאב וכל נזק נוסף, בהתאם לפוליסה שלכם.

 

"לסיוע מקצועי מומלץ לפנות לעורך דין תאונות עבודה – כמו עו"ד יוליה שנקר"

 

מה עושים אם לא הוכרנו כנפגעי תאונת עבודה?

במקרה כזה יש לפנות לביטוח תאונות אישיות. ביטוח תאונות אישיות יכסה את ההפסדים וההוצאות הכרוכים בתאונה, ובמקרה הצורך במקרה של פגיעה קשה או נכות כתוצאה מהתאונה. כמו כן, ביטוח תאונות אישיות מהיר יותר ומשלם את הכספים המגיעים לנפגע בזמן ללא צורך להוכיח את התאונה.