כותרות אחרונות
Search

ממחקר שערכה חב' "Segment טכנולוגיות מידע" עולה כי: בתקופת משבר הקורונה עשרות אלפי עסקים קטנים ובינונים נפגעו קשות…

סתיו שחם מנכ"ל חב' "Segment טכנולוגיות מידע" – צילום: יח"צ

 

ממחקר שוק שערכה חב' "Segment טכנולוגיות מידע" עולה כי:

בתקופת משבר הקורונה עשרות אלפי עסקים קטנים ובינונים נפגעו קשות…

 

מחקר שוק שערכה חב' "Segment טכנולוגיות מידע" קובע שבתקופת משבר הקורונה עשרות אלפי עסקים קטנים ובינונים נפגעו קשות מהקושי לקבל חשבוניות מס מקוריות מהספקים ולדווח על מס התשומות. מדובר בכ-1.5 מיליארד שקל לחודש שנשארו בקופת המדינה ואינם מוחזרים לעסקים.

 

עפ"י המחקר של חברת "Segment טכנולוגיות מידע" עסקים בישראל מוציאים מאות מיליוני חשבוניות שמופקות מידי חודש ומגיעות ליעדן באמצעות דואר ישראל/ מסירה ידנית. חשבוניות שחלקן לא טופלו בשל צמצום בכוח אדם/ פיטורין והוצאה לחל"ת של עובדי מחלקות הנהלת החשבונות.

 

רו"ח סתיו שחם, מנכ"ל חברת "Segment טכנולוגיות מידע": "בתקופת הקורונה היה גידול של עשרות אחוזים בחברות ועסקים בישראל שעברו לשימוש בפורטל החשבוניות של Segment המבצע איסוף, קליטה ובדיקה אוטומטית של החשבוניות באופן אלקטרוני מול ההזמנה ובהתאם להוראות רשות המיסים".

 

מחקר שוק שערכה חב' "Segment (סגמנט) טכנולוגיות מידע" קובע שבתקופת משבר הקורונה עשרות אלפי עסקים קטנים ובינונים נפגעו קשות מהקושי לקבל חשבוניות מס מקוריות מהספקים  ולדווח על מס התשומות. מדובר בכ-1.5  מיליארד שקל לחודש שנשארו בקופת המדינה ואינם מוחזרים לעסקים.

 

עפ"י המחקר של חברת "Segment טכנולוגיות מידע" עסקים בישראל מוציאים מאות מיליוני חשבוניות שמופקות מידי חודש ומגיעות ליעדן באמצעות דואר ישראל/ מסירה ידנית. חשבוניות שחלקן לא טופלו בשל צמצום בכוח אדם/ פיטורין והוצאה לחל"ת של עובדי מחלקות הנהלת החשבונות.

 

מידי חודש העסקים בישראל מוציאים מיליארדי ש"ח ברכישת שירותים וטובין. למעלה מ – 80% מהחשבוניות המופקות בגין הוצאות אלו, מודפסות במדפסת, נחתמות ידנית, ומגיעות ליעדן באמצעות דואר ישראל או באמצעות מסירה ידנית – ואנחנו מדברים על מאות מיליוני חשבוניות שמופקות ומודפסות מידי חודש.

 

ההוראות של רשות המיסים יצרו בעיה חדשה בתקופת הקורונה – עסקים מתקשים לאסוף את חשבוניות המס המקוריות (הפיזיות) ומפסידים כסף בכך שאינם יכולים לדווח על מס התשומות. כאשר ניגשים לחישוב, לפי אחוז מע"מ תשומות העומד על 17% – מדובר על מיליארדי ₪ אשר נשארים בקופת המדינה ואינם מוחזרים לעסקים. אולי לכם הבעיה נשמעת מינורית ביחס לידיעות על קריסות עסקים ועובדים שאיבדו את פרנסתם, אבל מדובר בבעיה שעלולה ליצור גל קריסות נוסף עתידי של עסקים.

 

הגבלות התנועה וההנחיות הסגרים שהוכרזו בישראל, יצרו השפעה מידית על תצורת העבודה של העסקים: מעבר של עסקים רבים לעבודה מהבית וסגירת משרדי וחללי העבודה. צמצום כוח האדם בעסקים רבים והוצאה לחל"ת של עובדי מטה ועובדי מחלקות הנהלות החשבונות באותם עסקים.  וכמובן, קושי להעביר ולקבל חשבוניות מספקים באמצעות הדואר או באמצעות מסירה ידנית.

 

ההגבלות יצרו הפסד של מיליארדי ש"ח בחודש, כיוון שהוראות רשות המיסים מאפשרות ניכוי מס אך ורק בהסתמך על חשבוניות מקור מודפסות או באמצעות חשבונית חתומה דיגיטאלית. מאות אלפי עסקים שלא נערכו לקליטת חשבונית חתומה דיגיטאלית, נמצאים כיום בבעיה של תשלום מע"מ מוגדל מידי חודש – מעמסה כבדה מאד בתקופה אשר גם כך מספיק קשה לעסקים בישראל.

 

סתיו שחם מנכ"ל חב' "Segment טכנולוגיות מידע" – צילום: יח"צ

 

רו"ח סתיו שחם, מנכ"ל חברת "Segment טכנולוגיות מידע": "בתקופת הקורונה היה גידול של עשרות אחוזים בחברות ועסקים בישראל שעברו לשימוש בפורטל החשבוניות של Segment המבצע איסוף, קליטה ובדיקה אוטומטית של החשבוניות אל מול הזמנת הרכש ובאופן אלקטרוני בהתאם להוראות רשות המיסים."

 

פורטל החשבוניות של ""Segment חוסך את הצורך של הספקים לשלוח את החשבוניות בדואר לגוף הרכש, במקום השליחה בדואר הספקים טוענים בצורה פשוטה את החשבוניות לפורטל וחותמים דיגיטאלית על החשבוניות. המערכת מבצעת בדיקת התאמה מול ההזמנה של גוף הרכש בגינה התקבלה החשבונית. כשיש התאמה בין החשבונית להזמנה המערכת מעבירה את החשבוניות ישירות לתוך מערכת הנהלת החשבונות של גוף הרכש, שם בעל העסק יכול לאשר את התשלום ולידע את הספקים על קבלת החשבונית ותאימותה. ללא צורך בהדפסות, שליחה בדואר וללא מגע יד אדם.

 

רו״ח סתיו שחם, מנכ״ל חברת "Segment טכנולוגיות מידע" מציין עוד: "שאם בתקופה של טרום הקורנה בעיקר עסקים בעלי נפחי רכש גדולים היו מיישמים את פורטלי החשבוניות של Segment"", כדוגמת, משרד הביטחון, קופת חולים מכבי שרותי בריאות, קבוצת אלביט מערכות, בנק מזרחי טפחות, חברות הדלק, חברות נדל"ן גדולות וקמעונאים גדולים, הרי שבתקופת הקורונה אנו מקבלים פניות ובקשות רבות מאד מעסקים עם נפח רכש נמוך יותר – בבקשה ליישם את פורטל החשבוניות שלנו לצורכי קליטת החשבוניות מהספקים באופן אלקטרוני, ובכך לאפשר להם לנכות את מס התשומות בגין חשבוניות אלו בהתאם להנחיות רשות המיסים".