כותרות אחרונות
Search

מוניות תל אביב – מיתוסים שלא הכרתם.

צילום: תמונה חינמית pixabay.com 

 

מוניות תל אביב – מיתוסים שלא הכרתם.

כשסטיגמות נדבקות קשה מאוד להסיר אותן. יש לא מעט מיתוסים נפוצים על מוניות תל אביב. חלקם נכונים וחלקם פחות. כדי לבלבל אתכם קצת יותר, ננסה לנפץ חלק מהמיתוסים אבל גם נחשוף בפניכם כמה מיתוסים שכנראה לא הכרתם.

 

מונית הכסף

כשחושבים על נהג המונית האולטימטיבי מבין כל מוניות תל אביב קשה שלא להיזכר בעידו רוזנבלום. השחקן והמנחה היה הפנים של נהגי המוניות בתל אביב. נוסעים שעלו אליו למונית קיפצו וצהלו מאושר כשגילו שבמקום לשלם עבור הנסיעה, ישלמו להם על כל שאלת טריוויה שיענו עליה נכון. לא רק זה, אחר כך גם ישדרו את זה לכל המדינה בטלוויזיה. לא היה אחד במדינה שלא ייחל  לעצמו לצאת לרחוב, להושיט את היד למונית המגיעה מהצומת ולגלות שזו בעצם מונית הכסף.

 

החששות והדאגות

מה שעידו רוזנבלום שידר היה ההפך הגמור מכל הסטיגמות המתייחסות לנהגי מוניות תל אביב. רוב האנשים המשתמשים במוניות באופן קבוע יכולים להעיד על לפחות מקרה אחד בו נהג המונית גזל מהם יותר כסף ממה שהגיע לו. החרדה אכן מוצדקת מאחר וסטטיסטית זה משהו שאכן יכול לקרות לכל אחד. מאז שתוכנית הטלוויזיה עלתה וירדה, המון דברים השתנו. כעת ניתן להזמין מונית דרך אפליקציה או אתר אינטרנט ולדעת את מחיר הנסיעה הממוצע מראש. בנוסף לכך, המדינה חוקקה חוקים נוקשים מאוד בנושא המונה של המוניות. ננסה להתבטא בעדינות מכיוון שאי אפשר להבטיח שאכן הגזל נשאר לגמרי בעבר. אבל כן יש שיפור מרחיק לכת בכל הנושא וכן, היום פשוט, בטוח וזול יותר לנוע ממקום למקום במונית.

 

הסטריאוטיפ

אם תצאו לרחוב בתל אביב ותבקשו מעוברי האורח לתאר לכם כיצד נראה נהג מוניות תל אביב טיפוסי, ייתכן שהתיאור יהיה מאוד אחיד לכולם: גברים מבוגרים שאוהבים "לחפור" בעיקר על פוליטיקה. הסטריאוטיפ הזה אינו מדויק בכלל מפני שיש גם נהגי מוניות מכל הגילאים, המינים ובעלי דעות שונות. האנשים שבוחרים לעסוק בתחום הם כאלה שאוהבים לנהוג, אוהבים את החופש לנוע ממקום למקום ולתת שירות נעים לנוסעים. לכן אין כל קשר בין מגדר, רקע, גיל או אפילו מעמד.

 

צילום: תמונה חינמית pixabay.com 

 

הנהג המנומנם

סטיגמה נוספת שיש כלפי נהגי מוניות היא שהם עייפים ומיושנים. זה נכון שיש קובץ קטן של נהגי מוניות מ"הדור הישן" שעדיין נוהגים ברכבים ישנים ומלוכלכים ואינם מקפידים על שירות לפי המצופה. מדובר בדור שמצטמצם ככל שהזמן עובר והמגמה בתחום הינה הפוכה לחלוטין. היום נהגי מוניות שואפים להיות הכי הייטק, הכי משוכללים והכי חדשניים. נהגים רבים בוחרים לשלם הרבה יותר בקניית מונית מונעת בחשמל כדי להפחית פליטת מזהמים, הם משתמשים באפליקציות ניווט ושומרים על תא הנוסעים נקי ומצוחצח בהתמדה. הכל כדי שהנוסעים יקבלו את החוויה המגיעה להם על הצד הטוב ביותר.

 

פיקוח ואכיפה

יותר ויותר נהגי מוניות תל אביב שעבדו באופן עצמאי, מצטרפים אל חברות, איגודים וארגונים. בכך הם מבטיחים לעצמם עבודה יציבה יותר, רכב בסבסוד החברה ושירותים דיגיטליים המקשרים ביניהם לבין הלקוחות. בהצטרפות אל ארגון מוניות כזה או אחר, הנהג נמצא בפיקוח מתמיד לא רק על ידי רשויות האכיפה של המדינה, אלא גם בפיקוח של החברה בה הוא עובד. חברות אלו מעוניינות לעבוד בשיתוף פעולה רק עם נהגים מקצועיים אשר ישמרו על המוניטין של הארגון.

 

הזמנת מונית באינטרנט

בין אם אתם צריכים מונית ספיישל, מוניות גדולות תל אביב או אוטובוס להסעה, באתר דרייבר תוכלו להתרשם משירותי הסעות מוקפדים, נגישים ומקצועיים לכל צורך ולכל מטרה.