כותרות אחרונות
Search

מאות פעמים! תערוכה חדשה במרכז לאמנות עכשווית "CACR" ברמלה.

 

 

מאות פעמים!

תערוכה חדשה במרכז לאמנות עכשווית "CACR" ברמלה.

4 אמניות מסקרנות, האלה אבו קישק, נרדין סרוג'י, נעמה ערד ודיאנה קוגן מציגות בתערוכה חדשה.

 אוצרת: ד"ר סמדר שפי.

אירוע פתיחה: שישי 3.7.2020 

הכניסה חופשית.

 

בתחילת יולי תפתח במרכז החדש לאמנות עכשווית ברמלה התערוכה "מאות פעמים" – בה יציגו 4 אמניות מסקרנות, עבודות המעוררות שאלות ותהיות בהקשר של נשיות. האמניות יציגו בתערוכה עבודות רישום, ניאון, מיצבים ועוד, חלקן ענקיות, הממחישות את הרב גוניות הקיימת בעיר רמלה הרב תרבותית המורכבת ממגוון דתות וקהילות.

 

לאחר דחייה בשל משבר הקורונה, התערוכה החדשה 'מאות פעמים' תפתח בגלריה לאמנות עכשווית ברמלה. בתערוכה יציגו 4 אמניות עבודות הקשורות לנשיות.

האמנית האלה אבו קישק כתבה בערבית ובעברית מילים מתמלילי שיחות עם נפגעות עבירות מין. הטקסטקיר כתוב בגדול על הקיר המשאיר לדמיון הצופות ולצופים את הדימויים, את הזוועה. בעוד המילים הופכות דימויים לאבסטרקטיים. האלה אבו קישק תושבת רמלה מנהלת שיחות עם נפגעות תקיפה מינית בתוך המשפחה מזה כשש שנים. את השיחות והמפגשים שלה עם נשים שהותקפו מינית בילדותן על ידי בן משפחה היא מתרגמת לעבודות אמנות כי היא יודעת שהכח הוא באמנות הן בריפוי והן בעוצמה. זוהי עבודתה הראשונה של האלה בנושא והיא מתכננת נוספות.

 

"מישהי, אני אומרת, תזכור אותנו" היא כותרת הרישום הענק שמציגה קוגן ביצירה דיאנה עם כלבי הצייד. דמותה של האלה דיאנה מורכבת: אלת הציד ופטרונית חיות הבר, אלת פוריות מגינת היולדות ובתולה. הבחירה של קוגן לעסוק באלה שבשמה היא נקראת הופך את הרישום למעין דיוקן עצמי.

 

עבודה של דיאנה קוגן רישום עיפרון על קנבס ורוד צילום רון פלד

בעבודת הניאון "חומוס- פול" של נרדין סרוג'י מובילה האמנית את הצופה להתבוננות בנוכחות כתב ערבי במרחב הישראלי, ואולי המערבי. כתב ערבי מתקשר בדרך כלל לכיתוב פוליטי, אולי דתי וכאן מנכיח את היומיומי שהפך לסמל.

העבודות של נעמה ערד יוצרות אצל הצופה, בו זמנית, רתיעה ואמפתיה אינטנסיבית . בעבודה Legally Blonde  גוף  מתומצת לקווים  דקים,  עשויים גרביונים  מתוחים, נדמה כמתריס, אך מקובע לרצפה במנעולי מתכת. ההחפצה, הרמיזה/הפניה לעבדות לופתת את הצופים.
תודה

 

אוצרת התערוכה ד"ר סמדר שפי: "התערוכה החדשה היא הרהור מורכב, לעיתים הומוריסטי – אירוני אך לאו דווקא אופטימי, על נשיות בהקשריה החברתיים והפרטיים" אומרת ד"ר סמדר שפי אוצרת המרכז והתערוכה "לצופה מוזמנת חווייה ייחודית לאור קווי המתח השונים העוברים בין יצירות התערוכה, טורדים אבסורדים עיקשים ולעיתים גורמים לאי נוחות". 

 

עבודה של האמנית האלה אבו קישק שכתבה בערבית ובעברית מילים מתמלילי שיחות עם נפגעות עבירות מין. היא כותבת אותן בגדול על הקיר משאירה לדמיון הצופות ולצופים את הדימויים, את הזוועה. בעוד המילים הופכות דימויים לאבסטרקטיים.

 

עבודתה של הלא אבו קישק בתערוכה צילום רון פלד

 

 

ב"דיאנה" של האמנית דיאנה קוגן מוצגות עבודות במימדים גדולים כמו עוטפות את המתבוננות/ים. 

 

"מישהי, אני אומרת, תזכור אותנו" היא כותרת הרישום הענק שמציגה קוגן ביצירה דיאנה עם כלבי הצייד. דמותה של האלה דיאנה מורכבת: אלת הציד ופטרונית חיות הבר, אלת פוריות מגינת היולדות ובתולה. הבחירה של קוגן לעסוק באלה שבשמה היא נקראת הופך את הרישום למעין דיוקן עצמי.

 

דיאנה קוגן צילום רון פלד

 

בעבודת הניאון "חומוס- פול" של נרדין סרוג'י מובילה האמנית את הצופה להתבוננות בנוכחות כתב ערבי במרחב הישראלי, ואולי המערבי. כתב ערבי מתקשר בדרך כלל לכיתוב פוליטי, אולי דתי וכאן מנכיח את היומיומי שהפך לסמל.

 

 

נרדין סרוג'י – חומוס פול – צילום רון פלד

 

העבודות של נעמה ערד יוצרות אצל הצופה, בו זמנית, רתיעה ואמפתיה אינטנסיבית . בעבודה Legally Blonde  גוף  מתומצת לקווים  דקים,  עשויים גרביונים  מתוחים, נדמה כמתריס, אך מקובע לרצפה במנעולי מתכת. ההחפצה, הרמיזה/הפניה לעבדות לופתת את הצופים.

 

התערוכה "מאות פעמים" מעלה הרהורים על מבנים של הצגת נשיות, החל במיתולוגיה (ב"דיאנה" צפון גם המיתוס הנסיכה דיאנה "מלכת הלבבות" האיקונית ) ועד בובות – מבובות חלון ראווה ועד בובות מין שצילן מהדהד ב  Legally Blonde .

 

 

legally blonde – נעמה ערד צילום רון פלד

 

המרכז החדש לאמנות עכשווית רמלה  CACR שנפתח לפני מספר חודשים ע"י עיריית רמלה וקרן רמלה, במתחם מוזיאון רמלה בניהולו של רון פלד, מציע אמנות מהמעלה הראשונה כשמטרתו להרחיב את המקום שתרבות תופסת בחיינו. המרכז הוא מקום בטוח לדיון בנושאים מעוררי מחלוקת או כאב, להתעמת עם אתגרי ההווה ולדמיין את העתיד.

 

במסגרת כל תערוכה נערכים מפגשים עם קהל ודיונים עם יוצרות ויוצרים, הוגי והוגות דעות מקשת רחבה ככל הניתן.  בחללי המרכז  הממוקמים בבניין מנדטורי משנת 1922, יערכו בין שלוש לארבע תערוכות מתחלפות מידי שנה. המרכז  יערוך פעילות בחללים נוספים ברחבי העיר רמלה, בהם היסטוריים כמו ברכת הקשתות.

 

 

האלה דיאנה – דיאנה קוגן צילום רון פל

 

ראש עיריית רמלה, מיכאל וידל ציין כי: "המרכז לאמנות עכשווית ברמלה, מהווה מרכיב תרבותי חשוב ומרכזי המשקף את החיים המשותפים בעיר רב תרבותית. התערוכה "מאות פעמים", הרביעית בסדרה, היא הוכחה שרמלה מצויה על מפת האמנות העכשווית בישראל, כיאה לעיר תרבות מובילה – רמלה עיר עולם. אני מזמין את הציבור למרכז לאמנות עכשווית בעיר רמלה".

 

 

 

נעילה: 15.10.2020

המרכז לאמנות עכשווית CACR

שד' הרצל 112 רמלה.

פרטים נוספים: 050-743-1106 ובאתר.

שעות פתיחה: ראשון עד חמישי 11:00-15:30 שישי ושבת סגור.