כותרות אחרונות
Search

לא רק דובאי ובחריין! בצל משבר הקורונה, שדה חדש של הזדמנויות עסקיות נפתח היום בפני חברות טכנולוגיה ישראליות במזרח-אירופה.

אירינה נבזלין, רונית חסין הוכמן ושר החקלאות אלון שוסטר – צילום: גיא וקסמן.

 

 

לא רק דובאי ובחריין!

בצל משבר הקורונה, שדה חדש של הזדמנויות עסקיות נפתח היום בפני חברות טכנולוגיה ישראליות במזרח-אירופה.

 

שליח האו"ם למזרח התיכון, נשיא בולגריה לשעבר, שרים ונציגים בכירים משבע מדינות באירופה השתתפו אתמול (חמישי) בכנס שיזמה חברת IMPROVATE ונועד לחבר בין טכנולוגיות חקלאיות מתקדמות תוצרת ישראל לאירופה. "בעידן זה של מהפכת מידע וטכנולוגיה, ממשלות וחברות טכנולוגיה וחדשנות מייצגות את המנהיגות העולמית העכשווית", מסרה אירינה נבזלין, מייסדת ויו"ר החברה. "IMPROVATE היא פלטפורמה המחברת בין שתי קבוצות אלו, ומאפשרת להן לבנות שפה משותפת ולעבוד בשיתוף פעולה למציאת פתרונות, אשר ישפרו את איכות חייהם של רבים"

 

בשורות חדשות לחברות טכנולוגיה ישראליות: אתמול (חמישי) התקיים כנס שיזמה IMPROVATE ועסק בהטמעת חקלאות חכמה בדרום-מזרח אירופה, על-ידי פיתוחים ישראליים. בכנס נכחו נציגי ממשל בכירים משבע מדינות שונות – ביניהן יוון, קרואטיה, בולגריה, רומניה, פולין, מקדוניה וישראל. האיחוד האירופי תומך ומתקצב זה מכבר את החקלאות במדינות דרום-מזרח אירופה במיליארדי אירו, במטרה שיעברו טרנספורמציה חקלאית – מחקלאות מסורתית קטנת-היקף לחקלאות מודרנית המניבה תבואות שדה גדולות.

 

צילום גיא וקסמן.

 

נשיא בולגריה לשעבר, הנשיא פלבנייב התייחס לתקצוב הנרחב של האיחוד ולהזדמנויות עבור הישראלים: "400 מיליארד אירו הולכים לעבור לחקלאות. בולגריה היא מדינה עשירה במים, אבל 60% מהם הולכים לטמיון בצינורות. רק דמיינו אם נוכל לעשות זאת בצורה אחרת. המון אנשי עסקים ישראלים שרוצים להקים שותפויות במדינות הבלקן ומשקיעים הון וזמן רב, לעיתים עושים זאת בצורה לא יעילה. IMPROVATE היא פלטפורמה יעילה, אשר מאפשרת מפגש ישיר עם מקבלי ההחלטות. תוך יומיים-שלושה של פגישות וחיבורים ניתן לסגור עסקים".

 

שר החקלאות, מר אלון שוסטר: "אנחנו אוהבים לעשות עסקים עם העולם ולחלוק מהידע שלנו עם אחרים – אצלנו ביהדות קוראים לזה 'תיקון עולם'. הייתי ראש מועצה בעוטף עזה, ומה שלמדתי זה שבזמן משבר  – עלינו להתמקד בדברים החשובים. זהו לא הזמן להטיל אחריות באחרים, אלא זמן לשתף פעולה. לטעות זה אמנם אנושי, לשתף פעולה – זה אלוהי".

 

גם שליח האו"ם למזרח התיכון, מר ניקולאי מלאדנוב, השתתף בכנס והתייחס להסכמי השלום האחרונים: "הסכמי השלום זו אכן הזדמנות נדירה לשיתופי-פעולה, ולא רק במפרץ, גם בדרום-מזרח אירופה. אינסוף הזדמנויות. בולגריה ורומניה הולכות לגל פינטק בשנים הקרובות, וגם באיחוד האמירויות ישנו היי-טק. קחו את ההזדמנות, ותרתמו את הסכמי אברהם לטובת טכנולוגיה חקלאית".

 

מנכ"ל IMPROVATE, רונית חסין-הוכמן: "הכנס 'שם על השולחן' הזדמנויות ואינספור אפשרויות לשיתופי-פעולה עסקיים בין חברות ישראליות למדינות דרום-מזרח אירופה. בצורה הכי גלויה וישירה זכינו לשמוע את שרי המדינות אומרים לישראלים – 'רק תבואו' ואני משוכנעת שבקרוב נשמע כולנו כיצד הדיבורים הפכו למעשים ולעסקים".

 

אירינה נבזלין, רונית חסין הוכמן ושר החקלאות אלון שוסטר – צילום: גיא וקסמן.

 

החברות הישראליות הציגו טכנולוגיות מתקדמות המותאמות למדינות שלקחו חלק בכנס, ונציגי המדינות האירופיות גילו עניין רב בטכנולוגיות הללו. לאחר מכן שוחחו שני הצדדים על צעדים פרקטיים בהטעמת הטכנולוגיות במדינותיהם.

 

בין החברות שהציגו בכנס: ״Gro-Fit״ – המפתחת חיישנים חכמים ואפליקציות לחקלאות מדויקת, וכך הופכים כל חווה לחווה חכמה; ״AgroScout״ – ספקית  שרותי אגרונומיה הגדולה בעולם לזיהוי מוקדם של מזיקים ושל מחלות בגידולים חקלאיים.צכמו כן השתתפו חברת ״Adama״ – העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של חומרי הדברה גנריים ונציג מחברת ״Agri-Go״ שהציג פתרונות בדמות פיתוח ובניית בתי גידול של בשר, פטם, דגה ושאר החי. בנוסף, היא מקימה ומבצעת פרויקטים בינלאומיים בעלי פתרונות היי-טק לחקלאיים בענפי בעלי-חיים, חממות וחקלאות-ים. חברה נוספת היא ״Roots״, אשר נסחרת בבורסה האוסטרלית, ומוכרת היטב הודות לפיתוחם המהפכני של מערכות לחימום ולקירור שורשים. נוסף להן, חברת "GroundWork" הציגה כיצד פיתוחים בדמות אספקת רכיבים מיקוריזיים לשימוש חקלאי מסחרי יכולים לסייע במדינות מזרח-אירופה ונציג מטעם חברת “AGL” סיפר על פתרונות טכנולוגיים יצירתיים שהחברה מתאימה באופן אישי לחקלאי בדמות חממות, חוות, רובוטיקה וביחד עם אנרגיה מתחדשת.