כותרות אחרונות
Search

"כלל ביוטכנולוגיה": "ביוקיין" מודיעה על תחילת ניסוי Phase II ב- "Motixafortide" בסרטן הלבלב.

Mr. Ofer-Gonen – Clal Biotechnology Indusries – CEO. Picture credit to E. צילום: ערן לביא

 

"כלל ביוטכנולוגיה": "ביוקיין" מודיעה על תחילת ניסוי "Phase II" ב- "Motixafortide" בסרטן הלבלב.

"כלל תעשיות ביוטכנולוגיה" מתכבדת להודיע כי ביום 29 באוקטובר 2020, הודיעה חברת "BioLineRx Ltd", כי החל ניסוי קליני "Phase II" ב-Motixafortide BL-8040 בשילוב עם תרופת anti-PD-1 cemiplimab LIBTAYO® והכימותרפיה המקובלת כיום כקו טיפול ראשון בחולי סרטן לבלב גרורתי.

 

הניסוי, בהובלת אוניברסיטת קולומביה, יכלול תחילה 10-12 חולים ועשוי להתרחב לסך של 40 חולים לאחר הערכת 10-12 החולים הראשונים על פי יעדים שהוגדרו מראש. היעד העיקרי של הניסוי הוא שיעור התגובה האובייקטיבית (ORR). יעדים משניים כוללים בטיחות וסבילות, הישרדות ללא התקדמות המחלה (PFS), שיעור בקרת המחלה (DCR) וההישרדות הכללית (OS). תוצאות מהניסוי צפויות להתקבל באמצע שנת 2022.

 

Mr. Ofer-Gonen – Clal Biotechnology Indusries – CEO. Picture credit to E. צילום: ערן לביא

 

"Motixafortide" הינו מעכב של החלבון CXCR4, אשר הוכח במספר ניסויים קליניים כבעל יכולת ניוד משמעותית של תאי מערכת החיסון וכיעיל בהשריית מוות ישיר של תאים סרטניים. ממצאים נוספים בתחום האימונו-אונקולוגיה מצביעים על כך שמעכבי CXCR4 עשויים להיות יעילים בעידוד נדידת תאי T אנטי-סרטניים וחדירתם לתוך הגידול.

 

חברת "ביוליין" רכשה זכויות בתרופה "Motixafortide" מכוח הסכם רישיון עם חברת "ביוקיין תרפיוטיקס" בע"מ, המוחזקת על ידי החברה בשיעור של כ-25%.