כותרות אחרונות
Search

ילד כבן 8 הגיע למרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית לאחר שבלע למעלה מ-20 מגנטים.

 

 

מרכז רפואי מאיר: ילד בן 8 בלע מעל ל- 20 מגנטים.

ילד כבן 8 הגיע למרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית לאחר שבלע למעלה מ- 20 מגנטים.

מומחי מאיר מזהירים: עלול לגרום לנקב במעי!

אמו מספרת כי הילד שהה אצל חבר והתקשר לספר כי בלע מגנטים: "הוא לא ידע להעריך כמה. הלכנו לרופאת הילדים שהפנתה אותנו למיון באופן מיידי" היא מספרת. "במחלקה לרפואה דחופה ילדים פגשנו את ד"ר אמיר מנדלסון, רופא בכיר במחלקה, אשר שלח את הילד לצילום נוסף ואשפז אותו להמשך טיפול והשגחה".

 

צילום: באדיבות דוברות בית חולים "מאיר"

 

ד"ר אייל זיפמן, מנהל השירות לגסטרואנטרולוגיה ילדים מסביר: בגלל ההבנה לגבי הנזק שמגנטים עלולים לחולל – והחשש מנקב במעי וזיהום בחלל הבטן, הוחלט לשלוח את הילד באופן מידי לצילום. בצילום נצפו המגנטים במעי הדק במקום שלא ניתן להגיע ללא ניתוח. הוחלט כי נעשה מעקב לבחון את מקומם ובשלב מסוים נמצא כי הם אינם מתקדמים לבד ויש לעשות קולונוסקופיה. המגנטים נמצאו במעי הגס והוצאו בהצלחה".

 

צילום: באדיבות דוברות בית חולים "מאיר"

 

לדברי ד"ר זיפמן וד"ר מנדלסון: "לשמחתנו המקרה הסתיים בשלום וללא כל סיבוכים. יחד עם זאת חשוב לציין כי בליעת מגנטים על ידי תינוקות וילדים היא בעיה שכיחה, בעיקר בגילאי שנה עד שלוש. המגנטים עלולים להיצמד זה לזה ולגרום לפגיעה ברירית המעי עד כדי יצירת נקב במעי וזיהום מפושט בחלל הבטן. יש להרחיק מידם של תינוקות וילדים גופים זרים עם דגש על מגנטים וסוללות דיסק שהינם מסוכנים במיוחד. "טווח הגילאים של ילדים הבולעים מגנטים לאחר ששמו אותם מתוך סקרנות בפיהם ולעיתים גם בתוך האף, הוא רחב. חלק מהמגנטים, בעיקר אלו המשמשים כמשחקי משרד למבוגרים, הם בעלי כוח משיכה חזק במיוחד וגם אותם חשוב להרחיק מהישג ידם של ילדים ותינוקות".