כותרות אחרונות
Search

טיפולים אסתטיים לא רק לפנים – עכשיו גם לשיניים!

ד"ר רפאל "דנטל הרמוניה" תל אביב – צילום: יח"צ

 

טיפולים אסתטיים? לא רק לפנים !

אסתטיקה דנטלית – כל החידושים ששווה להכיר ברפואת שיניים במבוגרים ובילדים.

תחום  האסתטיקה הדנטלית ,עבר שינוי התפתחותי גדול בשנים האחרונות, מגוון טיפולים ושיטות שמסייעות לנו לשמור ולשמר על בריאות ומראה השיניים שלנו.

ד"ר רפאל ממכון לבריאות השן והגוף "דנטל הרמוניה תל אביב" ריכז עבורכם את מיטב החידושים הטכנולוגים האחרונים בתחום רפואת השיניים:

 

צילום: pexels.com -cedric 

 

רפואת שיניים באמצעות טכנולוגיית לייזר:

מכשיר לייזר מייצר קרן אור בעלת תכונות ייחודיות המאפשרות דיוק ויעילות בטיפול רפואי  ובפרט בתחום רפואת השיניים האסתטית והדנטלית כאחת.

 

קיימים מספר סוגי לייזרים ברפואה.  והללו מסוגלים לטפל לדוגמא: רק ברקמה רכה (עור, חניכיים ורירית) ולצדם  מכשירי לייזר המטפלים בסוגי הרקמות(שיניים, עצם)  בידיו של רופא שיניים מיומן ומנוסה, טיפול שיניים בלייזר הוא בטוח ביותר, הרבה יותר מאשר המקדחה המסורתית. הודות לדיוקה של קרן הלייזר אין כל אפשרות לגרום נזק לרקמות בסביבת אזור הטיפול.  "FOTONA LIGHTWALKER" היא    מערכת   הלייזר  המתקדמת  ביותר כיום .   

 

 בדיקות הדמיה  המסיעות  לגילוי של בעיות בחלל הפה וחשיבותן באבחון מקיף:

אחד מהטיפולים המתקדמים טכנולוגית הינו מכשיר  "PRIME SCAN"  המיעל את האבחנה הראשונית עם הגעתו של המטופל/ת למרפאה והכולל  צילומים של חלל הפה וטיפולים אותם ביצע. המכיל בתוכו את כל הנתונים של המטופלים באופן המדויק ביותר.  

המערכת מציגה על המסך: צילום בטכנולוגית  תלת ממד של 2 הלסתות העליונות והתחתונות. יתרונה   הגדול של הדמיה זו , הינו שיקוף מלא מדויק ומקצועי של כל הבעיות בחלל הפה. עבור המטופלים זוהי אבחנה מדויקת לקראת התכנית הטיפולית.

 

 כמו כן , הטכנולוגיה מאפשרת להבחין בבעיות קיימות וזיהוין המידי של בעיות עתידיות. לצד הדיאגנוזה במכשיר  "PRIME SCAN"   מתבצעת במקביל גם בדיקה תלת ממד במכשיר  "CT" שישקפו לרופא המטפל תוצאה מקיפה ואבחון רחב יותר.

 

טיפולי שיניים בילדים:  חידושים לצד החשיבות בהשגת יעילות בטיפול  ויצירת חוויה חיובית:

טיפולי שיניים בילדים  מאתגרים אותי תמיד כרופא, ילדים  רוצים "להאמין" בבואם לטיפול שיניים שלא יכאב, האתגר שלנו כרופאים ,הוא להעניק לילדים, תחושת נוחות ובטחון שימוש בגז צחוק  נחשב ליעיל ובטוח לשימוש, באמצעותו הילדים מבינים  שאין מה לחשוש "מכיסא רופא השיניים" , לצד תחושה חיובית, נינוחה ומחויכת.

 

ברפואת שיניים אסתטית ודנטלית אנו נוהגים להשתמש גם בלייזר שנחשב  אנטי בקטרילי ובאמצעותו הילדים  לא חווים שום כאב.

 

האמצעים החדשניים בביצוע של טיפול שורש והיתרונות בתכנון דיגיטלי  של כתרים אחרי טיפול?

שימוש במכשיר  לייזר  לצד מכשיר הטלסקופ הדנטלי  מעניק דיוק של 100% וזה גם היתרון הגדול בשימוש  הטכנולוגי בין 2 המכשירים הללו.

 

יתרונות של תכנון דיגיטלי של כתרים:

 אם בעבר נהגו בטכנולוגיה המיושנת לבצע מדידות באמצעות  סד שהכיל בתוכו סילקון, שגרמו לרוב לאי נוחות למטופלים לפני הבדיקות ולרוב לא לדיוק אופטימלי. התכנון הדיגיטלי לעומתו מעבר ליתרונו הבולט בחדשנות אותו הוא מציע, זו  יכולתו לשקף לנו כרופאים תמונת מצב אופטימלית על מצב השיניים.        

באמצעות השיטה  ניתן להתאים למטופלים כתרים זמניים או קבועים בטווח קצר לעומת השיטה המיושנת שארכה זמן ולעיתים אף  לא הייתה מדויקת ומסרבלת בבדיקות  ההתאמה הארוכות.

 

 לסיכום למה חשוב לשים לב לפני שבוחרים במרפאת שיניים?

עבורי כרופא הייתי מציע לשים לב לנראות המרפאה, לצוות הרפואי המטפל, השימוש במכשור ובטכנולוגיה חדשנית, לשרות הלקוחות ובעיקר לחוויית המטופלים מהטיפול הנכון והמקצועי.

 

ד"ר רפאל "דנטל הרמוניה" תל אביב – צילום: יח"צ

 

המאמר באדיבות ד"ר רפאל אברג'יל – "דנטל הרמוניה תל אביב" – המכון לבריאות השן והגוף