כותרות אחרונות
Search

חדש על מדף הספרים – שליחו של הסולטאן – מאת: מיכאל מרגלית.

שליחו של הסולטן – עיצוב כריכה : צבי פדלמן

 

חדש על מדף הספרים – שליחו של הסולטאן רומן היסטורי.

מאת: מיכאל מרגלית.

העלילה מתרחשת ביבשות אפריקה ואירופה בתקופה הקדם מודרנית.

"שליחו של הסולטן", היוצא בהוצאת סגול, הוא טרילוגיה מרתקת של רומן היסטורי הכתוב בשפה קולחת ומצליח להשאיר את הקורא במתח לכל אורכו.

 

הרומן שליחו של הסולטאן מתרחש במהלך פרק מכריע בתקופה הקדם־מודרנית (1625-1564). הנערים שמואל ויוסף פאלאצ'י שורדים טבח המתרחש במלאח, הגטו היהודי בעיר פאס שבמרוקו. איברהים, יהודי שהתאסלם בצוק העיתים פורש עליהם את חסותו.

 

עיצוב כריכה : צבי פדלמן

 

הטראומה הנקשרת לאירוע המחריד והכורח להתחנך ברוח האסלאם נדחקים אל קרן זווית בעקבות מציאות חיים חדשה: הנערים זוכים לחינוך, להשכלה ולאימון כוחני, המכשירים אותם לכהן לימים כשליחים בשירות הסולטנות, ובשירות מושלים אזוריים במרוקו, בספרד, בארץ השפלה ובעוד… משפחת פאלאצ'י הופכת לשושלת ולגורם שאין לוותר עליו בכל תחומי העשייה המדינית, במיוחד במישור הדיפלומטי.

 

עיצוב כריכה : צבי פדלמן

 

באמצעות הבזקים לימינו אנו, נחשף הקורא לעמדות אידאולוגיות, חברתיות־כלכליות ומדיניות בשתי התקופות ויכול להסיק מסקנותיו. בתקופה מרתקת זו, הקדם מודרנית, עמוסת הגילויים, ההמצאות והחוויות, מתגלה טבעו המוביל של האדם כתוצר של מערכת רגשות: אהבה, קנאה, שנאה, נאמנות, בגידה ונקמה, על כלל השלכותיה. סיפור השושלת פיקטיבי, האירועים וסיפור הרקע אותנטיים לחלוטין. הרומן מבוסס בחלקו על עובדות אמיתיות שהתגלו למיכאל מרגלית במהלך לימודי ההיסטוריה של עם ישראל, של מרוקו ושל אירופה באוניברסיטת תל אביב. במהלך המחקר על מרוקו נחשף מרגלית לביוגרפיה פסבדו-אקדמית של משפחת פאלאצ'י שעמדה בשירות הסולטנות המרוקאית בתקופה בה מעמדם של היהודים היה נחות מאוד, והצליחה להגיע לעמדה בכירה יחסית.

 

עיצוב כריכה : צבי פדלמן

 

מרגלית העמיד את שושלת הפאלאצ'י כנציגו של מיעוט יהודי – שורת יועצי המלכות בכל מישורי העשייה – שעמד בשירות הממשל במרוקו מן הסולטאן ועד לקאיד (המושל האזורי) ואשר הצליח – במהלך המאות ה-15 ועד ה-20 – בתחילה למנוע, מאוחר יותר לעכב, את נפילתה הכלכלית והכוחנית של הארץ בידי מעצמות זרות. מנהיגה של השושלת, שמואל פאלאצ'י, שהיה מקורב לנסיך מוריס לבית נסאו-אורנייה, שעה שארץ השפלה פתחה במאבק שמונים השנה על עצמאותה, מצא את מקום מנוחתו בבית העלמין הפורטוגזי באודקירק אן דאר אמסטל, דרומית מערבית לאמסטרדם. האח יוסף ובני משפחה נוספים קבורים שם. רבגוניות אירועי התקופה הקדם-מודרנית  – המתוארת בחיבור לפרקים באורח הנתפס כהזוי אך תואם להלוך הרוח התקופתי – הניעה את מרגלית לשלב בה משפחה-שושלת יהודית רבת מעש.

 

מיכאל מרגלית בעל תואר שני בתולדות עם ישראל – אוניברסיטת תל אביב ותואר שלישי בנושא: "נוסעים גרמנים בתקופה הווילהמינית על מרוקו ועל יהודיה".

בשלושת החלקים של הספר יש  1,344 עמודים.

מחליר: 229 שקל.

להשיג באתר הוצאת סגול בפורמט מודפס https://did.li/NGoCN

או

דיגיטלי https://did.li/wvWYH