כותרות אחרונות
Search

חדש על מדף הספרים – "הזמנה לשרת ציבור" – מאת: ישראל דנציגר.

"הזמנה לשרת ציבור" מאת: ישראל דנציגר – צילום: יח"צ

 

חדש על מדף הספרים – "הזמנה לשרת ציבור" – מאת: ישראל דנציגר.

הצצה אל מאחורי הקלעים של המגזר הציבורי בישראל

עריכה: רותי חזנוביץ

 

ישראל דנציגר: "זה סיפור שכל אזרח חייב להכיר. זה הסיפור של המגזר הציבורי בישראל, שלי כמנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ושל מנכ"לים אחרים. הוא מיועד לכל מי שרוצה לדעת מה קורה עם המסים שלו, למה הוא לא מקבל שירות אופטימלי? למה השירות פעמים רבות אטי ומסורבל? למה כל כך הרבה דברים שאנחנו רוצים שיִקרו לא קורים? מה כן טוב, ומה כן עובד? ובעיקר למה כולנו חייבים ויכולים לבוא ולהשפיע בהרמת קול אזרחי, בעמותה ואולי להצטרף למגזר הציבורי או הפוליטי. אלו החיים שלנו והשינוי בידינו."

 

אחרי שנים כיזם וכמנכ"ל הייטק עם הישגים נאים, ועוד שנים אחדות במגזר השלישי, החליט ישראל דנציגר להיכנס למגזר הציבורי.

 

דנציגר מונה למנכ"ל משרדו של אבי גבאי, ומשזה פרש המשיך עם שר האוצר משה כחלון ואחר כך עם השר זאב אלקין. במשך כשלוש שנים וחצי הוא חווה מבפנים את השירות הציבורי עם היכולות העצומות הקיימות בו לעשות ולהשפיע על אזרחי ישראל לטובה, האתגר והעניין האישי המלוּוים בסיפוק עצום, אבל גם את האתגרים הגדולים והכשלים בו.

 

"הזמנה לשרת ציבור" מאת: ישראל דנציגר – צילום: יח"צ

 

הזמנה לשרת ציבור מספק הצצה נדירה אל מאחורי הקלעים של הציבוריות הישראלית ומשרדי הממשלה, ואל עבודתם של השרים ופקידי הציבור.

 

בספרו חושף דנציגר את שיתופי הפעולה, את קרבות האגו, את הלכלוכים וההתמודדות עם הכפשות, כמו גם את הטוב הרב לצד האתגרים, המורכבויות והכשלים בעבודת המגזר הציבורי.

 

בין שלל הדוגמאות, הוא מביא את העקרונות הבסיסיים לכל מנהיג ציבור – ובמיוחד קורא לבוא להטות שכם ולשרת ציבור.

 

ישראל דנציגר, בן 50, במקור קיבוצניק מכפר עציון, נשוי ואב לארבע בנות, מתגורר במושב נס הרים. זהו ספרו השני, אחרי "יוזמה – סיפור ישראלי".

 

דאנאקוד: 99-2421

 מחיר: 118 ₪

 מס' עמודים: 244

 הוצאה: מטר הוצאה לאור