כותרות אחרונות
Search

חברת "Universal Robots" השיקה רובוט שיתופי המסוגל להתמודד עם הרמה של 30 ק"ג.

קובוט להרמת מסעות כבדים – צילום: UR

 

 

"מה שלא הולך בכח, הולך ביותר כח"
"Universal Robots" בהשקה גלובלית:
רובוט שיתופי שמסוגל להתמודד עם הרמה של 30 ק"ג.

 

טביעת הרגל הקטנה מאפשרת לקובוט החדש להשתלב כמעט בכל חללי העבודה – מה שפוטר בני אדם מהרמה כבדה. הרובוט, במשקל 63.5 ק"ג בלבד, ניתן גם להעברה בקלות בין אזורי עבודה שונים על פס הייצור. לדברי מנכ״ל ונשיא UR, ״תעשיות ברחבי העולם מאמצות ייצור זריז יותר ומודולריות בייצור. חלק מהשגת המודולריות והזריזות בתעשייה תלויה בניידות – והקובוט הזה מספק את הצורך הזה למרות המשקלים שהוא סוחב״.

 

מנכ״ל ונשיא UR, קים פובלסן – קובוט להרמת מסעות כבדים – צילום: UR

 

"Universal Robots", מובילת השוק העולמי של הרובוטים השיתופיים (קובוטים), הכריזה על ה- UR30, קובוט חדש מהדור הבא של החברה הדנית, שיכול להתמודד עם מטענים של 30 ק"ג. למרות גודלו הקומפקטי, UR30 מציע יכולות הרמה יוצאות דופן כשבקרת התנועה שלו מבטיחה התמודדות עם מטענים גדולים וכבדים יותר, במהירות רבה יותר מהדורות הקודמים.

 

הקובוט החדש אידיאלי עבור מספר יישומים, כולל משטוח ואריזה, טיפול במכונה (machine tending), טיפול במגוון חומרים ועד הברגה עם מומנט גבוה המיועדת בעיקר לתעשיית הרכב. עבור טיפול במכונה, יכולת העבודה במטען כבד מאפשרת לקובוט להשתמש במספר תפסנים בו זמנית, כשהמשמעות היא שהוא יכול להסיר חלקים מוגמרים ולהעמיס יותר חומר גלם וכך לקצר את זמני ההחלפה ולמקסם את הפרודוקטיביות.

 

בחברה מציינים כי הקובוט החדש מפגין יעילות רבה גם בטיפול במשטוח של מוצרים כבדים בכל התעשיות, כאשר טביעת הרגל הקטנה מאפשרת לו להשתלב כמעט בכל חללי העבודה – מה שפוטר בני אדם מהרמה כבדה. הרובוט, במשקל 63.5 ק"ג בלבד, ניתן גם להעברה בקלות בין אזורי עבודה שונים על פס הייצור.

 

קובוט להרמת מסעות כבדים – צילום: UR

 

מנכ״ל ונשיא UR, קים פובלסן: ״היכולת לסחוב משקל גבוה יותר והגמישות המוגברת עומדות בבסיס עידן חדש באוטומציה. תעשיות ברחבי העולם מאמצות ייצור זריז יותר ומודולריות בייצור. חלק מהשגת המודולריות והזריזות בתעשייה תלויה בניידות – והקובוט הזה מספק את הצורך הזה למרות המשקלים שהוא סוחב״.

לדברי פובלסן:  ה- UR30 לא רק עונה על ציפיות התעשייה אלא הוא אף ערוך לדרישות משתנות, מה שמאפשר לעסקים להסתגל ולהגיב לצרכים המשתנים ביעילות רבה. "ה- UR30 הוא שלב נוסף במסע של Universal Robots המכוון לרמות חדשות בעולם האוטומציה".

 

חיים זכרמן, מנהל חטיבת רובוטיקה ואוטומציה בחברת SU-PAD נציגת UR בישראל: "מהנסיון שלנו בשוק הישראלי אנו יכולים לראות יותר ויותר לקוחות עם יישומים שדורשים קובוטים שיכולים להתמודד עם משקלים שהולכים ועולים.  מניסיון עבר שהיה לנו עם קובוט ה-UR20, ראינו לאחר ההשקה שלו בזירה הישראלית, שככל שהשוק הכיר ושמע על הפתרון, כך גם נולדו הצרכים עבורו… אני מעריך שאותו הדבר יקרה גם עם הקובוט החדש. יותר ויותר עסקים ומפעלים יגלו את היתרונות של היכולות להתמודד עם משקל כבד יותר". 

 

קובוט להרמת מסעות כבדים – צילום: UR

 

על פי הערכות האנליסטים, שוק הקובוטים העולמי עומד כיום על כמיליארד דולר בשנה וקצב הגידול במשלוחים בשנים 2025-2027 יקפוץ מדי שנה בכ-20 עד 30 אחוז. על פי התחזית של חברת Interact Analysis, עד 2027 השוק העולמי יכפיל עצמו בהיקפו. על פי  UR, החברה מחזיקה כיום בכ-34 אחוז משוק הקובוטים העולמי ובניקוי סין מהמשוואה, היא מגיעה למעל 50 אחוז מהשוק.

 

הקובוט זמין כבר להזמנות מראש כעת והמשלוח יתבצע ברבעון הראשון של 2024.

סרטון הדגמה:

https://youtu.be/VtBtTT8PsNY?feature=shared

 

בהדגמה נראית היכולת של הקובוט החדש להרים 30 ק״ג ולשנות תוך כדי הרמה את זוויות ההרמה בקלילות רבה…

 

– למידע נוסף ומפרט טכני מלא, בקרו באתר האינטרנט של Universal Robot.