כותרות אחרונות
Search

המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך יעניק פרס מפעל חיים לסופר מאיר שלו על תרומתו לספרות הילדים בעברית.

הסופר מאיר שלו יקבל פרס מפעל חיים על ספרי הילדים שכתב – צילום: נדיה לנדאו

 

 

המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך יעניק פרס מפעל חיים לסופר מאיר שלו על תרומתו לספרות הילדים בעברית.

הפרס יוענק באירוע הגמר  של התחרות לכותבים צעירים, שמקיים המרכז מידי שנה.

 האירוע השנה יתקיים ביום רביעי ה- 25.5.2022 אודיטוריום, שפיים.

  

המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך, יעניק פרס מפעל חיים לסופר, מאיר שלו, על תרומתו לספרות הילדים בעברית. הפרס יוענק במסגרת אירוע הגמר של התחרות לכותבים צעירים שיתקיים ביום רביעי ה- 25.5.2022 באודיטוריום שפיים ובהנחיית טל מוסרי.

 

מדי שנה מקיים המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך את תחרות הכותבים הצעירים הארצית, בקרב תלמידים מבתי הספר המשתתפים בתוכנית הייחודית לפיתוח כישורי שפה וכתיבה. בין היתר משתתפים בתכנית תלמידים מהערים: מאשקלון, רמלה, ראשון לציון, בני עייש, חולון, חדרה, רחובות, פתח תקוה, אור יהודה ועוד.באירוע עצמו מעניקים פרסים לתלמידים מכיתות  ג' – ו' שכתבו את הסיפור המצטיין ביותר, שנבחרו מתוך למעלה מ-5000 סיפורים שהוגשו לתחרות.

 

 28 מהסיפורים המצטיינים של השנים האחרונות ראו אור במסגרת ספר ילדים מיוחד 'סיפורים במרכז: ילדים כותבים' בהוצאת 'טל מאי' של 'ידיעות ספרים' ובשיתוף המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך.

 

עוד באירוע, יעניק המרכז פרס מפעל חיים לסופר ילדים אהוב ומוכר, אשר ספריו בקטגוריית ספרי ילדים הפכו לקלאסיקות שלא עבר זמנם. השנה, כאמור, יקבל את הפרס הסופר מאיר שלו שנבחר על ידי ועדה בראשות דן פוטרמן ,מנכ"ל המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך. בשנים קודמות זכו בפרס: יהודה אטלס, גלילה רון פדר עמית, סמדר שיר, אפרים סידון, נורית זרחי, שלמה אבס ולאה נאור.

 

דן פוטרמן מנכ"ל המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך – צילום אילן ספירו

 

דן פוטרמן, מנכ"ל המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך: " בחרנו השנה בסופר מאיר שלו, לקבל את פרס מפעל חיים על תרומתו לספרות הילדים בעברית, משום שספרי הילדים שלו תמיד מפתיעים, נוגעים ללב, ואף מעוטרים בהומור. שלו מספר סיפורים פר אקסלנס, יודע להקסים את הקורא, גם אם הוא צעיר, בדיוק כפי שהוא עושה ברומנים המבריקים שלו למבוגרים. אין ספק ששלו מבין ילדים היטב, ומדבר איתם בגובה עיניים, וכל אלה היוו את השיקולים לבחירה בו לקבל את פרס מפעל חיים לסופר ילדים".

 

מוסיף פוטרמן: "חלק מפעילות המרכז היא לצייד את בתי הספר בספריות כיתתיות  ולקיים אותן באמצעות  500-800 ספרים לכל כיתה, ובכך להפוך את הקריאה לנגישה יותר עבור הילדים. במסגרת זו, גם רוב ספריו של מאיר שלו נמצאים בספריות ושמחתי לשמוע שהתלמידים פשוט אוהבים את הספרים שלו ומרבים להשאיל אותם לקריאה עצמאית. זה בהחלט הופך את ההחלטה על הבחירה במאיר שלו לראויה יותר. אין לי ספק שספריו של מאיר שלו היוו עבור התלמידים השראה בעת כתיבת סיפורם לתחרות הכותבים הצעירים שלנו".

 

הסופר מאיר שלו יקבל פרס מפעל חיים על ספרי הילדים שכתב – צילום: נדיה לנדאו

 

הסופר מאיר שלו: "אני מודה למרכז הישראלי לחדשנות בחינוך על הפרס שהם מעניקים למחברים של ספרי ילדים. אני מאמין שבקריאה יש משהו מן החינוך, גם אם הסופר לא התכוון לכך. אם ספריי נמצאו ראויים, אני שמח על תרומתי לעולמם של הילדים."

 

רקע על המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך:

המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך מפעיל את התכנית המובילה בישראל להגביר לחזק את תרבות ההוראה, ובשיתוף עם אגף היסודי של משרד החינוך והרשויות המשתתפות, מבצעת התערבות ישירה בבתי הספר היסודיים, ברמה הפדגוגית, הניהולית והקהילתית. התכנית המקדמת מוביל למצוינות בחינוך בעשרות בתי ספר ברחבי הארץ. במסגרת התכנית ניתן דגש מיוחד על חיזוק לכישורי השפה (קריאה, כתיבה ושיח דיבור דיאלוגי) ככלי לשיפור ההישגים בכל מקצועות הלימוד, ויחד עם הצוות החינוכי בבית הספר מגיעים התלמידים להישגים משמעותיים. המרכז הינו אחד מארבעת הגופים המלווים שנבחרו להשתתף במסגרת היוקרתית "מישרים" של אגף היסודי של משרד החינוך.

 

אודות מאיר שלו:

מאיר שלו נולד בשנת 1948 במושב נהלל. החל את דרכו כתחקירן בטלויזיה הישראלית ואחר כך כעורך וכמגיש. בשנת 1988 יצא לאור הרומן הראשון פרי עטו, "רומן רוסי", ואחריו עוד שבעה רומנים. כמו כן כתב חמישה ספרי עיון , ביניהם "תנך עכשיו" ו"גינת בר", ועשרים ספרי ילדים, אשר הביאו את סגנון הכתיבה הייחודי שלו לקוראים הצעירים. בין ספרי הילדים שכתב: הכינה נחמה, אבא עושה בושות, גומות החן של זהר, הטרקטור בארגז החול, השן שהתנדנד לה הילד ועוד…

 

כמה מספרי הילדים של שלו עובדו לתיאטרון. אחד מהם: "הגשם של סבא אהרן" המבוסס על סיפור שסיפר לו סבו, עובד ב-2017 להצגת ילדים, במסגרת פסטיבל חיפה להצגות ילדים. ההצגה זכתה במקום ראשון במסגרת הפסטיבל. ספריו למבוגרים "יונה ונער" ו"כימים אחדים" הועלו בתיאטרון הקאמרי  ובתיאטרון גשר.

 

בספריו העיוניים הוא חושף את מקורות ההשפעה של כתיבתו, החל מהסופרים והספרים שאהב, דרך עולם התנ"ך, אליו הוא קשור לא מעט בעקבות אביו, המשורר והמורה יצחק שלו וכלה באהבתו הגדולה לעולם הטבע והנוף הארץ-ישראלי, ממנה ניתן להתרשם בכל ספריו.

 

ספריו של מאיר שלו תורגמו לשפות רבות, והוא זכה בפרסים ובתארים שונים בארץ ובחו"ל. בצד כתיבתו העיתונאית הוא מפרסם טור שבועי קבוע ב"ידיעות אחרונות".