כותרות אחרונות
Search

המכון הישראלי להנגשה קוגנטיבית השיק לומדה בעברית שתסייע לבעלי מוגבלויות בתפעול שיחות "זום".

צילום: pexels-anna-shvets 

 

המכון הישראלי להנגשה קוגנטיבית השיק  לומדה בעברית שתסייע לבעלי מוגבלויות בתפעול שיחות "זום".

בקרב כלל האוכלוסייה וגם בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית, עלולים לעלות קשיים בתפעול תוכנות לתקשורת וידאו. קושי זה נובע מטעמים רבים ביניהם: תפעול של מערכת טכנולוגית המבוססת על ידע מוקדם במערכות דומות, הוראות בשפה האנגלית, קצב השתנות גבוה ועוד…

כדי להתגבר על המכשול ולהקל על המשתמשים, משיק כעת המכון הישראלי להנגשה קוגנטיבית, לומדה בעברית פשוטה שנועדה לסייע ללמוד איך להשתמש בזום. הלומדה פותחה על ידי המכון יחד עם מעיין חדד ויובל פנחס במסגרת עבודתן על פרויקט גמר בפקולטה לטכנולוגיות למידה HIT.

 

צילום: המכון הישראלי להנגשה קוגנטיבית

 

 

הלומדה מחולקת לשלושה חלקים: כיצד להתכונן לשיחה בזום, איך להפעיל שיחה ופתרון של בעיות בשימוש. בכל אחד מן החלקים המידע מועבר בשפה פשוטה כשיש ייצוגים גרפיים התומכים במסרים העיקריים. כל המידע בלומדה מושמע גם בעל פה ולא נדרשת יכולת קריאה על מנת לעשות שימוש בלומדה. הלומדה כוללת גם אפשרויות להתנסות, כך שכל שאדם המתנסה בה יכול לתרגל את השימוש עד לתחושה של ביטחון ושליטה.

צילום: המכון הישראלי להנגשה קוגנטיבית

 

זום עצמה מייחסת ערך עליון להנגשת הפלטפורמה ולאורך השנים האחרונות הוסיפה מגוון רחב של תכונות מובנות, המקלות על משתמשים בעלי מוגבלויות. בין תכונות אלה ניתן למצוא תמיכה בהקראת התראות רלוונטיות, מגוון סוגים של כתוביות (ידניות, מצד שלישי או כתוביות אוטומטיות), שימוש ברקעים מותאמים אישית לצמצום גירויים בלתי רצויים והבלטת דובר אחד בכל פעם בעזרת spotlight ו-multi-pin.

ניתן להתנסות בלומדה באתר המכון הישראלי להנגשה קוגנטיבית.