כותרות אחרונות
Search

בנק "מרכנתיל" דורג במקום הראשון בשיעור האשראי לעסקים קטנים במחצית 2022.

צילום: יח"צ

 

בנק "מרכנתיל" דורג במקום הראשון בשיעור האשראי לעסקים קטנים במחצית 2022.

מדד הידידות של הבנקים לעסקים קטנים ובינונים קובע – בנק "מרכנתיל" במקום הראשון בשיעור האשראי לעסקים קטנים במחצית 2022 – 55.6% (מסה"כ האשראי לעסקים).

מדד הידידות של הבנקים קובע שבנק "מרכנתיל" הוא הבנק הקשוב ביותר לעסקים קטנים ובינונים (מדובר בעסקים עם מחזור של עד 50 מיליון ₪.)

 

דודי מימון סמנכ"ל ומנהל החטיבה הקמעונאית בבנק מרכנתיל: "הבנק מוביל במערכת הבנקאות בשיעור האשראי לעסקים קטנים ובקרוב ישיק מסלול חדש של הלוואות בקרן לעסקים קטנים". 

 

בימים אלו פרסמה הסוכנות לעסקים קטנים ובינונים במשרד הכלכלה והתעשייה את מדד הידידות העדכני של הבנקים לעסקים קטנים ובינונים ממנו עולה כי בנק "מרכנתיל" מוביל במקום הראשון בשיעור האשראי לעסקים קטנים במחצית 2022 עם 55.6% מסה"כ האשראי לעסקים.

 

פרמטר נוסף ועיקרי במדד הוא יחס העלויות הנלוות, כלומר העמלות שהבנק גובה על האשראי לעסקים, ומעיד על עלויות נמוכות לעסקים ושגם בו מצטיין בנק "מרכנתיל".

 

עוד עולה מהסקר כי בנק "מרכנתיל" הינו "הקשוב ביותר לצורכי העסק". מדובר בנתונים משמעותיים המציבים את מרכנתיל כבנק מוביל בתחום העסקים הקטנים והבינוניים, וזאת כחלק ממדיניות הבנק לספק מעטפת בנקאית הולמת ושירות מיטבי לעסקים המחפשים מימון למינוף העסק.

 

בנק מרכנתיל ממוקם בצמרת מדד הידידות לעסקים קטנים זו השנה החמישית ברציפות.

 

צילום: יח"צ

 

המדד מסתמך על הנתונים הפיננסים המפורסמים על ידי הבנקים, על סקר שביעות רצון של עסקים מהבנקים השונים וכן על משוב שערכה הסוכנות בקרב יועצים פיננסיים, רו"ח ויועצי מס המסייעים לעסקים לקבל שירותים שונים מהבנקים.

 

הפרמטרים המרכיבים את המדד הם:

  1. היקף האשראי של הבנק לעסקים קטנים ובינוניים מסך האשראי העסקי.
  2. יחס הריבית לסיכון של האשראי שעסקים קטנים ובינוניים מקבלים מהבנק.
  3. שיעור הרווחיות של הבנק מהכנסות שאינן ריבית (עמלות שונות).
  4. סקר שביעות רצון של עסקים מהבנקים.
  5. סקר משוב יועצים פיננסיים על הבנקים.

 

מקור נתוני האשראי בדוחות הבנקים, ומגזר העסקים הקטנים כולל עסקים עם מחזור של עד 50 מיליון ₪.

 

דודי מימון, סמנכ"ל ומנהל החטיבה הקמעונאית בבנק "מרכנתיל"

 

דודי מימון, סמנכ"ל ומנהל החטיבה הקמעונאית בבנק מרכנתיל מציין: "בנק מרכנתיל מוביל כיום במערכת הבנקאית בשיעור האשראי לעסקים קטנים בערבות המדינה ופרסום המדד מחזק את העשייה שלנו כלפי עסקים אלו. בקרוב, הבנק ישיק מסלול חדש של הלוואות בקרן לעסקים קטנים ובינוניים– מוצר זה מתווסף לשלל המוצרים והשירותים שמציע הבנק ללקוחותיו.