כותרות אחרונות
Search

הוכרזו הזוכים בתחרות ׳צילומים ספרותיים׳ 2019

הוכרזו הזוכים בתחרות ׳צילומים ספרותיים׳ 2019 !

 במקום הראשון – ״אישה בעשן״ של דקל אבו.

הצילום בהשראת שיר של איילת קציר.

 

הוכרזו הזוכים בשלושת המקומות הראשונים בתחרות הראשונה בישראל של ״צילומים ספרותיים״ – עבודות צילום המבוססות על טקסטים ספרותיים.

 

במקום הראשון (ובפרס של 1000 שקלים) זכתה: ״אישה בעשן״, של דקל אבו, צילום בהשראת שיר של איילת קציר: נַחֲמִי, נַחֲמִי אוֹתִי, קָרָאתִי לְעֵבֶר הַדְּמוּת שֶׁהִבִּיטָה לְעֶבְרי. נַחֲמִי, נַחֲמִי דַּבְּרִי אֶל לִבָּם שֶׁל אֵלֶּה שֶׁרָצוּ אוֹתִי וּמִמֶּנִּי דַּבְּרִי אֶל לִבִּי, כי גָּבַהּ אֵלַי נַחֲמִי, נַחֲמִי קָרָאתִי, כִּי שִׁלַּמְתִּי כִּפְלַיִם חוֹבִי.

 

אישה בעשן —- צילום: דקל אבו

 

למקום השני הגיעה ליאת מיא לומברזו, בהשראת השיר ״אני אישה״, של דורית שירה ג'אן.

 

אני אישה —- צילום: ליאת מיא לומברזו

 

במקום השלישי עבודה של יפה כפיר, ״בדרך למצדה״, בהשראת שיר של הצלמת, שהיא גם משוררת.

 

בדרך למצדה —- צילום: יפה כפיר 

 

העבודות הזוכות, כמו גם מגוון מהצילומים שהוגשו לתחרות, יוצגו בתערוכה בספריה המרכזית קריית אונו (המייסדים 5, קריית אונו), בין התאריכים 27 ביולי 2019 ועד 8 באוגוסט 2019.

 

מאחורי היוזמה עומד פורטל הספרות הפופולרי ״בכיוון הרוח״ ונותנת החסות היא חברת Epson. העבודות הזוכות הודפסו באמצעות מדפסות הפורמט הרחב של Epson. 

 

לדברי דניאל בן מויאל, מנהלת תחום הדפסה בפורמט רחב מחברת Epson ישראל, הצלמים והצלמות שהגישו עשרות עבודות לתחרות, התמודדו עם אתגר לא קל: להעביר מילים מיצירה ספרותית, או שירה כתובה, ליצירה במימד אמנותי אחר – צילום. ״והם עשו זאת בהצלחה… היה מעניין לראות שלכל אחד יש תמונה אחרת בראש כשהוא קורא טקסט ספרותי…״, אמר בן מויאל.