כותרות אחרונות
Search

דרכון אירופאי: פתח לעולם של אפשרויות.

צילום: pixabay

 

דרכון אירופאי: פתח לעולם של אפשרויות.

דרכון ישראלי הוא די טוב וחזק, אבל מרבית הדרכונים האירופאים חזקים אף יותר. בשנים האחרונות חלה עלייה ניכרת בהתעניינות של ישראלים באשר לזכאותם לאזרחות אירופית, בין היתר של פורטוגל, משום שלהחזקה בדרכון אירופאי יש יתרונות רבים וחשובים. רוצים לדעת על מה כל המהומה? המאמר שלפניכם יעשה לכם סדר בעניינים.

 

היתרונות של החזקה בדרכון אירופאי.

יש כמה יתרונות חשובים להחזקה בדרכון אירופאי:

  • חברות באיחוד האירופי – אם יש לכם אזרחות של מדינה החברה באיחוד האירופי כמו פורטוגל, צרפת או גרמניה, תהיה לכם היכולת לגור בכל מדינה באיחוד ולעבוד בהן, וכמובן לטייל ביניהן בלי שום בעיה. זהו אחד היתרונות הגדולים ביותר משום שהם פותחים למחזיקים באזרחות האירופאית היצע רחב מאוד של אפשרויות תעסוקה ומגורים. אנחנו כישראלים לא יכולים לשהות במדינות אלו תקופת זמן בלתי מוגבלת וגם לא לעבוד בהן בלי האישורים המתאימים, אך כל אלו אינם רלוונטיים אם יש לכם דרכון אירופאי – הרילוקיישן שאתם חולמים עליו יכול להיות קרוב מתמיד בעזרת דרכון אירופאי.

 

  • לימודים ממומנים או מסובסדים – אזרחי אירופה רשאים ללמוד במימון מלא או בסבסוד חלקי במגוון המוסדות האקדמיים הפזורים בכל היבשת, ולקבל מלגות שיעזרו לסטודנטים במהלך הלימודים. ישראלים רבים פועלים לקבלת אזרחות עבורם ועבור הילדים כדי לאפשר להם הזדמנויות ואפשרויות בחירה רבות יותר בעתיד, לכשירצו ללמוד באקדמיה.

 

  • טיול בעולם בלי ויזה – דרכונים אירופאים שהם חזקים יותר מזה של ישראל מאפשרים למחזיקים בהם תנועה חופשית וקלה יותר למגוון מדינות בעולם, ומבטלים במקרים מסוימים גם את הצורך בוויזה. לדוגמה, פורטוגל היא אחת המדינות הנמצאות בתוכנית מיוחדת של ארצות הברית המאפשרת לאזרחיה להיכנס לגבולות המדינה לטיול תיירותי של 90 ימים בלי הצורך להוציא ויזה. ישראל פועלת להיכנס אף היא לתוכנית הזאת אך אנחנו עדיין לא שם, ולכן החזקה של דרכון כזה יכולה לקצר את תהליכי הבירוקרטיה בטיסה ליעדים שונים בעולם. הדרכון הזה גם יעזור לכם להשיג ביתר קלות אישור עבודה במדינות מחוץ לאירופה.
  • נדל"ן והטבות מס – אזרחי אירופה יכולים לרכוש נדל"ן במגוון מדינות באירופה וליהנות מהטבות מס ומכס שאינן ניתנות לישראלים.

 

צילום: pixabay

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

ישראלים רבים נעזרים במגוון החברות הקיימות בשוק כדי לבדוק את זכאותם לדרכון אירופאי, ובמידת הצורך להגיש את המסמכים הנחוצים ולהתחיל את התהליך. למשל, בעזרת חברות כמו Portugal Passport תוכלו לבדוק את הזכאות לאזרחות פורטוגלית ולהתחיל תהליך לקבלת הדרכון הנחשק. בדרך כלל אנשים מסתמכים על ההיסטוריה המשפחתית שלהם ובוחרים לבדוק את הזכאות במדינות שמהן הגיעו הוריהם או סביהם כמו רומניה, צרפת, בולגריה, יוון, גרמניה ועוד…

 

לכל מדינה יש תקנות משלה באשר לקבלת אזרחות, ואנשים רבים מצליחים מדי שנה לקבל בעצמם אזרחות וגם להוציא דרכון אירופאי לילדים ולבן או בת הזוג, כדי שגם הם יוכלו ליהנות מהיתרונות של החזקה בדרכון אירופאי.

 

אחת הדוגמאות הבולטות למתן אזרחות היא פורטוגל: בשנת 2015 נקבע חוק במדינה המאפשר מתן אזרחות פורטוגלית לישראלים שיוכיחו שהם צאצאים ליהודים שגורשו מהאי האיברי לפני יותר מ-500 שנים. מאז שיצא החוק, ועל אף ההחמרה שלו בשנה האחרונה, ישראלים רבים קיבלו את האזרחות האירופאית שלהם והם נהנים מכל היתרונות שלה.

 

סיכום

החזקה בדרכון אירופאי יכולה להיות הפתח שלכם ושל בני משפחתכם לחיים ברמה גבוהה במגוון המדינות ברחבי היבשת, בין שהן באיחוד האירופי או לא. ישראלים רבים מתעניינים בקבלת אזרחות אירופאית ממדינות שונות, וגם לכם יש הזדמנות כעת לבדוק את זכאותכם בנושא.