כותרות אחרונות
Search

הפריטים הנחוצים לחזרה ללימודים – מדריך שיעזור להורים בקניות של פריטים הנחוצים בתחילת שנת הלימודים.

לפינת הלימוד הבייתית- ערכת מחשב 5 ב-1 מבית MARVO SCORPION , 490 ש"ח,

להשיג אצל המשווקים המורשים והיבואן סיריוס אלקטרוניקה – צילום: יח"צ חו"ל

 

 

הפריטים הנחוצים לחזרה ללימודים

 מדריך  שיעזור להורים בקניות של פריטים הנחוצים בתחילת שנת הלימודים.

 

עם סיומו של החופש הגדול בספטמבר מעל ל-2.5 מיליון תלמידים ישובו אל ספסל הלימודים. כל כך הרבה ציוד יש לקנות לבית הספר, קלמרים, עטים, עפרונות, מחקים, מחברות, תיקי אוכל ומה לא. רשימת הקניות לא נגמרת ואיתה גם ההוצאות. אומנם לא כל הפריטים חייבים להיות חדשים, בטח אם לילד יש אח או אחות בוגרים שניתן להעביר מהם דברים. יחד עם זאת, על אף הרצון להתייעל ולחסוך, חשוב להבין שעבור הילדים, רכישת הציוד ללימודים היא חוויה בפני עצמה שמתפתחת ציפייה להתחיל את השנה החדשה. הפריטים אינם חייבים להיות ממותגים או יקרים וקיימים כאלו בחנויות השונות במגוון רחב של מחירים. אז איך עושים זאת נכון ומה בדיוק צריכים התלמידים בכדי להתחיל את השנה ברגל ימין? הכנו את מדריך  שיעזור להורים בקניות ובארגונים.

 

שתייה לבית הספר- כוס הפלא שאינה נשפכת NUBY, 39.90 שח, להשיג ברשתות השיווק ובאתר היבואן אינטרסן www.Intersun.co.il, – צילום: יח"צ חו"ל

 

ילקוטים

הילקוט הוא אולי האקססורי החשוב ביותר אותו לוקחים הילדים לבית הספר. הילדים נושאים את הילקוט על הגב ולכן חשוב שיהיו גם נוחים וגם פרקטיים. בשנים האחרונות ישנה מודעות רבה יותר לבריאות התלמידים והקלה על המשקל שנדרשים לסחוב על גבם. עם זאת התאמת הילקוט חייבת להיות קשורה לגיל הילד, כאשר לילדים בגילאי יסודי וחטיבה יש להעדיף ילקוטים אורתופדיים בעלי גב מרופד וקשיח שישמור על גבו ויחלק בצורה שווה את עומס המשקל. כמו כן חייב להתאים בגודלו לגובה הילד, להיות בעל רצועות מרופדות ומתכווננות כדי שיקלו על כתפיו מלחץ מיותר, בעל תאים שיאפשרו לארגן ולמצוא בקלות את הפריטים בו ועשוי מחומרים בטוחים, קלים ועמידים. לאחר שווידאנו שכל אלו מתקיימים, כמובן שרצוי לבחור בתיק שהילד יאהב מבחינה חיצונית עם הדפסים של דמויות שיגרמו לו לא לרצות להיפרד ממנו. לעומת זאת, בקרב תיכוניסטים עניין ההקפדה על הבריאות כמובן חשוב, אך ניתן להקל בו ולבחור תיק פרקטי לצרכים שלהם. כמובן שאם משתמשים בטאבלט או במחשב נייד, ניתן ורצוי לבחור תיק עם תא ייעודי.

 

אוכל חם ומזין במקום כריך- מיכל מזון תרמי קטן שומר חום וקור מבית הפיל היפני 0.26 ליטר, 195 שח, להשיג בחנויות המטיילים המובחרות ובאתר www.Zojirushi.co.il – צילום: יח"צ חו"ל

 

הפסקת אוכל

שוקו בשקית וכריך עטוף בנייר ניילון נצמד? הצחקתם את הילדים של היום. האמת, לא חייבים לחשוב על העניין כפינוק מיותר, אלא דווקא כעל צעד חיובי ונכון. קיימות כיום קופסאות אוכל משוכללות ואף כלי אוכל תרמיים נוחים לנשיאה המגיעים גם בנפחים קטנים ובמשקלים קלים שמאפשרים לילדים קטנים וגדולים כאחד לקחת איתם לבית הספר אוכל הרבה יותר בריא ומזין מפיתה עם חומוס או שוקולד. כאלו למשל הן קופסאות אוכל תרמיות ששומרות על חום וקור למשך שעות ארוכות שבהן ניתן לאחסן אוכל בייתי מבושל וחם. אל אלו מצטרפים גם בקבוקי שתייה שמהם כל כך חשוב להנחות אותם לשתות מהם במהלך היום, במיוחד בימים החמים. לבקבוקים התרמיים ניתן גם למזוג בימי החורף שתייה חמה מפנקת ואפילו מרקים.

 

אקססוריז מעבר לתלבושת אחידה- שלישיית גומיות ספירלה לשיער לילדות מבית Invisibobble לדיל קוסמטיקס, 28.90 שח, להשיג ב- www.dealcosmetics.co.il – צילום: יח"צ חו"ל

 

 

תלבושת אחידה

תלבושת אחידה היא פריט חובה בכל בתי הספר בארץ וטוב שכך. היא נועדה על מנת להקל על ההורים ולמנוע תחרות בין התלמידים. בעוד שאנו כאנשים מבוגרים מבנים את יתרונותיה מבחינה חברתית, כלכלית וזמן ההתארגנות שנחסך בבקרים, לא כל התלמידים מתחברים לעניין ואף טוענים שנמנעת מהם הדרך להביע עצמם. בעוד שיש היגיון גם בטענתם, הרי שניתן לעשות זאת גם באמצעותם של אקססוריז משלימים, כמו למשל נעלי סניקרס מדליקות, אקססוריז לשיער, תכשיטי אופנה ואף איפור עדין בגיל המתאים. אם בכל זאת אינם מתרצים, ניתן לסבר את אוזניהם במספר עובדות משעשעות על תלבושת אחידה המונהגת במקומות שונים בעולם. כך למשל, באנגליה נדרשים התלמידים לתלבושת אחידה של שלושה חלקים הכוללת בלייזר, ביפן הבנים לבושים בחולצות מכופתרות וכובעים לבנים והבנות בתלבושת של מלח או חצאיות משובצות.

 

לפינת הלימוד הבייתית- ערכת מחשב 5 ב-1 מבית MARVO SCORPION , 490 שח, להשיג אצל המשווקים המורשים והיבואן סיריוס אלקטרוניקה – צילום: יח"צ חו"ל

 

ממשיכים את הלימודים בבית

על אף שהתלמידים וחלק גדול מההורים היו רוצים שהלימודים יסתיימו כשהשעון מצלצל, הרי שהם ממשיכים הרבה מעבר לשעות הלימודים עם שעורי בית, הכנת עבודות והתכוננות לבחנים ומבחנים. אי לכך יש לדאוג להקים בבית עמדת לימודים נוחה וראויה. באופן כללי מבחינה עיצובית עדיף שפינת הלימוד תעוצב באופן נקי ורגוע ותכלול כמה שפחות גירויים מסיחי דעת. הפינה כמובן צריכה לכלול שולחן מלבני, רצוי כזה המתאים לישיבה של שני אנשים, על מנת שיהיה נוח להורה שעוזר לילד או לשני ילדים העובדים יחדיו על פרויקט. עוד רצוי שתכיל מגירות בהן ניתן להניח מחברות, דפים ושאר עזרים שברצוננו שיהיו זמינים כל עת בהישג יד. על גבי השולחן כלי אחסון לכלי כתיבה ולוח שנה. כמו כן, מחשב עם אינטרנט זמין, רמקולים, מקלדת עכבר ואוזניות, רצוי עם רמקול מובנה ופונקציית סינון רעשים. חשוב מאוד לבחור כיסא ארגונומי שמתאים למידותיו של הילד, לישיבה ממושכת ומהונדס כך שיעטוף וישמור על בריאות הגב.

 

לסיכום, יש כאלו שמצפים בקוצר רוח לחזרה ללימודים ויש כאלו שהיו על התענוג מוותרים, אך כמו תמיד, בכוחן של ההכנות הנכונות להפוך גם את החוויה הזו להרבה נעימה. הפכו את הילדים לחלק ושתפו אותם בבחירות. הפכו את העניין לחוויתי ולזמן איכות בין ההורים לילדים. בהצלחה בלימודים!