כותרות אחרונות
Search

"דאסו סיסטמס" יוצרת מחדש את מגדל אייפל בפרוייקט חדשני לקידום ערים ותשתיות ירוקות יותר.

צילום: דאסו סיסטמס

 

"דאסו סיסטמס" יוצרת מחדש את מגדל אייפל בפרוייקט חדשני לקידום ערים ותשתיות ירוקות יותר.

מגדל אייפל בפריז נבנה לפני יותר מ-130 שנה. חברת "דאסו סיסטמס" יצרה מחדש את המבנה האייקוני כדי להדגים כיצד עולמות וירטואליים יכולים לקדם טרנספורמציה של ערים ותשתיות למען עתיד ירוק יותר.

 

פרוייקט "בונים את מחר", ובו מומחים של דאסו סיסטמס מתעשיות שונות, ובאמצעות פלטפורמת 3DEXPERIENCE תכננו ובנו גירסה מעגלית, דלת-פחמן ומתחדשת של המגדל, באופן שנותן מענה לאתגרי קיימות משמעותיים כגון עיור מואץ, פליטת גזי חממה וצריכת אנרגיה.

 

מטרת הפרוייקט היא להראות כיצד רשויות, מהנדסים, ארכיטקטים, מומחי לוגיסטיקה וקבלנים יכולים לעבוד יחד בדרכים חדשות כדי ליצור תהליכי עבודה מעגליים יותר לאורך שרשרת הערך, באופן שיצור שינוי בכל פרוייקט, בכל סדר גודל וישפר את איכות החיים.

 

צוות הפרוייקט השתמש בפלטפורמת 3DEXERIENCE  על בסיס עיצוב של הארכיטקט ניקולס לאיסנה, כדי ליצור תאום וירטואלי של המגדל –  גן אנכי ועליו 18,038 עצים (בהתאמה למספר חלקי המתכת במגדל אייפל), 5500 מ"ר של גינות 451 צמחים מזנים שונים ו-200 גנים נסיוניים שיתופיים.

 

באמצעות התאום וירטואלי שמכיל תובנות מבוססות דאטה בזמן אמת מכל רחבי שרשרת הערך, הצוות של דאסו סיסטמס מראה, שפרוייקטים תשתיתיים גדולים יכולים להיבנות באופן ירוק יותר על בסיס תכנון משותף של כל המעורבים בפרוייקט, על ידי אופטימיזיצה של התהליכים וניהול המשאבים, ייצור דל פחמן של חומרים, לוגיסטיקה ותכנון ירוקים ותפיסת הבניה כתהליך ייצור של מוצר.

 

צילום: דאסו סיסטמס

 

לדוגמא, צוות הפרוייקט ניתח את ההשלכות של אספקטים שונים, למשל כיצד ישפיע גובה המגדל החדש על הצל, זרימת האויר והטמפרטורה בשכונה, כמוכן יצר מודל של צריכת המים הדרושים לצמחיה של המגדל.

 

בבחירת המתכות לפרוייקט בוצעה אופטימיזציה של מקורות האספקה, התובלה ותהליכי הייצור של החומר, זאת מבלי להתפשר על איכותו ועל חוזקו, כך הוטמעו עקרונות הייצור התעשייתיים על עיצוב ותכנון המבנה.

 

פתרון התעשייה של דאסו סיסטמס, Life Cycle Assessment, שימש את הצוות בקבלת החלטות אסטרטגיות, ואיפשר לדרג אספקטים בכל תהליך, לפי ההשלכות הסביבתיות שלהם, לאורך כל מחזור החיים של הפרוייקט, מרכישת חומרי גלם ועד מסירת מוצרים מוגמרים.

 

פרוייקט "בונים את המחר", כולל רפליקה בגובה 2 מטר של המגדל הוצג בביתן של דאסו סיסטמס בקונגרס ערים חכמות בברצלונה, נובמבר 2022.