כותרות אחרונות
Search

איך רוכשים קרקע חקלאית?

קרקע חקלאית – צילום: freepik

 

איך רוכשים קרקע חקלאית?

מעוניינים לרכוש קרקע חקלאית להפשרה? עוד לפני שתשלימו את העסקה מוטב כי תכירו את כל השלבים בדרך. הרי תהליך רכישת קרקע חקלאית הוא לא קל, בטח אם יש לכם שאיפות ברורות. כמו כל רכישת נכס תרצו למצוא את עצמכם מבצעים את כל השלבים לפי הספר.

 

בסופו של יום המטרה היא שתמצאו את עצמכם במצב בו הקרקע תעמוד בציפיות שלכם. השאיפה תהיה להביא את הקרקע למצב שבו ניתן יהיה להפשיר אותה לבנייה. כל עוד הקרקע נשארת כקרקע חקלאית לא יהיה לכם מה לעשות איתה הלכה למעשה. כל משקיע מבין כי עם היכרות התהליך מהשלב הראשון עד האחרון לא יהיו טעויות. טעויות בתהליך רכישת הקרקע עשויות להיות אלה שיקשו עליכם להשלים אותה.

 

שלב ראשון: בדיקת ובחינת קרקעות חקלאיות:

אל תהיו נעולים על קרקע חקלאית אחת בלבד, הרי יש מבחר ענק של קרקעות חקלאיות בישראל. כדי שהבחירה תהיה בחירה נכונה יהיה עליכם לנסות למקסם את כל האפשרויות שניצבות לפניכם. שמעתם על קרקע חקלאית טובה לרכישה? לכו לבחון אותה יחד עם עוד קרקעות חקלאיות אחרות שנמצאות בקרבתה. לעולם לא בוחרים את האפשרות הראשונה שניצבת לפניכם. כמו שלא תרכשו את הדירה הראשונה שאותה אתם הולכים לראות. התהליך שעומד לרשותכם מחייב אתכם סבלנות ואורך רוח שעשויים לשנות את כל חוקי המשחק.

 

 

 

קרקע חקלאית – צילום: freepik

 

שלב שני: בוחנים את סיכויי ההפשרה של הקרקע:

מצאתם קרקע חקלאית שנראית לכם הטובה ביותר? מעולה, תוכלו להתקדם אל עבר השלב השני בתהליך הרכישה. בשלב השני יהיה עליכם להכיר את הקרקע ואת סיכויי ההפשרה שלה. זה שאומרים לכם בעל פה שהקרקע מיועדת להפשרה זה לא אומר כי זוהי המציאות. כדי שלא תכניסו ראש בריא אל תוך מיטה חולה תרצו לבחון את העניין הזה בעצמכם. כלומר תנסו להבין מהם סיכויי ההפשרה של הקרקע על פי המסמכים שתקבלו לידכם. אם הקרקע זמינה להפשרה תוכלו להתקדם כל הדרך אל השלב השלישי בתהליך. קרקע חקלאית גוש 3865 היא קרקע חקלאית שנמצאת פסע אחד קטן מהפשרה מלאה לבנייה.

 

שלב שלישי: מסכמים את כל תנאי הרכישה:

כבר בהתחלה תנאי הרכישה אמורים להיות תנאים שמסוכמים בעל פה על ידי הצדדים. עם זאת רגע לפני שמשלימים את העסקה חשוב לגבש את כל התנאים במסמך מחייב וחד משמעי. זה שאתם רואים עין בעין בתחילת הדרך, זה לא אומר כי כך יהיה גם בסופה. תרצו לדעת כי אינכם עושים עסקה שתהיה שונה לגמרי מהעסקה עליה סיכמתם בהתחלה. תוודאו היטב כי כל ההסתייגות שלכם נמצאות בתוך החוזה עליו תחתמו בעת רכישת הקרקע. בו בזמן תוכלו להתייעץ עם עורך דין מנוסה שיספק לכם את כל התנאים החשובים לעסקה. אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר כאשר זה נוגע לרכישת קרקע חקלאית להשקעה.