כותרות אחרונות
Search

הגיע זמן אוזו – רשת מסעדות טברנת שף "סלון יווני" משיקה את פסטיבל האוזו הגדול של ישראל בחודש מאי 23

פסטיבל אוזו בסלון יווני – צילום: בועז לביא

 

 

הגיע זמן אוזו.!

רשת מסעדות טברנת שף "סלון יווני" משיקה את פסטיבל האוזו הגדול של ישראל בחודש מאי 23

 

רשת "סלון יווני" טברנת של השף גיא פרץ, יוצאת עם פסטיבל האוזו הגדול ביותר בישראל, הכולל מעל 70 סוגי אוזו ותפריט יווני חדש על טהרת הדגים הטריים והגבינות המשובחות ומיובאות מיוון בסניף התל אביבי ועל טהרת הבשר בסניף של אשדוד.

 

סלון יווני ידועה כמסעדה המייצרת לציבור הישראלי חוויה יוצאת דופן, מבלי להחתים דרכון, של קולינריה, תרבות ומוזיקה יוונית. עם תפריט שמורכב מחומרי גלם שחלקם מיובאים מהאיים של יוון, לצד תפריט של משקאות המבוססים על האוזו שמיובא אף הוא כולו מיוון.  

 

פסטיבל אוזו בסלון יווני – צילום: בועז לביא

 

ישראלים אוהבים אוזו: את הפסטיבל נפתח עם צ'ייסר של אוזו על חשבון המסעדה לכל אורחי הרשת מכיוון שאוזו הפך למשקה שיראלים אוהבים במיוחד. מדובר במשקה אלכוהולי מזוקק בטעם צמח האניס, השייך לקטגוריית משקאות האפריטיף ובדרך כלל מיוצר אך רק ביוון. בדומה ל "ערק" בלבנון או ל "ראקי" בטורקיה, נחשב האוזו כמשקה הלאומי של יוון ומסמל את הזכות והצלילות של נוף מי הים הזכים והשמים התכולים.  לפי האגדה המשקה גם נקרא: "חלב האריות".

 

לרוב משרים באלכוהול 96% זרעי אניס, ליקוריץ וצמחים אחרים מהמשפחה, כך שהתערובת הספציפית היא סוד שמור ומוגן של כל אחד ואחד מיצרני האוזו הידועים ביוון. התמיסה שמתקבלת אחרי ההשריה נקראת Ouzo Yeasts, למרות שאין בה שמרים, ואותה מזקקים לחוזק של 80% אלכוהול. היצרנים הטובים לוקחים את התזקיק הזה ומדללים אותו במים עד לריכוז של 40% אלכוהול.

 

אחד הסוגים הפופולאריים במסעדת השף "סלון יווני" הוא האוזו היווני "מלטמי", של חברת א.ג.ת.ד. מדובר במזקקת " גאטסיוס " שמייצרת את האוזו נוסדה בשנת 1878 על ידי תמאסיס גאטסיוס שהגיע ליוון מהעיר קונסטנטינופול -טורקיה .כיום מנהלים אותה בני הדור הרביעי של המשפחה . אוזו " מלטמי" בעל מתכון רך -ארומטי ומיוחד מאד למשקה האניס ומשלב הרמוניה נפלאה של טעמים ורכיבים בלווי בריזה נהדרת מן הים.

 

פסטיבל אוזו בסלון יווני – צילום: בועז לביא

 

במסגרת פסטיבל האוזו של רשת סלון יווני, יקבל כל אורח בכניסה צ'ייסר של אוזו על חשבון המסעדה ויוגש תפריט של מנות מובחרות לצד משקה אוזו יווני, מבין 70 הסוגים שמוגשים במסעדה, כיאה למסורת היוונית ובהתאם לפרשנות של השף גיא פרץ.

 

בין המנות שיוגשו לצד האוזו בסלון יווני תל אביב תוכלו למצוא כמנות פתיחה: מבחר מאזטים משובחים ומנות על טהרת הדגים הנאים: גבארוס דגיגונים מטוגנים קריספיים ברוטב שיפקה לימון, סרדינים כבושים צלפים, לימון ובצלים קצוצים, הרינג שמאלץ בצל קצוץ וצ'ילי, סשימי ים תיכון פלחי עגבנייה, מוסר ים פרוס, קריספי פיתה יוונית, לבנה, צנוניות, לימון כבוש ושמן זית טונה סלוניקי סלט עלים, שקדים, אגוזים ולבאנה ברוטב הדרים וכוסברה, קרפצ'יו דגים יווני נתחי מוסר ים, הדרים, דבש, שומשום שחור, צ'ילי ושמן זית, סביצ'ה פיראוס קוביות מוסר ים, כוסברה, צ’ילי, לצד ממרח טירוקפטרי פיקנטי, Sashimi Greek  נתחי מוסר ים, סלמון וטונה אדומה על קרח גרוס, רוטב הדרים יווני, סיגר של לוקוס לב חסה, זר כוסברה, טחינה ואריסה, רוטב צ’ילי הדרים וכוסברה. במנות העיקריות: חרב סובלאקי דגים קוביות מוסר ים וירקות גריל על פיתה יוונית, פילה לברק על משוויה, קלמטה, שקדים ולימונים כבושים, פילה לוקוס בגריל תרד טורקי, חמאת לימון, שקדים וצ’ילי, לברק שלם על פחמים/מטוגן לצד מוקפץ ירוקים בשמן זית, פילה מוסר ים "סלוניקי סטייל" שום, שמן זית, קלמטה, עגבניות, שמנת וצלפים, גירוס דגים נתחי לוקוס ומוסר ים, סובלאקי סלמון בגריל על תבשיל ירוקים יווני, שקדים קלויים וצזיקי.

 

מנות פתיחה בפסטיבל האוזו של סלון יווני צילום שירן כהן שי

 

בין המנות שיוגשו לצד האוזו בסלון יווני אשדוד תוכלו למצוא כמנות פתיחה: טרטר בקר "איסטנבול" על קרח גרוס, לחם פאגוס יווני עם קרם חציל מוקצף, לב עגבנייה וממרח סקורדליה, מלנצ׳יאנוסלטה, סלט חצילים יווני על פחמים, אנשובי כבוש במלח, בצלים וצ׳ילי, בקלוואה כבד אווז מעולה, טרטר בקר ״איסטנבול״ עם בורגול בתיבול טורקי מסורתי, סלט סלקים עם קרפאצ׳יו סלק במיץ רימונים, סיגר מח עגל עם אריסה ולימונים כבושים, דולמדס – עלי גפן מגולגלים בעבודת יד, פאווה יוונית המפורסמת, בגרסאות חדשניות ומקוריות- קרם אפונה צהובה חמים במגוון טעימים שכיף לנגב עם הפיתה היוונית המיוחדת. במנות העיקריות: תוכלו למצוא חרבות סובלאקי מכל מיני סוגים במחירים משתנים: פרגיות, שקדי עגל, פילה עגלה, ונתחי בשר ייחודיים, אנטריקוט, צלעות טלה, סטייק טומהוק, סטייק סינטה, אסאדו על העצם ועוד, הן מגידול מקומי והן בייבוא מכל רחבי העולם. הנתחים עוברים טיפול יוצא דופן: גידול, קיצוב ויישון בסטנדרטים הגבוהים ביותר ולכל מנה מותאם משקה אוזו משובח.

 

מנות ראשונות בסלון יווני בפסטיבל האוזו צילום שירן כהן שי

 

השף גיא פרץ, אחד הוותיקים בתחום ושף שידוע כמכתיב טרנדים, זיהה את הפוטנציאל שגלום בישראלים ובאהבתם ליוון ופתח את הקונספט ״סלון יווני״ טברנת שף – הכולל ערבי טברנה עם מוזיקה חיה, אמנים מהארץ ומיוון, אוכל יווני שמוגש על השולחנות ואלכוהול משובח.

 

סלון יווני – טברנת שף בתל אביב ובאשדוד,

ראשון – חמישי משעה 18:00 עד אחרון הלקוחות,

יום שישי פתוח בין השעות 12-16,

מלון ווסט ת"א, הרצל רוזנבלום 12, ומלון ווסט אשדוד, הטיילת 21,

טל': 050-7740025

אתר: https://salonyevani.co.il/