כותרות אחרונות
Search

מדוע יהלום הפך למתנה המוערכת ביותר בעולם?!

רונן פריבר, איש יהלומים ומייסד חברת 'אור יהלום' – צילום מור בורנשטיין

 

 

מדוע יהלום הפך למתנה המוערכת ביותר בעולם?!

יהלומים זכו להערכה רבה במשך מאות שנים בשל נדירותם, יופיים וסמליותם. ההיסטוריה של היהלומים כפריט נחשק מתחילה עוד בימי קדם, כאשר האמינו כי היהלומים הם בעלי כוחות מיסטיים ושימשו כקמעות להגנה ולמזל טוב.

 

יהלומים מוערכים גם בשל תכונותיהם הפיזיקליות, הקשיות, העמידות והברק הקיצוני שלהם. הם אחד החומרים הקשים ביותר על פני כדור הארץ וניתן לשרוט אותם רק על ידי יהלומים אחרים. עם זאת, התפיסה המודרנית של יהלומים כיום, הינה כסמל האולטימטיבי של אהבה ומחויבות. השילוב של המאפיינים הפיזיים, הנדירות, והסמליות הרומנטית שלהם הפך את היהלומים למתנה מוערכת לאירועים מיוחדים ולציון דרך.

 

רונן פריבר, איש יהלומים ומייסד חברת 'אור יהלום' – צילום מור בורנשטיין

 

רונן פריבר, איש יהלומים ומייסד חברת 'אור יהלום' מסביר מה הם הדברים העומדים מאחורי התופעה המנצנצת ביותר בטבע, ומדוע יהלום הפך למתנה המוערכת ביותר בעולם.

 

המסתוריות שאופפת את האבן –  כולם יודעים לומר את שמה, כולם שמעו עליה, אך רק מעטים באמת יודעים לעומק את סודותיה הבסיסיים. כיצד היא נוצרת, מי עומד מאחורי הכרייה, היכן מלטשים ומאין מגיע הנצנוץ הנפלא. ביחס למפורסמתה, רב הנסתר על הגלוי. יש והאבן ששייכת לכספות העולם, נשלטת בידי מונופולים, יוצאת מתוך מעטפת "בריפקה" ועוברת מיד ליד בין סוחרים. מסתורית האבן יהלום, בניגוד כמעט מוחלט לשקיפותה המוחלטת.

 

אחיזה בחומר – היהלום עומד בהבטחתו כבר עשרות שנים. לא משנה מה חווה העולם, מה רבה תנודתיותו והשינויים שהוא עובר. היהלום ניצב שם זקוף ועדיין מהווה מרכז התעניינות עולמי כאשר מדובר במימד של עושר ופיננסים. אדם שרכש יהלום מתועד לפני עשרות שנים, עדיין שמר על ערכו ובמקרים רבים עשוי להיות מופתע מערכו הנוכחי ואולי העתידי.

 

המימד הרוחני – ניצב איתן בתוך יציבותו של היהלום בתפיסה האנושית.  יהלום ותורה הם אחוות ניגודים עוד מימי הימצאותו של היהלום בתוך אבני החושן. יהלום האבן השישית המסמנת את שבט זבולון נמצאת בין אותיותיו של אלוהים וקושרת בין הניגודים המושלמים ביותר בטבע, הרוח והחומר.

 

נדירות – היהלום נמצא בראש הפירמידה מבחינת הנדירות. נדרשים חציבה וסינון של מאה טון עפר, על מנת לקבל קראט יהלום גולמי אחד. כמות המשאבים הנדרשת למציאת יהלום טבעי, מעידה כאלף מטילי זהב על ייחודיותו. 

 

האינסטינקט הנשי – אולי אחד הביטויים המתמשכים ביותר –  מתחבר דווקא לאהבת היהלום. העולם מכיר היום יותר ויותר באינטואיציה הנשית כמקור נאמן לתבונה ובינה שבלעדיה העולם חסר מיקוד ועזר כנגדו. כיצד מצא המין הנשי ביהלום דבר להיאחז בו? מדוע הפך היהלום למושא חפצן של נשים ברחבי העולם? האם נשים הקדימו את זמנן בחיבור לאור היהלום?

 

נצחיות  היהלום מבטא נצחיות, חומר שניצב מעל מימד הזמן, קדום לכל עבר, נצחי לכל עתיד. תחילתו בעבר הרחוק והמשכו עד אין סוף הימים. יש מענה נסתר גם למבוקשו של האדם גם לחיי נצח אבל לא פחות חשוב מכך, השתייכות לעבר מוצק וידוע.

 

הבטחה ליציבות בהבטחה שבין גבר ואשה שבמרכזה לעיתים רבות בעת המודרנית ניצב היהלום, הוא מבטא הבטחה ליציבות. הקשר מקבל מימד אחר של ביטחון של האשה בגבר. אפילו שהמימד הוא קטן יותר מדירה, מכונית אן אינסוף דברים אחרים שיכלו לבטא יציבות בקשר, היהלום בכל זאת קיבל מעמד בכורה במערכת היחסים.

 

קידום דברים בעולם החומר איננו תולדה רק של ביקוש תעשיית היהלומים והתכשיטים מקדמת את הימצאותו של היהלום במרחב האנושי באמצעים רבים. ככל שהתעשייה ותיקה יותר וככל שהיא שומרת על דומיננטיות ובולטות, כך מקבל הרעיון אותו הם מקדמים, אישרור לנכונותו במרחב הזמן.

 

כל דבר בעולם, מקבל גם ביטוי מטאפורי לסגולותיו. סגולות שנדבקות לדבר הופכות לאלמותיות. היהלום קיבל לאורך השנים סגולות מטאפוריות נשגבות: אדם נוצץ כיהלום, מפליא להשתבח תחת לחץ ובולט במרחב.

 

לא סתם הוא מאוזכר גם כאחת מאבני החושן שהיו על הכהן הגדול והוא מייצג את שבט זבולון. אז, בפעם הבאה שתקבלו מתנה שיש בה יהלום, דעו שהיא בעלת ערך רב, סגולה וביכולתה להאיר לכם.