כותרות אחרונות
Search

גאווה ישראלית קרוב למאה שנה.! – חברת "אחוה" מסמנת את מוצריה לרגל ולכבוד חגיגות 95 שנה להיווסדה.

חברת "אחוה" מסמנת את מוצריה לרגל ולכבוד 95 שנה להיווסדה – צילום: יעל האן

 

גאווה ישראלית קרוב למאה שנה.!

חברת "אחוה" מסמנת את מוצריה לרגל ולכבוד חגיגות 95 שנה להיווסדה.

 

יצרנית הטחינה והחלוה הישראלית הוותיקה בישראל, מציינת 95 שנה להיווסדה, מאז החלה לפעול בשנת 1929 בדרום תל אביב • יעקב מלאך, יו"ר ובעלים חברת אחוה: "הסוד להצלחה ולאריכות ימים בתעשייה הוא להיות תמיד הוגן, שקוף, ולהסתכל קודם כל על רווחת הצרכן ותועלתו לפני שיקולי רווח צרים"

 

חברת "אחוה", יצרנית הטחינה, חלוה ודברי מאפה הישראלית המובילה, מי שנחשבת לאחד מהמותגים הישראליים הוותיקים ביותר, חוגגת 95 שנה להיווסדה ומסמנת לרגל כך את מוצריה במדבקה חגיגית. טחינה גולמית רגילה ומלאה אחוה, מגוון מוצרי חלוה, ממרחים מתוקים מבוססי טחינה ומגוון מוצרי מאפה, ישווקו כשעליהם מתנוססת מדבקת השנים עם ענפי זית.

 

חברת "אחוה" מסמנת את מוצריה לרגל ולכבוד 95 שנה להיווסדה – צילום: יעל האן

 

חברת אחוה הוקמה בשנת 1929 על ידי ארבע משפחות עולים מפולין, רוסיה, יון ותורכיה, אשר התקבצו בבית דירות בדרום תל אביב והחלו לייצר חלוה על פי מתכונים של ארצות מוצאם. אט אט נוספו לייצור גם שמן וטחינה, שהיוותה את חומר הגלם העיקרי בחלוה.  מאיר דיזינגוף, ראש העיר הראשון בתל אביב, קרא לרחוב על שם המפעל – סמטת בית הבד. בשנת 1970 הצטרף למפעל יעקב מלאך, אז חייל משוחרר ופועל ייצור וכיום, מי שמשמש הבעלים ויו"ר החברה, לאחר שרכש במרוצת השנים את חלקי השותפים. לצידו של יעקב עובדים במפעל רעייתו ציפי ושלושה מבניו, מיקי, יובל ויואב.  

 

כיום נחשבת אחוה ליצרנית הגדולה והמובילה בישראל של טחינה גולמית ומוצרי חלוה. החברה מתמחה בייצור חלוה איכותית מסוגים שונים, טחינה גולמית, מוצרים אורגניים, מוצרים ללא סוכר, עוגות ומגוון מוצרי מאפה ותרכיזים לשתייה. החברה מעסיקה כ-235 עובדים בשלושה מפעלים באיזור התעשייה אריאל וכ-20% ממוצריה מיועדים לייצוא. את מגוון מוצרי "אחוה" ניתן לרכוש במדינות רבות ברחבי העולם, מאוסטרליה וניו זילנד, דרך דרום אפריקה, מדינות חבר העמים, מערב אירופה ובמרכז וצפון אמריקה. יעקב מלאך, יו"ר חברת אחוה, מסביר מהו סוד ההצלחה: "להיות תמיד הוגן, שקוף, ולהסתכל קודם כל על רווחת הצרכן ותועלתו לפני שיקולי רווח צרים. לעולם לא נקטין אריזות ללא שינוי מחיר, תמיד נציע את העסקה המשתלמת ביותר לצרכן. אנו מאמינים שצרכן שרוכש ממוצרי אחוה, יודע שמותג זה לעולם יהיה הגון ויציע את התמורה המיטבית לכספו".