כותרות אחרונות
Search

ד.ל.ב מוטוספורט יבואנית "KTM", משיקה בישראל את האופנוע המסעיר והרב-גוני, ה-KTM 890 SMT החדש.

צילום: ניר עמוס

 

ד.ל.ב מוטוספורט יבואנית "KTM", משיקה בישראל את האופנוע המסעיר והרב-גוני, ה-KTM 890 SMT החדש.

הקאמבק של העשור: ד.ל.ב מוטוספורט יבואנית אופנועי KTM, משיקה בישראל את האופנוע המסעיר והרב-גוני, ה-KTM 890 SMT החדש. אופנוע שנוצר מהכלאה בין אופנוע תיור לסופר-מוטו כדי להעניק חוויית רכיבה ייחודית ללא פשרות. אופנוע זה שמבוסס על פלטפורמת ה-LC8c, מציע יחס הספק\משקל מעולה, מצויד במתלים מתכווננים, צמיגי כביש ספורטיביים ובלמים חזקים כדי לא רק לכבוש את הכביש ההררי, אלא גם לטייל הרבה מעבר לו.

 

  • מחיר: 99,990 שקל (כולל מע"מ ואגרת רישוי).
  • ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי KTM לישראל, משיקה את ה-890 SMT החדש.
  • ה-890 SMT תוכנן מחדש כדי להציע חיבור ייחודי בין עולמות אופנועי התיור לאופנועי הסופר-מוטו בדומה לדגם המקורי משנת 2009
  • מסביב למנוע ה-LC8c בנפח 889 סמ"ק, נבנתה שלדה חדשה רזה וקלה, יוצר מכל דלק ייעודי והותקנו מתלי WP APEX מתכווננים ובלמים עוצמתיים כדי להעניק חוויית רכיבה ייחודית.

 

נעמן זוהר – מנהל המכירות של "ד.ל.ב מוטוספורט" – צילום: אבי בר

 

ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי KTM לישראל, משיקה את הדור החדש לאחד מאופנועי הכביש האיקוניים של המותג – ה-890 SMT. דגם זה, מבצע למעשה קאמבק ל-SMT אשר הופיע בשנת 2009 והציע תמהיל ייחודי של רכיבים וסגנון – איחוד בין יכולות תיור ורכיבת יומיום לצד יכולות ספורטיביות מרשימות במיוחד על האספלט. ה-890 SMT החדש נולד בדיוק עבור משימה זו – לאפשר לרוכבים לכבוש את הכביש ההררי, אבל להמשיך לטייל גם הרבה מעבר לו.

 

צילום: ניר עמוס

 

לטובת המשימה, נקראו לדגל רוכבי הסופר-מוטו של KTM וכן רוכבי התיור והוגדרו התכונות ליצירת האופנוע החדש – משקל קל, מנוע גמיש וחזק, התנהגות כביש בטוחה, יציבה ומהנה, שימושיות גבוהה ותמורה מעולה למחיר. בשלב ראשון, נבחר מנוע ה-LC8c המוכר של KTM, טווין מקבילי קטן וקל משקל, אשר לו נפח של 899 סמ"ק ונתוני התפוקה שלו עומדים על 105 כ"ס (8,000 סל"ד) ו-10.2 קג"מ (6,500 סל"ד), אך כדי להתאימו לאופי הדגם החדש, הוא קיבל תוספת של 20% למסה הסיבובית אשר משפרת את היציבות בפניות ומרכוז המסה, אך אינה פוגעת בגמישות. בנוסף, הותאמה לו תיבת אוויר חדשה וצמד מצערות 46 מ"מ מבית דלאורטו.

 

צילום: ניר עמוס

 

כדי שאופנוע זה יוכל למעשה להיות נוח ברכיבה למרחקים גדולים בדומה לאופנועי אדוונצ'ר, אבל גם חד ומדויק כמו ה-DUKE המוכר, מסביב למנוע זה הותאמה שלדה חדשה מפלדת כרומולי, אשר דומה ברובה לזו של דגמי האדוונצ'ר של KTM. הדבר מבטיח מבנה צר וקל, אך גם עמיד וקשיח מאוד לפיתול. מתכנני אופנוע זה הקפידו לשמור על גיאומטריה כזו אשר תבטיח בנוסף לכל, גם תחושה מצוינת לרוכב כדי להגביר את תחושת הביטחון בכל תנאי הרכיבה, כולל ספורט קיצוני. הנוסחה הזו כללה מיקום חדש אופקי ומרכזי יותר לבולם האחורי, וזה מצדו מבטיח אפשרות להתקנת מושב נמוך יותר לצד זרוע אחורית ארוכה יותר. אלה מעניקים לאופנוע את תחושת הרכינה אחורנית בדומה לאופנועי GP לשיפור התאוצה וההתנהגות ביציאה מפניות. הבולם האחורי מצע כוונון מלא (לעומס קפיץ ולשיכוך) ומהלכו עומד על 180 מ"מ. גם המזלג הקדמי מציע מהלך זהה, אך מפרק את כיול השיכוך והעומס קפיץ בין שתי רגלי הבולם לשליטה מלאה וקלה. יחד, מתלי ה-WP APEX מעניקים היזון חוזר מצוין לרוכב, שליטה מלאה בכל תנועות האופנוע וכמובן שיכוך מצוין לתוואי הדרך. בקצות המתלים, כיאה לאופנוע כביש-ספורטיבי, מותקנים חישוקי 17 אינץ' עשויים סגסוגת קלה במיוחד ועליהם מולבשים צמיגי מישלין פאואר GP דביקים ועמידים.

 

צילום: ניר עמוס

 

ועכשיו מגיעים הרוכב\ת. כדי לאכלס את הרוכב\ת והמורכב\ת על גבי אופנוע שכזה, נעשו מספר התאמות לארגונומיה והגיאומטריה הכללית. מחד, משולש הכידון-מושב-רגליות מציע תנוחה ניטרלית ונוחה לרכיבות ארוכות, אך גם יכולת תנועה ורכינה קדימה, כמובן גם לצדדים כהתאמה לרכיבה ספורטיבית. את הכידון ניתן בקלות למקם באחד משישה מיקומים קבועים מראש ובטווח של 30 מ"מ כדי לייצר התאמה מושלמת לרוכבים. המושב בנוי מקשה אחת, אך עם מגרעת והגבהה למורכב\ת אשר מייצרת גם תמיכה בישבן עבור הרוכב\ת כנגד כוחות ההאצה. ואחרון, גובה מושב של 860 מ"מ ומבנה צר, מבטיח התאמה למגוון רוכבים בגבהים שונים.

 

צילום: ניר עמוס

 

מנוע ה-LC8c ידוע בהיותו חסכוני מאוד בדלק (21.7 קמ"ל לפי נתוני היצרן) וכאשר הוא מוזן ממכל דלק חדש שנפחו 15.8 ליטר, מתקבל טווח רכיבה גדול מאוד בין תדלוקים. מבנהו של מכל דלק זה דומה מאוד לזה של אופנועי האדוונצ'ר, כך שהוא עוטף את צדי השלדה ותורם מאוד להנמכת מרכז הכובד של האופנוע. ואי אפשר כמובן בלי אלקטרוניקה מודרנית. ה-890 SMT חמוש במערך אלקטרוני נרחב שכולל שלושה מצבי רכיבה (Rain, Street, Sport) אשר משפיעים על תגובת המנוע והמצערת ואליהם נוסף מצב ה-Track אשר מאפשר לרוכב לשלוט בבקרת האחיזה עד 10 מצבים!. בהמשך, מערכות ABS ו-MTC קורנרינג העוקבות תמידית אחר תנועת האופנוע ומתאימות את עצמת הבלימה והתערבות בקרת האחיזה בהתאם לאיכות החיבור לאספלט וזווית ההטיה. כתוספת ניתן לציידו גם במערכת MSR לשליטה בעוצמת בלימת המנוע והחלקת המצמד אשר מונעים את נעילת והחלקת הגלגל האחורי בעת הורדת הילוכים בעת האטה בתנאים חלקים, 'קוויק-שיפטר פלוס' להעלאת והורדת הילוכים ללא שימוש במצמד וכן בבקרת שיוט. על הבלימה אחראים שני קאליפרים רדיאליים חזקים במיוחד (4 בוכנות), הנושכים צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ מלפנים ומאחור, קאליפר עם שתי בוכנות הפועל על דיסק בקוטר 260 מ"מ.

 

צילום: ניר עמוס

 

מעבר לכידון הרחב ומול עיני הרוכבים נמצא לוח מחוונים דיגיטלי TFT צבעוני עשיר במידע חיוני לרוכבים ואת זה ניתן להעצים עוד יותר באמצעות חיבור לאפליקציית KTMconnect. זו מוסיפה תצוגת ניווט, קישוריות לשיחות טלפון, האזנה למוזיקה, קבלת מידע על שירות צפוי, ספר הרכב ועוד. מאחורי לוח המחוונים נמצא סממן ראשון לאופי הסופר-מוטו והוא משקף חזית מקוצר ומעושן שמעניק הגנה מהרוח וגם נראות ספורטיבית. מעבר לכך מוצאים כנף קדמית גבוהה וגרפיקה מוזרקת לתוך הפלסטיק לטובת עמידות ואורך חיים. ולסיום, מגיני ידיים בסגנון סופר-מוטו עוטפים את ידיות האחיזה.

 

מחיר: KTM 890 SMT: 99,990 שקל (כולל מע"מ ואגרת רישוי)

 

מפרט טכני:

מבנה: שני צילינדרים, טווין מקבילי

נפח: 889 סמ"ק

מהלך: 68.8 מ"מ

קדח: 90.7 מ"מ

הספק: 105 כ"ס ב-8,000 סל"ד

מומנט: 10.2 קג"מ ב-6,500 סל"ד

תיבה: 6 הילוכים

מצמד: רטוב, רב-דיסקי

מכל דלק: 15.8 ליטר

בלם קדמי: קאליפרים רדיאליים 4 בוכנות, צמד דיסקים 320 מ"מ

בלם אחורי: קאליפר 2 בוכנות, דיסק יחיד 260 מ"מ

שרשרת: 520 X-Ring

שלדה: מרכזית, צינורות, פלדת כרום-מוליבדנום

מתלה קדמי: מזלג הפוך WP APEX 43

מהלך מתלה קדמי: 180 מ"מ

מרווח גחון: 227 מ"מ

מתלה אחורי: בולם יחיד WP APEX

מהלך מתלה אחורי: 180 מ"מ

גובה מושב: 860 מ"מ

זווית מזלג: 64.2 מעלות

משקל (ללא דלק): 194 ק"ג