כותרות אחרונות
Search

תחזית הקרגו הדו שנתית העולמית של "בואינג" לשנת 2020.

 

 

תחזית הקרגו הדו שנתית העולמית של "בואינג" לשנת 2020.

*  צמיחה צפויה של 4% לשנה ויותר מ60%  עד 2039 בצי ההובלה האווירי העולמי.

* ביקוש כולל של עוד 2,430 מטוסי הובלה מהם 930 חדשים ו 1500 מטוסי הובלה שיוסבו ממטוסי נוסעים ב– 20 השנים הבאות.

* מטוסי ההובלה הנוספים ידרשו לתמיכה ברשתות אספקה גלובליות, הובלת ציוד רפואי  והתעצמות המסחר האלקטרוני לאור הקורונה.

 

בואינג, חברת התעופה והחלל הגדולה בעולם והספקית המובילה של מטוסים מסחריים, מערכות הגנה, חלל וביטחון, ושירותים גלובליים, צופה כי הריבאונד בסחר העולמי והצמיחה ארוכת הטווח תוביל לביקוש של עוד 2,430 מטוסי הובלה במהלך 20 השנים הבאות, מתוכם 930 מטוסי הובלה חדשים ועוד 1,500 מטוסי הובלה שיוסבו ממטוסי נוסעים, צמיחה צפויה של כ- 60 אחוז בביקוש העולמי הכולל למטוסי מטען.

 

כך עולה מתחזית המטען האווירי העולמי הדו-שנתית של "בואינג WACF", המשקפת את ההשפעות וההזדמנויות של מגפת הקורונה, כמו גם את הביקוש המשמעותי לטווח הארוך למטוסי הובלה במהלך שני העשורים הבאים.

 

על-פי התחזית החדשה, תנועת הקרגו העולמית תצמח ב-4% לשנה במהלך 20 השנים הבאות. צמיחה זו מושפעת מהסחר ועליית הבביקוש למשלוחי אקספרס כתומכים בהרחבת פעולות המסחר האלקטרוני. עם התפתחויות אלו והצורך המוכח במטוסי הובלה ייעודיים לתמיכה במערכת התחבורה העולמית, צי המטען האווירי העולמי צפוי לגדול ביותר מ-60% עד לשנת 2039.

 

"מפעילי מטוסי ההובלה היו בעמדה ייחודית בשנת 2020 ונדרשו לעמוד בדרישות השוק למהירות, אמינות ובטיחות, במהלך הובלת ציוד רפואי וסחורות אחרות לאנשים ולקהילות ברחבי העולם," אמר דארן הולסט, סגן נשיא לשיווק מסחרי בבואינג. "במבט קדימה, מטוסי הובלה ייעודיים יהיו קריטיים עוד יותר בתחרות שוקי המטען האווירי; הם נושאים יותר ממחצית מטען המסחר האווירי, וחברות התעופה המפעילות אותן מרוויחות כמעט 90% מהכנסות תעשיית המטען האווירי."

 

בנוסף לחישוב הביקוש לטווח הארוך, התחזית מספקת תובנות לגבי ביצועי המטען האווירי במהלך מגפת הקורונה, וכוללת את הדברים הבאים:

  • המסחר האלקטרוני (אי-קומרס), שצמח בקצב דו ספרתי לפני המגפה, האיץ את השפעתו על שוק המטען האווירי ככל שעוד עסקים עברו לפלטפורמות מכירה מקוונות. עד כה, עד חודש ספטמבר 2020 הגדילו חברות האקספרס את התנועה ב-14%.
  • מטען בבטן תא הנוסעים, שהיווה בשנת 2019 כמחצית מקיבולת המטען האווירי העולמי כולו, הצטמצם משמעותית כשחברות התעופה חנו את אלפי מטוסיהן. מפעילי מטוסי ההובלה הגיבו על-ידי פעילות מעל הרמות הרגילות, ותנועתם של כל מובילי המטען גדלה ב6%.
  • עד כה בשנת 2020, כ-200 חברות תעופה השתמשו ביותר מ-2,000 מטוסי נוסעים רחבי גוף לצורכי פעולות הובלה בלבד, לייצור תזרים מזומנים ותמיכה ברשתות האספקה העולמיות. מטוסי הנוסעים הללו צמצמו חלק משמעותי מהמחסור בקיבולת, ובמקרים מסוימים אף הניבו רווחים רבעוניים עבור אותן חברות התעופה למרות כמות הנוסעים המינימלית.