כותרות אחרונות
Search

שנה טובה מתחילה עם יין "טפרברג" משובח !

שנה טובה מתחילה עם יין "טפרברג" משובח !

ריחות השנה החדשה כבר בפתח,  חגי תשרי כבר כאן ואנו מתחילים להתכונן  לתקופת החגים וארוחות החג המהוות, הזדמנות לאחדות משפחתית מרגשת. 

כשכולנו יחד מסביב לשולחן החג עם כוס יין משובח ואיכותי שישדרג כל מנה בארוחת החג עד כדי שלמות.

יקב "טפרברג" מאחל לכם שתהא זו תחילתה של שנה טובה יותר, שתלווה בהרבה רגעים של יין משובח שיקרב בין הלבבות ברגעים הכי משפחתיים.

 

לפניכם ההמלצות של יקב "טפרברג" הוותיק ביותר בישראל – לחיים ! 

⇐ אינטגריטאז' אינספייר בציר 2017

שרדונה אסנס בציר 2018

סירה אימפרשן 2018

שרדונה אסנס  2018

צילום: אייל קרן

סדרה : ESSENCE      שנת בציר : 2018  הרכב זני : 100% ענבי שרדונה

נתוני בציר ממוצעים : בריקס : 24.9 חומצה ג/ל] : 6.35   pH : 3.55

מקור הענבים: ענבי השרדונה הגיעו מכרם הנטוע ברום הרי יהודה בגובה של 900 מטר מעל גובה פני הים. איכות הענבים הייחודית, הינה תוצאה של מיקומו המיוחד של הכרם ותנאי האקלים הקרירים במיוחד בשעות הלילה ובשעות הבקר המוקדמות התורמות  לאיכות הענבים. כרם זה עבר מספר סבבים של דילול אשכולות על מנת להגיע לענבים העשירים במיוחד באפיונו הזני בטעמים ובארומות.

תהליך ייצור היין: הענבים הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות לאחר בציר ידני  ונכנסו מיד לסחיטה עדינה ומהירה על מנת לקבל תירוש ענבים לבן איכותי. הסחיטה נעשתה בפרס פנאומטי אינרטי עם מעטה של גז חנקן – לצורך שמירה על מגוון הארומות של הענב .

המיץ שנסחט הועבר למיכל נירוסטה בו בוצעה הפרדה בין המשקעים למיץ באמצעות טכנולוגיה הקרוייה הרחפה – FLOTATION. בטכניקה זו מרחיפים את המשקעים לחלקו העליון של המיכל באמצעות פעפוע של גז חנקן, המאפשר להעביר את המיץ הנקי – המצוי מתחת למשקעים למיכל התסיסה. לאחר כשלושה ימי תסיסה במיכל נירוסטה מקורר, הועבר היין הלבן התוסס לחביות עץ אלון צרפתיות חדשות להמשך התסיסה האלכוהולית עד תומה, ולהתבגרות בחביות אלו.

כאמור, לאחר סיום התסיסה הכוהלית, היין התבגר על שמריו בשיטת ה- "sur lie"  למשך כ- 10 חודשים. במהלך ארבעת החודשים הראשוניים היין עבר אחת לשבוע,  ערבוב של משקעיו בתהליך ה- battonage. לאחר הבקבוק, היין התבגר בבקבוק  לפני שיווקו לשוק.

תיאור היין: צבע היין זהוב עדין וצלול, ליין בוקה עשיר המלווה בארומות נקיות של פרי טרופי, אננס, הדרים בשילוב עם חמאה ועץ אלון אלגנטי. בפה, היין פירותי , מאוזן ,בעל חמיצות עדינה וגוף בינוי – מלא  עם סיומת עגולה , מהנה וארוכה. היין בעל איזון בטעמי הפרי והעץ. 

אנליזת היין: סוכר: יבש          כהל  [ב-%] : 13.8        pH : 3.45   חומציות [ג/ל] : 6.6

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק

הצעת הגשה: בטמפרטורה של 14 מעלות עם דגים צלויים ומבושלים או מנות עוף עשירות.

מחיר  מומלץ לצרכן :   75 ₪

 

אינטגריטאז' אינספייר 2017

צילום: אייל קרן

 

סדרה: INSPIRE      שנת בציר: 2017  הרכב זני: 45% ענבי גראנש, 40% ענבי סירה, 15% ענבי מורבדרה

נתוני בציר ממוצעים: בריקס : 25.1 חומצה ג/ל] : 5.5   pH : 3.75

מקור הענבים: ענבי הגרנאז' והמורבדרה מעמק איילון, ענבי הסירה מכרמי יוסף

תהליך ייצור היין: ענבי הגראנש הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות לאחר שנבצרו בבציר מכני. לאחר ריסוק עדין הותססו הענבים משך של כשבעה ימים בטמפרטורה של 25 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים.

בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר סחיטה עדינה והיין ללא הקליפות הועבר למיכל נירוסטה מבודד ומקורר לתסיסה מאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין. ענבי הסירה והמורבדרה שנבצרו מאוחר יותר עברו תהליך דומה אם כי טמפרטורת התסיסה ומשטרי ההמטרה למיצוי טעמים, ארומות וצבע היו ייחודיים לכל זן. לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית, היינות השונים החלו את תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות ישנות למשך כ- 8 חודשים. לקראת תום תקופת ההתבגרות בחביות נבנה הבלנד הסופי של היין.

תיאור היין: היין בעל גוון אדום עם עוצמת צבע בינונית. ארומות היין עשירות עם פרחוניות נעימה ונגיעות פרי אדום המשתלבות עם ניחוחות תיבלוניים ואדמתיים. בפה, היין בעל מרקם רך וחלק עם חמיצות מאוזנת .

אנליזת היין: סוכר: יבש          כהל  [ב-%] : 13.7        pH : 3.65   חומציות [ג/ל] : 5.1

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק אך התבגרות נוספת בבקבוק רק תיטיב עמו

הצעת הגשה: בטמפרטורה של 18 מעלות עם גבינות רכות או עוף צלוי

מחיר  מומלץ לצרכן:   60 ₪

 

סירה אימפרשן 2018

צילום: אייל קרן

 

סדרה:  IMPRESSION      שנת בציר: 2018  הרכב זני: 100% ענבי סירה

נתוני בציר ממוצעים: בריקס : 24.4 חומצה ג/ל] : 5.55   pH : 3.75

תהליך ייצור היין: הענבים הגיעו ליקב בשעות הבוקר לאחר בציר מכני. ענבי הסירה עברו הפרדה של השדרות  ולאחר ריסוק עדין העברנו את התירוש עם הקליפות והחרצנים למיכל נירוסטה להתחלת  התסיסה האלכוהולית בטמפרטורה של 28 מעלות למשך 7 ימים במשטרי המטרה שונים לצורך מיצוי צבע טעמים וריחות  האופייניים לזן זה.

לאחר סיום התסיסה האלכוהולית, הענבים נסחטו בצורה עדינה בפרס פניאומאטי והועברו למיכל נירוסטה מבודד על מנת שתחל תסיסה מאלולאקטית טבעית, תסיסה זו באה על מנת לייצב ולרכך את היין. לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית היין עבר להתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות למשך של שישה חודשים.

תיאור היין: היין בעל צבע אדום סגול, באף עולות ארומות פרחוניות של סיגליות המשולבים עם עץ אלון וקפה. בפה היין בעל גוף בינוני ,מרוכז ,קטיפתי ונעים עם סיומת פירותית וארוכה.

אנליזת היין:  סוכר: יבש          כהל  [ב-%] : 14.1        pH : 3.69   חומציות [ג/ל] : 5.8

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק

הצעת הגשה: בטמפרטורה של 18 מעלות עם תבשילי כבש או פסטות ברוטב בשר.

מחיר  מומלץ לצרכן:   40 ₪