כותרות אחרונות
Search

שי באבד מנכל משרד האוצר לשעבר וחן שרייבר יו"ר לשכת רואי החשבון לקחו חלק בכנס המיסים הגדול בישראל של חשבים מקבוצת "Guideline".

חן שרייבר יו"ר לשכת רואי החשבון בכנס המיסים השנתי – צילום: יח"צ גיידליין

 

בצד דיוני המפלגות ושנת המס המסתיימת.

שי באבד מנכל משרד האוצר לשעבר וחן שרייבר יו"ר לשכת רואי החשבון לקחו חלק בכנס המיסים הגדול בישראל של חשבים מקבוצת "Guideline".

 

כנס המיסים השנתי של חברת חשבים מקבוצת Guideline התקיים אתמול לצד דיוני הקמת הממשלה החדשה והשבעתה הצפויה.  שי באבד, מנכל משרד האוצר לשעבר, אשר פתח את הכנס וחן שרייבר יו"ר לשכת רואי החשבון , עסקו באתגרים הצפויים לממשלה הנכנסת ולמשק הישראלי בשנה הקרובה.

 

שי באבד מנכ"ל משרד האוצר לשעבר בכנס המיסים השנתי – צילום: יח"צ גיידליין

 

בהרצאתו סקר את עיקרי האתגרים הכלכליים של הממשלה הנכנסת, בדגש על תשתיות, דמוגרפיה, תחבורה, עודף רגולציה ופריון. לדבריו, יש חשיבות לאישור תקציב ארוך טווח למערכת הביטחון  אשר יאפשר לפנות תקציבים לנושאים אזרחיים דחופים על הפרק כמו בעיות החינוך,  בריאות, רווחה ועוד׳. עוד התייחס באב״ד, להפחתת הרגולציה המכבידה, בין היתר, על פתיחת עסקים על התחלות הבניה בזמן. בנוסף באב״ד שם דגש על  מתן פתרון אמיתי ומשמעותי לתחבורה ציבורית במטרה לצמצם משמעותית את הפקקים והפגיעה בפריון.

 

בכנס לציון תום שנת המס לקח חלק גם רו"ח חן שרייבר, נשיא לשכת רואי החשבון. החיבור בין שני הגופים החזקים במשק בתחום, כמו חברת "חשבים" ולשכת רואי חשבון, מאפשר מתן ערך מוסף ופתרונות מקיפים ללקוחותיהם.

 

חן שרייבר יו"ר לשכת רואי החשבון בכנס המיסים השנתי – צילום: יח"צ גיידליין

 

 

שרייבר התייחס בהרצאתו למשבר הריביות, והשווה אותו למשבר של 2008 בארה"ב. לדבריו עליית הריבית המתמשכת, המבוצעת ללא התחשבות בנתונים ובכל הגורמים שעלולים להיפגע ממנה, מביא לבועה מתנפחת ולמשבר צפוי בחבויות פירעון של משקי בית אשר עלול להביא לקריסה של זוגות צעירים רבים ועסקים שתכננו תוכניות עסקיות מיזוגים ורכישות לפי הריבית של לפני חצי שנה. המצב מביא לכך שהחסכונות וקרנות הפנסיה נשחקים, ואי אפשר להיעזר בשווקי האגח, מניות או מטבעות דיגיטליים כי גם הם צנחו בגלל צמיחת הריבית בישראל וארה"ב. גם אי אפשר להסתמך על אג"ח ממשלתי שאף הוא נפגע. המצב ישתפר רק לקראת 2024 שאז המשק יחזור לצמיחה. שרייבר ציין גם כי יש לפעול לרגולציה של הקריפטו כי רשויות המס כיום לא יודעות  איך למסות מטבעות קריפטו ובנקים לא מעונינים לקבל את הכסף.

 

מימין – בן גוזלן משנה מנכ"ל גיידליין, שי באבד מנכל משרד האוצר לשעבר צח דרוקר מנכ"ל גיידלין. בכנס המיסים השנתי – צילם יח"צ גיידליין

 

צח דרוקר מנכל קבוצת Guideline:  "כנס מיסים השנתי של חברת חשבים הפך למסורת. כאוטוריטה רבת שנים בתחום, אנחנו מהווים מקור ידע לגופים רבים בתחום ומסייעים בהרחבה והעמקה מקצועית לקהל לקוחותינו. קבוצת Guideline אשר מיתגה עצמה לאחרונה מחדש, רואה לה למטרה לשמש במה מרכזית לאנשי מקצוע מתחומים שונים, תוך הענקת רוח גבית לשירותים והידע הדרושים"

 

הכנס אשר הפך למסורת מעלה סוגיות מתחום המיסוי לקראת סוף שנת המס ומושך אליו בכירים נוספים ורבים במשק בתחומי המיסים, הכספים והכלכלה.