כותרות אחרונות
Search

"שייק טו גו" – על המצאת השייק עד להיותו מוצר נלווה לכל יציאה.

צילום: shutterstock

 

"שייק טו גו" – על המצאת השייק עד להיותו מוצר נלווה לכל יציאה.

תעשיית השייקים צברה תאוצה והתפתחה במלוא עוצמתה בעשור האחרון.

 

המצאתו של השייק דומה למדי לאופן המצאת הכריך. את הכריך המציא הלורד הבריטי ג'ון מונטאגיו מסנדביץ', שהיה מכור למשחקי הימורים עד שלא מצא זמן וחשק לאכול סעודה כהלכתה, וצווה על משרתיו לארוז את סעודותיו בין שתי פרוסות מאפה – כך שיוכל לאכול באופן מנומס תוך כדי משחק. למעשה, הסנדביץ' היה מוכר עוד קודם בשכבות הנמוכות יותר של החברה, שהשתמשו בו כמאכל זול וקומפקטי כאשר יצאו לעבוד בעבודות כפיים. הלורד רק גרם לתפוצתו הרחבה של הכריך וגם אחראי לשם הבינלאומי שניתן לו – הסנדביץ'.

 

התפתחות השייקים:

גם השייק עבר תהליך דומה. בעבר היה השייק נחשב למוצר פינוק שלא היה נכנס לתפריט היומיומי, ומבוסס בעיקר על משקאות אלכוהוליים. עם התפתחות הצמחונות בשנות הששים של המאה הקודמת מצא השייק מקום של כבוד בתפריט, כמנה שלמה של ירקות ופירות בכוס אחת. השייק יכול להיות מבוסס על מים, חלב או מיצים טבעיים, ולשלב בתוכו ירקות עם עשבי תיבול, פירות, פירות יער, אגוזים, שקדים, דבש ועוד. ניתן למצוא מגוון גדול של מתכונים ושילובים ברשת, כך שניתן לגוון ולשתות בכל יום שייק אחר.

 

גם בקרב הלא צמחונים התקבל השייק בברכה, ונחשב לאחד המוצרים הפופולאריים בגלידריות, פיצוציות וכמנה אחרונה או מלווה במסעדות חלביות. השייק נחשב למשקה מפנק, ובוורסיה הזו ניתן למצוא אותו על בסיס חלב עם קקאו, שוקולד אמיתי, סירופים וסוכריות. בתוכניות דיאטה שונות הפך השייק למרכיב עיקרי בתפריט, כמאכל שניתן לנשנש כמעט כל הזמן בשילוב אבקות עם הורמונים – כמובן בהתחשב במרכיבים האחרים. שייק טוב יהיה כזה שידע לשמור על יחס הזהב בין הנוזלים למחית, כך שלא יהיה דחוס מידי ומצד שני לא מימי וחסר טעם.

 

צילום: shutterstock

 

השייק במטבח הביתי:

בעקבות המגוון העצום של האופציות בהן ניתן ללגום את השייק, התקבלו השייקרים כמוצר חובה כמעט בכל מטבח ביתי. המבוגרים נהנים ללגום מפירות העונה, כמוצר צמחוני, דיאטטי או סתם כהתרעננות. באמצעות השייקר ניתן להכין לילדים קטנים ותינוקות תרכובות מזון שיגוונו להם את הארוחות ויכניסו בהן את כל אבות המזון – כאשר שייק לתינוקות עשוי להיות מבוסס על חלב או טחינה. השייקר יוכל לשמש במסיבות או כהפתעה מרעננת בערב לילדים, כמילקשייק שוקולדי וטעים במיוחד.

 

"שייקר נייד – המכשיר שיביא את השייק אתכם לכל מקום"

 

מכשיר שייק נייד: הוא שייקר שאינו מצריך חיבור לחשמל, בדרך כלל יהיה בעל סוללה נטענת. מכשיר כזה יהיה מעולה לדרכים או לעבודה, כך שתוכלו להכין שייק מרענן, איכותי וטרי מכל מקום. מכשיר שייק נייד עשוי להיות מתנה נהדרת עבור ידידים ובני משפחה אהובים, וגם בשביל עצמכם. כדי שתמיד תוכלו לשמור על בריאות, תזונה והנאה במוצר אחד.