כותרות אחרונות
Search

קבוצת "מכשירי תנועה" מרחיבה את פעילותה מעבר לענף הרכב והשקיעה ב-2 חברות הזנק בתחום החקלאות.

חברת "אגרינט" איתור מזיקים – צילום: רענן טל

 

קבוצת "מכשירי תנועה" מרחיבה את פעילותה מעבר לענף הרכב והשקיעה ב-2 חברות הזנק בתחום החקלאות – חב' "אגרינט" וחב' "גרין אונקיס".

* חברת "אגרינט" הוקמה ע"י יוצאי יח' 8,200 מייצרת חיישנים לאיתור מזיקים בתחום מטעי תמרים ואיתור פעילות טרמיטים בבתי עץ.

* חברת "גרין אוניקס" הוקמה ע"י חוקרת הסרטן ציפי שוהם ומייצרת שיטות מתקדמות של "מזון על" עם תכונות פרה רפואיות .

צבי נטע יו"ר ובעלים של קבוצת "מכשירי תנועה": "סה"כ ההשקעה ב-2 חברות הנ"ל הינה כ-2.5 מיליון ₪".

 

קבוצת "מכשירי תנועה" המתמחה בתחום ייבוא ושיווק רכב בישראל ונציגת חברת סוזוקי, חברת מאן (אוטובוסים ומשאיות) , חברת צמיגי ברידג'סטון, וחברת קובוטה בתחום כלי הצמ"ה מרחיבה את פעילותה והשקיעה לאחרונה ב-2 חברות הזנק בתחום החקלאות חב' "אגרינט" וחב' "גרין אוליקנס".

 

חברת "אגרינט" איתור מזיקים – צילום: רענן טל

 

על חברת "אגרינט":

חברת "אגרינט" הוקמה בשנת 2017 ע"י אל"מ יונתן בן המוזג ויוצאי יח' 8,200 מייצרת חיישנים לאיתור מזיקים שונים בתחום מטעי חקלאות. החברה משווקת חיישנים למטעי תמרים ולמטעי דקלי השמן להדברת חיפושית בשם "חידקונית הדקל" שגורמת נזקים גדולים למטעים אלו וחוסכת שימוש גדול בחומרי הדברה כימיים הגורמים גם נזק אקולוגי לסביבה .

 

החברה פיתחה גם סנסורים לאיתור פעילות טרמיטים בבתי עץ תופעה קשה ממנה סובלים בתי עץ בארה"ב. לכל הפיתוחים של "אגרינט" – יש פטנטים רשומים.

 

לאחרונה פותחו גם חיישנים  המתאימים גם לעצי פרי נוספים: (מנגו / דובדבן / ואבוקדו) בנוסף עוסקת החברה בפיתוח מלכודות זבובי פירות (עם ספירה אוטומטית) לכרמי זיתים ולפרדסי הדרים.

 

שווי החברה כ-60 מיליון דולר.

 

צבי נטע יו"ר ובעלים של קבוצת "מכשירי תנועה" – צילום: מורג ביטן

 

צבי נטע יו"ר ובעלים של קבוצת "מכשירי תנועה": "השקעתי בחברה זו לאחר שהבנתי שחברה זו תחסוך שימוש "גבוה בחומרי הדברה, המזיקים וגם מסכנים את הסביבה. ובנוסף, להבנתי חברה זו יכולה לייצר שיתופי פעולה חשובים ומועילים מול מדינות ערב גם בתחומים נוספים."

 

חברת "גרין אוניקס"  –  צילום: מיכה לבוטון

 

על חברת "גרין אוניקס":

חברת "גרין אוניקס" הוקמה בשנת 2013 ע"י חוקרת הסרטן ציפי שוהם ובעלה בני שוהם. החברה מייצרת בשיטות מתקדמות סוג של עדשת מים המוגדרת ע"י החוקרים "כמזון על" עם תכונות פרה רפואיות יחודיות.

 

החברה הקימה בדרום ת"א ( בנין פנורמה) אולם יצור, חוות גידול אוטומטית המסוגלת לייצר את הירק בהיקפים גדולים, ובאמצעות טכנולוגיה יחודית, ללא יד אדם, בלא תלות בשטח חקלאי, בכל תנאי אקלים, ובסטריליות מלאה.

 

החברה משווקת היום את המוצר במסעדות מישלן באירופה, וחתמה על הסכמים עם חברות מזון מקומיות לשיווק תוצרתה לשוק המוסדי והקמעוני בארץ.

 

החברה הציגה את המוצר במספר תערוכות מזון מובילות בהם זכתה להערכה רבה ומשווקת היום את מוצריה למספר מסעדות עם שלושה כוכבי "מישלן", בצרפת על מנת לקבע את מיקום המוצר.

 

שווי החברה הינו כ-240 מיליון ₪ ולחברה 12 פטנטים רשומים.

 

בישראל נחתם הסכם עם "תנובה" להפצת המוצר בשילוב עם מעדני חלב.

 

כמו כן נחתם הסכם להפצת המוצר במעדניות ומסעדות של רותי ברודו.

 

צבי נטע: "יש לי אימון ורצון לראות בארץ חברות רבות שייצרו מזון בריא עם טביעה אקולוגית נמוכה ככל האפשר".