כותרות אחרונות
Search

פרופ' אריאל רבל בהרצאה חדשה ב"טוקהאוס" תל אביב.

צילום: יח"צ

 

פרופ' אריאל רבל  בהרצאה חדשה ב"טוקהאוס" תל אביב.

לומר "עד 120!" ולהתכוון לזה – רפואת העתיד – לידתו של האדם החדש ה- "TransHuman".

 

התפתחויות בשדות הטכנולוגיה בכלל ובתחום מדעי הביולוגיה, הרפואה והכירורגיה בפרט, יצרו בעבור כולנו מציאות חדשה המאפשרת לא רק הארכת חיים, אלא גם שיפור מתמיד באיכותם

 

פרופ' אריאל רבל, מחבר הספר "רפואת העתיד – מה היפוקרטס היה מצווה עלינו לדעת" חושף בהרצאתו החדשה 'טוקהאוס' בתל אביב את הסודות לחיים ארוכים, בריאים ומאושרים ומציג את המושג TransHuman  – לידתו של האדם החדש.

 

העלייה בתוחלת החיים מעלה לא מעט חששות, לכן בוודאי תשמחו לגלות שכבר היום קיימים פיתוחים רפואיים שישפרו משמעותית את חיינו, גם בגיל 120, אבל כדי ליהנות מהם, עליכם קודם כל להכיר אותם.

 

  • סובלים ממחלות כרוניות? – שימוש בתאי גזע בריאים צפוי לרפא אותן.
  • תוהים כיצד לשמור על פעילות תקינה של המוח לאורך זמן? – פענוח הצופן הגנטי מביא כבר היום לייצור תרופות חדשניות.
  • מחפשים את המפתח לאנטי-אייג'ינג אמיתי ולחיים טובים ואיכותיים גם בגילאים מופלגים? – הגיע הזמן שתתוודעו לפיתוחים פורצי דרך בתחומי האפיגנטיקה והטלומרים.

 

פרופ' אריאל רבל – צילום: יח"צ

 

פרופ' רבל מתבל את ההרצאה בדוגמאות מוחשיות ומדגים כיצד בתחילת העשור השביעי לחייו, לצד פעילותו המקצועית הענפה הוא חיי חיים מאושרים ופעילים, המשלבים פעילות למען הקהילה, והשתתפות אקטיבית ענפי ספורט שונים, ובהם: טיס, גלישת סנובורד, רכיבה על אופנועים, טיולי ג'יפים, טריאתלון ועוד…

 

כולם מכירים את המשפט "פעם מתו מזה…".  "מִזה" יכול להתייחס לשפעת, אלרגיות, ממאירותּ, שבר בעצם הירך, חיידקים, אוטם שריר הלב, מחלות מוּלדות תורשתיות אחרות ועוד . נכון, פעם מתו מזה. נכון גם שמחלות גורמות סבל רב, ואנחנו, בני האדם, נולדים עם הרצון ליהנות מהחיים. עם זאת לאדם החובה המוסרית להתעלות מעבר למוכתב בקידוד הגנטי הראשוני שלו ומעבר לחולי הנגרם משחיקה, מחבלה ואפילו מאורח חיים.

 

אנחנו היצורים היחידים על פני כדור הארץ שמסוגלים להילחם למען "תיקון עולם" ולהפחית את הסבל בעבור כל מי שרוח חיים נושבת באפו. התפתחויות בשדות הטכנולוגיה בכלל ובתחום מדעי הביולוגיה, הרפואה והכירורגיה בפרט, יצרו בעבור כולנו מציאות חדשה המאפשרת לא רק הארכת חיים, אלא גם שיפור מתמיד באיכותם. אולם כל טכנולוגיה חדשה מעלה שאלות של אתיקה, דילמות מוסריות ובעיות חברתיות שלא היו עד היום.

 

לומר "עד 120!" ולהתכוון לזה:

מחקרים שונים מנבאים שיש סיכוי לא קטן שעד סוף המאה הנוכחית אנשים יגיעו לתוחלת חיים שתחצה את גיל 120 שנה.

 

חוקרים מאוניברסיטת וושינגטון השתמשו במספר סטטיסטיקות כדי לקבוע את תוחלת החיים המרבית במאה הנוכחית. על פי הנתונים שפורסמו בכתב העת Royal Society Open Science , בני אדם יכולים בהחלט לחיות עד 130 שנים.

 

הצוות השתמש במאגר המידע הבינלאומי בנושא אריכות ימים, הכולל למעלה מ -1,100 רישומים מ -13 מדינות.

 

 החוקרים הגיעו למסקנה כי עד שנת 2100, סביר כמעט במאת האחוזים כי השיא הידוע כיום של 122 שנים יישבר.

 

יש סבירות של 99% שמישהו יחיה עד 124, סיכוי של 68% שמישהו יגיע ל -127, וסבירות של 13% שאדם יגיע ל-130 שנות חיים.

 

התפתחויות מסעירות בתחומי הטכנולוגיה בכלל ובתחום מדעי הביולוגיה, הרפואה והכירורגיה בפרט, יצרו בעבור כולנו מציאות חדשה המאפשרת לא רק הארכת חיים, אלא גם שיפור מתמיד באיכותם.

 

פרופ' אריאל רבל, יליד שטרסבורג ואב לארבעה, הוא פרופ' לרפואה באוניברסיטת ת"א ופרופ' אורח באוקספורד אנגליה ובאוניברסיטת סטנפורד קליפורניה. מומחה בגינקולוגיה ומיילדות בין הבכירים בארץ. מכהן כמנהל הרפואי של חברת הביוטכנולוגיה "קדימהסטם". אביו, פרופ' מישל רבל קיבל פרס ישראל על המצאת תרופה לטרשת נפוצה.  אריאל רבל מתנדב בעמותת "אתגרים" וב"רופאים לזכויות אדם".

 

צילום: יח"צ

 

צבעוניותו הלא שגרתית בנוף עולם הרפואה, לצד הידע המרשים וניסיון רב השנים שצבר הולידו את אחד הספרים המרתקים שראו אור בשנים האחרונות בישראל.

 

הרצאה ראשונה ב"טוקהאוס" ביום שלישי ה- 15.2.2022 בשעה 21:00 

יריד המזרח, ביתן 34א, נמל תל אביב, על גדות נחל הירקון. 

 

הערות:

הכניסה למקום עם תו ירוק. בהתאם להנחיות משרד הבריאות או בדיקת קורונה שלי

 

מחיר כרטיס: 70 ₪

מחיר לצפיה באמצעות הזום: 53 ₪

מחיר הספר: 100 ₪ במקום 128 ₪

לרכישה באתר: https://www.arielrevel.com/

ובחנויות הספרים.