כותרות אחרונות
Search

פיג'ו אופנועים חושפת את ה- Project SPx קונספט.

SPx charging – צילום: יצרן פיג'ו

 

פיג'ו אופנועים חושפת את ה- Project SPx קונספט.

בחודשים הסוערים של 1971, האופק התרבותי והחברתי של צרפת חווה מהפך. ההשלכות של מאי 68 עדיין נמשכו והחברה כולה נעה בין מסורת למהפכה. תנועת המחאה שזעזעה את יסודות החברה הצרפתית ביטאה את הרצונות והשאיפות של הפרט. זו הייתה תקופה של מוסר רגוע, תקשורת לא מצונזרת ואף הענקת זכויות הצבעה לבני 18 ב-1974.

 

דור ה-103

בתוך הקלחת המבעבעת של מהפכה תרבותית ושחרור חברתי, הגיח הפיג'ו 103 והצית ניצוץ של חופש. הוא היה יותר מסתם אמצעי תחבורה, ה-103 הפך לסמל של עצמאות, זעקת חופש על שני גלגלים. עם העיצוב הסמלי שלו, הפשטות, הידידותית למשתמש והמחיר הנגיש, הוא הציע לאינספור אנשים את ההזדמנות להשתחרר מהמגבלות של ניידות מסורתית או תחבורה ציבורית לא מפותחת. פיג'ו 103 בישר על עידן חדש של ניידות אישיות לכולם.

 

המעבר המכריע לחשמל

עם זאת, הזמן מתקדם, ושינויים חברתיים וסביבתיים מעוררים אותנו לשקול מחדש וללא הרף את אמצעי התחבורה שלנו. בשנת 2024, פרויקט SPx מגלם את הפרשנות שלנו לרוח החופש של פיג'ו 103, כעת עם מנוע חשמלי, המאשר את המחויבות שלנו להסתגלות מול אילוצים מתפתחים.

 

Projet SPx_Orange_persp – צילום: יצרן פיג'ו

 

פרויקט SPx כולל את החזון של חטיבת האופנועים של פיג'ו לעצב את העתיד של תחבורה אישית. האתגרים החברתיים של היום, מעיור ועד למשבר התחבורה והמעבר האקולוגי, דורשים שינוי הפרדיגמה. פרויקט SPx אינו מציב את עצמו כפורץ דרך באבולוציה זו, אלא כתגובה האלגנטית והמאוזנת הראשונה לאתגרים שבפתח. הוא משקף את הנחישות שלנו להתקדם תוך כיבוד העבר שלנו.

 

אישי ואחראי

העיצוב המודרני והבר-קיימא שלו (שלדת אלומיניום, רכב קל משקל, מספר מוגבל של חלקים, חומרים ממוחזרים) משקף את הנחישות של המעצבים והמהנדסים שלנו ליישב ציוויים סותרים בעבר כמו ההנאה (העצומה!) שברכיבה, החופש של תחבורה אישית ברת קיימה ואחריות קולקטיבית.

 

Projet SPx_Blue_front view – צילום: יצרן פיג'ו

 

פרויקט SPx מגלם חשיבה אחראית, שבה ניידות אישית משתלבת בצורה חלקה עם רווחת הקהילה. הוא מדגים כיצד ניתן להפעיל את הטכנולוגיה עבור החברה בתגובה לציוויים רחבים יותר, תוך שמירה על הרצון של כולם לחופש.

 

תמימות ורגשות אשם

פרויקט SPx מבטיח הנאה רכיבה ללא תחרות הודות לתכנון שלדה דינמי להפליא. השילוב של משקל וגיאומטריה של שלדת מונוקוק מאלומיניום מבטיח זריזות יוצאת דופן, מייצר התנהגות מדויקת ותגובתיות מיידית. באשר למערכת ההנעה החשמלית, היא מכוילת בצורה מושלמת, מעניקה לאופנוע דינמיות מלהיבה. השילוב של האלמנטים הללו (שלדה/מנוע) מעניק חווית רכיבה מרגשת שבה כל סיבוב הופך להרפתקה וכל האצה לפרץ אדרנלין.

 

Projet SPx_Orange_no battery_ no stand – צילום: יצרן פיג'ו

 

השאיפה של פרויקט SPx היא להגדיר מחדש את הסטנדרטים של הנאה מהרכיבה ולהוכיח שאחריות חברתית יכולה ללכת יד ביד עם חווית נהיגה מרגשת.

 

לורן לילטי, מנהלת מוצר, שיווק ותקשורת ב- Peugeot Mo tocycles: "בין אם מופעל על ידי מנוע בעירה בשנת 1971 או מנוע חשמלי בשנת 2024, רוחו של פיג'ו 103 נותרה סמל נצחי לחופש. פרויקט SPx מגלם את הרעיון שניתן לאחד בין ההנאה שבניידות אינדיבידואלית עם מצפון קולקטיבי. כאשר אתה יכול לשלב מורשת תרבותית וטכנולוגיה מתקדמת עם גאווה וכושר המצאה, שאיפה אישית ואחריות קולקטיבית כבר לא בהכרח סותרות זו את זו.

 

 

דמיאן באסט, מנהל העיצוב ב-Peugeot Motocycles: "ה-103 הוא שיא האבולוציה של הדו-גלגלי העירוני. כל היבט, מעיצוב ועד ארגונומיה, התמקד בפונקציונליות. עבור רבים זה היה האופנוע הראשון שלהם, חווית החופש הראשונה שלהם. היום הוא הפך לחפץ פולחן. מחר, המטרה שלנו היא לעצב ביטויים חדשים של חופש, תוך שמירה על ההנאה הפשוטה והמודרניות שהם המאפיינים של המותג שלנו".