כותרות אחרונות
Search

ענקית הסולאר הסינית "Trina Solar" מרחיבה את פעילותה בישראל.

 

 

ענקית הסולאר הסינית "Trina Solar" מרחיבה את פעילותה בישראל.

Trina Solar, חברת סולאר בינלאומית שמקורה בסין ואחת החברות המובילות בעולם, שמה לה את ישראל כשוק מרכזי בה היא רוצה להתרחב ורואה בה פוטנציאל עסקי עצום.

טוד לי, נשיא אזור אסיה: "הפוטנציאל הישראלי עצום"

 

"ישראל קבעה יעד ש-30% מכלל ייצור החשמל בישראל, יתבסס על אנרגיות מתחדשות עד 2030" אומר טוד לי, נשיא אזור אסיה של חברת הענק Trina Solar, והוסיף כי ישראל פונה בעיקר לאנרגיה מתחדשת בתחום טכנולוגיות השמש.

 

בעוד שמומחים רבים מפקפקים ביעד, טוד לי, נשיא Trina Solar באסיה, דווקא אופטימי, בייחוד כשמדובר במדינת ישראל. לי, בעל ניסיון עשיר בתעשיית PV סולארית מסיבית ומומחה בחיזוי וסקירת תחום האנרגיה החכמה באזור, טוען ש"הצעד של ישראל להגדיל את היעד שלה בשימוש באנרגיה מתחדשת ל-30% עד 2030 הוא בר ביצוע והפוטנציאל הישראלי עצום-  גם בזכות האקלים הישראלי האידיאלי לשימוש בטכנולוגיית הפאנלים הסולאריים וגם מכיוון שתעשיית השמש העולמית הציגה טכנולוגיות חדשות, המגבירות באופן דרמטי את התפוקה והיעילות של פאנלים סולאריים המתאימות לשימוש כאן, בישראל. בנוסף לכך, ניתן לראות כי ישראל ממשיכה לעודד אימוץ סולאריות בכל המגזרים: מגורים, מסחר ותעשייה וכן חוות סולאריות".

 

Trina Solar, חברת סולאר בינלאומית שמקורה בסין ואחת החברות המובילות בעולם, שמה לה את ישראל כשוק מרכזי בה היא רוצה להתרחב ורואה בה פוטנציאל עסקי עצום.

 

"בשנת 2018 תפוקת ההספק המרבי של פאנלים סולאריים חדשים בשוק הייתה סביב 350W, אך מאז ראינו האצה משמעותית בהתפתחות הטכנולוגית בתעשיית PV, החל מהשקת פאנלים עם הספק של 425W בשנת 2019, לאחר מכן פאנלים של 500W בשנת 2020 והיום הטכנולוגיה העדכנית ביותר של פאנלים סולאריים היא סדרת Vertex של Trina Solar עם הספק של 670W שהושקה במרץ השנה. החדשנות היא ערך ליבה של Trina Solar והיא זו שעזרה לנו לפתח את המותג הבינלאומי שלנו, הידוע באמינות מוכחת, בביצועים הטובים ביותר ובאחריות".

 

טוד לי, נשיא אזור אסיה מסביר כי תפוקת ההספק הגבוהה מביאה ליעילות גבוהה יותר (עד 21.6%) הודות לכמה טכנולוגיות פורצות דרך:

  1. Trina Solar היא אחת מחלוצות הטכנולוגיה של תאים סולאריים בקוטר 210 מ"מ, כך שכל פאנל מייצר יותר חשמל באמצעות פחות מספר תאים. מדובר בתאים סולאריים גדולים הרבה יותר משל המתחרים, שקוטרם 166 מ"מ ו-188 מ"מ.
  2. טכנולוגיית חיתוך חדשנית, כך שלכל תא יש קצוות חלקים במיוחד, מה שמגביר את היעילות.
  3. טכנולוגיית Multy-Busbar (MBB) חדשה לשיפור הצללה אופטית, מה שמביא להפחתת המרווח בין התאים ומשפר את יעילות הפאנלים.

 

חידוש נוסף בתעשיית ה-PV, שהפך לשכיח יותר בשלוש השנים האחרונות הוא טכנולוגיית “Smart trackers”- פאנלים דו תחומיים המחוברים ל"עוקבים חכמים". בדרך כלל, פאנלים סולריים קולטים את קרני השמש באופן ישיר, מה שיוצר בעיה בימים מעוננים, כי האור לא מגיע ישירות מהשמש, אלא הוא משתקף בעננים. הטכנולוגייה כוללת שימוש בנתונים טופוגרפיים, אלגוריתימים וחיישנים חדשניים המאפשרת למערכות הסולאריות להטות את הפאנל הסולארי כך שיימנע מהצללה וימקסם את ספיגת האור ותפוקת החשמל גם בימים מעוננים. "Trina Solar" היא יצרנית הפאנלים הסולאריים היחידה שמייצרת את הטכנולוגיה הזו. 

 

טכנולוגיה חדשנית נוספת שפיתחו היא “The Vanguard tracker” – ייצור פאנלים ייעודיים לאזורי חקלאות, הניתנים להתקנה מוגבהת ומרווחת המאפשרת את המשכיות הפעילות החקלאית, המתקיימת באזורים רבים ובשטחים נרחבים בישראל. "טכנולוגייה זו מתאימה באופן אידיאלי לישראל, מכיוון שהתקנת מערכת זו כרוכה במספר יסודות נמוך יותר, הפחתת כוח העבודה ועלויות הבנייה הכוללות.

 

טוד לי, נשיא אזור אסיה מוסיף: "המערכת שלנו מאפשרת מיקום משותף של השמש והשטח החקלאי, מכיוון שניתן להרחיק את השורות ביניהן ולהרכיב את הפנאלים הסולאריים גבוה יותר מהקרקע, מה שמאפשר לגדל יבולים או לרעות בעלי חיים". ל-"Trina Solar" יש ניסיון בחו"ל בפרויקטים שיש להם מיקום משותף של אנרגיה סולארית וחקלאות, אנו רואים שהפתרון הזה רלוונטי מאוד לאזורים מסוימים בישראל".

 

טוד לי,  מדגיש כי ל- Trina Solar חשוב להיות מעורבת גם בתעשייה הישראלית: "ל-Trina Solar יש קשרים חזקים בישראל, אנו משתפים פעולה עם חברות טכנולוגיות וחדשניות מקומיות כמו סולאראדג', המייצרת אופטימיזציית חשמל, ואקופיה, שאת רובוטי הניקוי של הלוחות ללא מים אישרנו לשימוש בחלק מהפאנלים שלנו."

 

אודות Trina Solar:

אחת מיצרניות הפנאלים הסולאריים הגדולות בעולם ואחת מהמובילות בתחום החדשנות, בעיקר בזכות סדרת הפאנלים Vertex בעלי הטכנולוגיה העדכנית ביותר של תאים סולאריים.

 

Trina Solar נסחרת בבורסה בשנחאי ונבחרה לאחת מ-10 החברות החדשניות ביותר בסין ברשימת המגזין Fast Company.

 

החל מדצמבר 2020, Trina Solar סיפקה יותר מ-70GW של פאנלים סולאריים ברחבי העולם ומדורגת ברשימת "500 המפעלים הפרטיים המובילים בסין". חברת Trina Solar עוסקת בפיתוח פרוייקטים של לוחות סולאריים, מימון, תכנון, בנייה, תפעול וניהול עבור הלקוחות. Trina Solar חיברה מעל 5GW של תחנות כוח סולאריות לרשת ברחבי העולם.

 

בשנים 2020-21 השיקה את המודולים Vertex 210mm 410W, 510W, 555W, 605W  ו-670W, מה שהוביל את התעשייה לעידן החדש של 600W+.

 

Trina Solar מדורגת 100% בסקר הבנקאות של BNEF לשנת 2021 כחברת הסולאר המובילה במשך 6 שנים רצופות.

 

Trina Solar משתפים פעולה עם חברת SolarEdge ו- Ecoppia, שאת רובוטי הניקוי של הלוחות ללא מים שלהם אישרו לשימוש בחלק מהפאנלים.