כותרות אחרונות
Search

עמדה אישית – אלדד ניצן יו"ר התאחדות תאגידי כ"א זר בענף הבנייה בלשכת המסחר: החלטת שר האוצר אביגדור ליברמן לבטל את מס המעסיקים על העובדים זרים בענף הבנייה יוזיל את מחיר הדיור.

אלדד ניצן יו"ר תאגידי כ"א זר לענף הבניה – בלשכת המסחר – צילום: יח"צ 

 

אלדד ניצן יו"ר התאחדות תאגידי כ"א זר בענף הבנייה בלשכת המסחר: החלטת שר האוצר אביגדור ליברמן לבטל את מס המעסיקים על העובדים זרים בענף הבנייה יוריד את עלויות הבנייה ב-250 מיליון ₪ בשנה ויוזיל ב- 7% את המחיר הדיור בישראל.

ניצן : "בישראל מועסקים כיום כ-14,000 עובדים זרים בענף הבנייה והמעסיקים משלמים היטל של כ-15% מהעלות שכר העבודה שמשולם לעובדים הזרים".

 

אלדד ניצן יו"ר התאחדות תאגידי כ"א זר בענף הבנייה בלשכת המסחר : החלטת שר האוצר אביגדור ליברמן לבטל את מס המעסיקים על העובדים זרים בענף הבנייה יוריד את עלויות הבנייה ב-250 מיליון ₪ בשנה ויוזיל ב- 7% את המחיר הדיור בישראל.

 

התאחדות תאגידי כ"א זר בענף הבנייה מברכת את שר האוצר על הודעתו שתוזיל את מחירי הדיור ותגדיל את הייצע של מספר הדירות בישראל. 

 

אלדד ניצן יו"ר תאגידי כ"א זר לענף הבניה – בלשכת המסחר – צילום: יח"צ 

 

אלדד ניצן: "בישראל מועסקים כיום כ-14,000 עובדים זרים בענף הבנייה והמעסיקים משלמים היטל של כ-15% מהעלות שכר העבודה שמשולם לעובדים הזרים. יש לציין בסיפוק וערכה רבה את החלטה של שר האוצר לבטל את מס המעסיקים בענף הבנייה כמו שבוטל מס המעסיקים על עובדים זרים בענף החקלאות ובענף הסיעוד".

 

הרציונל שעמד בבסיס הטלת היטל / מס זה היה למצמצם ככל שניתן את העסקת העובדים הזרים במדינת ישראל, וכפי שצויין בזמנו בהצעת החוק האמורה :"עלות העסקת עובד זר נמוכה מעלות העסקת עובד ישראלי. כדי להקטין את התמריץ להעסיק עובד זר, מוצע לחייב כל מעסיק של עובד זר בהיטל בשיעור של 15% מסך כל הכנסת העבודה ששילם לעובד הזר".

 

ביטול מס המעסיקים הינה חלק ממדיניות הממשלה כאשר לאחרונה הודיע שר השיכון זאב אלקין על החלטתו להביא לישראל 15,000 עובדים זרים בענף הבניה ולהגדיל ב-90% את מכסת העובדים הזרים בענף.

 

החלטה זו של שר השיכון תאפשר לסיים תוך חצי שנה בניית 40,000 יחידות דיור הנמצאות בבניה ולהקפיא את מחירי הדיור שנמצאים בעלייה בשנה האחרונה.

 

המחסור בעובדים זרים "בעבודות רטובות" בענף הבנייה הינו גורם מרכזי לעליית מחירי הדיור ולעיכוב גדול במסירת דירות וחוסר היכולת לעמוד בתוכנית להתחיל בשנת 2022 בניית כ-80,000 יחידות דיור חדשות.

 

ניצן מציין עוד: "העסקת כ-30,000 עובדים זרים בענף הבנייה וביטול מס המעסיקים ויוריד את עלויות הבנייה ב-500 מיליון ₪ בשנה ויוזיל את מחירי הדיור ב-7% ויביא להגדלת ההיצע של מספר הדירות".