כותרות אחרונות
Search

נהיגה בשכרות – עונש!

צילום:freepik

 

 

נהיגה בשכרות עונש!

הקטל בכבישים הביא את המחוקק לפעול באמצעים דרסטיים. אחד מהאמצעים הללו הוא הגברת רף הענישה בעבירות שכרות. חשוב לדעת שאדם שנוהג בשכרות מסכן גם את עצמו וגם את הסביבה שלו ועל כן, הענישה לאדם שנתפס נוהג בשכרות תהיה בהתאם למעשה זאת. עם זאת, לכל כלל יש חריג וגם בעבירות שכרות, ישנם לא מעט מקרים שבהם רמת הענישה לא סדורה ועל כן, אם נתפסת נוהג בשכרות, הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לפנות לעורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה, אשר מכיר היטב את כל מה שקשור לתחום נהיגה בשכרות עונש. עורך דין מעין זה יוכל לסייע לך לצאת מהמצב בצורה הכי טובה שאפשר.

 

נהיגה בשכרות עונש:

פקודת התעבורה התשכ"א 1961 קובעת בסעיף 62 קנס גבוה מאוד על נהיגה בשכרות. בנוסף קובע סניף 64 ב כי שכרות היא סיטואציה שבה אדם נוהג ובגופו של מינון אלכוהול גבוה מהמותר, כאשר המינון כיום עומד על שיעור של 240 מיקרוגרם. כמו כן, קובעת פקודת התעבורה בסעיף 64ג כי אדם שמסרב לערוך בדירת שכרות דינו כאדם שנתפס נוהג בשכרות. עבירת שכרות איננה מסתיימת בקנס כספי בלבד. לא פעם דינו של אדם שהורשע בנהיגה בשכרות יהיה פסילת מינימום של רישיון הנהיגה למשך שנתיים. כמו כן, אם אדם הורשע בשנה שלפני בעבירה של נהיגה בשכרות, עונש פסילת המינימום שלו יעמוד על 4 שנים לפחות. נהיגה בשכרות עונש יכולה להיות גם עונש מאסר. ניתן לומר כי העונשים במקרה כזה עלולים להיות כבדים ועל כן, התייעצות עם עורך דין תעבורה מקצועי היא חובה במקרה שבו נתפסים נוהגים בשכרות.

 

צילום:freepik

 

סיבות להפחתה בעונש על נהיגה בשכרות:

כאשר מדובר על נהיגה בשכרות עונש, אין ספק כי אדם שנתפס נוהג תחת השפעת אלכוהול יכול לקבל עונשים כבדים. בית המשפט רשאי לסטות מעונש פסילת המינימום הקבוע בפקודת התעבורה מחד ומאידך לא תמיד עבירה של נהיגה בשכרות חייבת להסתיים במאסר. שיקולי בית המשפט ישתנו ממקרה למקרה. ייצוג משפטי איכותי יכול להוות את ההבדל בין עונש פסילה של שנתיים ומעלה לבין עונש מקל יותר. כמובן שיש צורך לבחור בעורך דין מיומן ומקצועי בתחום אשר מכיר את דרך החשיבה של השופט הספציפי שעומד בראש המשפט של הנהג ויודע כיצד להתנהל מולו בתהליך המשפט.

 

לעיתים בית המשפט יכול להתחשב בנהג ללא עבר תעבורתי מכביד או להתחשב בנהג שכלי הרכב שהוא נוהג בו משמש אותו לצורך הפרנסה שלו. כמו כן, לעיתים השופטים יכולים להקל בעונש פסילת המינימום כאשר מדובר על נאשם שתורם באופן קבוע לקהילה. יתרה מכל, אם קיים שילוב של נסיבות אישיות ומנגד הנאשם שנתפס נוהג בשכרות עם מינון יחסית של אלכוהול, גם במקרה הזה בית המשפט יכול להקל עם הנאשם.

 

נהיגה תחת השפעת אלכוהול היא לא דבר שכדאי לעשות. ידוע כי נהיגה בשכרות עונש עלולה להיות כבדה מאוד ועל כן, אם בכל זאת נתפסתם נוהגים בשכרות, חשוב מאוד שתבחרו בעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום התעבורה, אשר יסייע לכם לצאת מהמצב בצורה הטובה ביותר.

 

מאמר זה נכתב על ידי ניר שלום, לעורך דין ניר שלום יש ניסיון של למעלה מעשור בתביעות תעבורה, דיני תעבורה ובנוסף תעודת חוקר תאונות דרכים מה שמביא להכרעות רבות אל מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

 

מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר עוד היום 077-9976882