כותרות אחרונות
Search

מתכונים לשבועות שתרצו לאכול כל השנה.

צילום: freepik

 

מתכונים לשבועות שתרצו לאכול כל השנה.

זו העונה בשנה שבה כולנו תרים אחר מתכונים שיפארו את שולחן החג. המתכונים הטובים ביותר אינם בהכרח אלה המפוארים והמסובכים ביותר להכנה. לפעמים דווקא מנות פשוטות וטעימות הן אלה שיעשו לכם את החג. לפניכם חמישה מתכונים מנצחים למנות פשוטות שתרצו להוסיף לתפריט המשפחתי במהלך כל השנה.

 

פשטידת בטטות ותפוחי אדמה:

חלק מהמגוון הרחב של מתכונים לחג השבועות כולל בחובו גם פשטידות, שכן שום ארוחה חלבית אינה שלמה ללא פשטידה. לפניכם מתכון לפשטידה מהירה, קלה להכנה ובעלת טעם משגע.

 

נפרוס בטטות ותפוחי אדמה לפרוסות דקות, נערבב עם מלח, פלפל ואגוז מוסקט ונבשל אותם יחד עם חלב ושמנת. נניח בצד להתקרר. בינתיים, נערבב בקערה קוטג', ביצים, שום כתוש וקמח, ונוסיף את תפוחי האדמה והבטטות שבישלנו. נערבב בעדינות כדי שלא להרוס את צורתם היפה של הירקות.

 

ניצוק את התערובת לתבנית משומנת ונפזר מלמעלה קמח תירס. נאפה כ-45 דקות עד שהפשטידה זהובה והמטבח מלא בריחות מופלאים.

 

קרפצ'יו סלק מהיר הכנה:

זוהי מנה יפהפייה שמוסיפה כתם מהמם של צבע לשולחן החג. היא מרשימה, קלה להכנה, ומתאימה גם לצמחונים ולנמנעים מגלוטן. 

 

כדי להכין את הקרפצ'יו נבשל כמה סלקים (אפשר גם להשתמש בסלקים מבושלים קנויים!) ונפרוס אותם לפרוסות דקות-דקות. נסדר אותן בצלחת בצורה מעגלית.

 

רגע לפני ההגשה נסחט על המנה מיץ לימון ונוסיף שמן זית, פלפל שחור ומלח הימלאיה. לאחר מכן נפזר עירית קצוצה, גבינה בולגרית ואגוזי מלך מפוררים. תוכלו לשחק עם התוספות כאוות נפשכם: למשל, ניתן להחליף את הגבינה בכל גבינה קשה שאתם אוהבים, לבחור באגוזים אחרים, לשים עלי רוקט או בזיליקום במקום העירית ואפילו להוסיף חתיכות קטנות של פירות טריים.

 

צילום: freepik

 

בורקס פרעצל:

בורקס הוא מנה ראשונה מושלמת, במיוחד כשמדובר בסעודה חלבית. ופה יש גם טוויסט מגניב: במקום בצק העלים הרגיל, לבורקס הזה יש בצק של פרעצל ביתי מטריף.

 

נתחיל בהכנת הבצק: נלוש קמח, שמרים מים וסוכר עד לקבלת בצק אחיד ואלסטי. נניח אותו לתפיחה בקערה מכוסה למשך כשעה וחצי. בינתיים נכין את המלית: נערבב גבינה בולגרית, גבינת ריקוטה וגבינת פרמז'ן מגוררת (תרגישו חופשי לשחק עם הרכב המלית כאוות נפשכם).

 

כשהבצק מוכן, מרדדים אותו לצורת מלבן, אותו חותכים לרצועות ואז לריבועים. מניחים במרכז כל ריבוע כף מהמלית ומקפלים את הבצק בעדינות לצורת משולש. מכניסים את הבורקסים למים רותחים עם סודה לשתייה למשך כמה דקות, ואז מצפים בשומשום וביצה – ולתנור.

 

הבורקסים יוצאים לאחר כ-20 דקות זהובים ומעלי ניחוחות משגעים. ניתן להגיש לצד סלט, ביצה קשה, או סחוג, או לנשנש ככה בלי כלום.

 

קיש גבינת עיזים ושרי:

קיש עם בסיס פריך משגע ומלית רכה ועשירה, מלאת טעמים וניחוחות. ההכנה שלו קצת יותר ארוכה – אבל זה לגמרי שווה את הטרחה. ברגע שתטעמו אותו, לא תרצו להכין  שום קיש אחר יותר.

 

נתחיל בצליית עגבניות שרי חצויות עם שמן זית ומלח גס. בינתיים נכין את הבצק הפריך. במעבד מזון (או בידיים) נלוש קמח, שמן זית, חמאה קרה, מלח וסוכר. נוסיף לתערובת גם רסק עגבניות שייתן לו טוויסט רענן. נשטח את הבצק על תבנית משומנת, נחורר אותו במזלג ונעביר למקפיא למספר דקות. לאחר מכן נכניס את התבנית לתנור לאפייה קצרה.

 

נעבור למלית: ניקח גליל של גבינת עיזים ונחתוך פרוסות עגולות, שאותן נסדר על בסיס הפאי. נערבב את העגבניות שצלינו עם בזיליקום ושום ונפזר גם את התערובת על הבסיס. נטרוף שמנת עם ביצים וניצוק את העיסה על המילוי. מלמעלה נקשט את הפאי שקיבלנו בפרוסות גבינה ועגבניות צלויות נוספות.

 

נכניס לתנור עד שהקיש זהוב, יציב ומפתה. כדאי להגיש אותו חם היישר מהתנור, כשניחוחות הצלייה והאפייה מלווים אותנו כל הדרך אל השולחן.

 

גרטן תפוחי אדמה:

תוספת מושלמת לארוחה חלבית, שהיא גם פשוטה להכנה וגם חגיגית מספיק בשביל שולחן החג. היא אהובה על ילדים ומבוגרים כאחד, וברגע שתטעמו אותה פעם אחת – לא תרצו להיפרד ממנה כל השנה.

 

ראשית נפרוס תפוחי אדמה לפרוסות, ונבשל אותן יחד עם חלב, מלח, פלפל ואגוז מוסקט. נוסיף שמנת מתוקה וגבינה קשה מגוררת שאנחנו אוהבים. נעביר את התערובת לתבנית ונפזר מלמעלה עוד קצת גבינה וקוביות חמאה. נאפה את המנה עד הזהבה ונזלול אותה בהנאה כל עוד היא חמה. בתיאבון!