כותרות אחרונות
Search

משרד התיירות של בולגריה יוצא בקמפיין חדש לציבור הישראלי לחשיפת אתרי תיירות אטרקטיביים.

 

 

משרד התיירות של בולגריה יוצא בימים אלה בקמפיין חדש לציבור הישראלי לחשיפת והצגת אתרי התיירות האטרקטיביים לחופי הים השחור והריביירה הבולגרית.

בולגריה האקזוטית והמרתקת עשירה באתרי נופש וספא מפנקים לכל המשפחה; קולינריה משובחת; נופים מהפנטים; מעיינות מרפא; מנזרים וכנסיות; יינות מעולים; מגרשי גולף ברמה אירופית גבוהה; כפרי דייגים; מוזיאונים מעניינים ותרבות מרתקת.

 

משרד התיירות של בולגריה יוצא בימים אלה בקמפיין לציבור הישראלי לחשיפת והצגת אתרי התיירות האטרקטיביים לחופי הים השחור והריביירה הבולגרית. המיקוד בקמפיין הנוכחי הוא באתרים תיירותיים שסובבים את ערי הנופש הקסומות לחופי הים השחור, בורגס וורנה, שמשופעים באטרקציות תיירותיות, שאינן מוכרות לרבים.

 

בולגריה ממוקמת בדרום מזרח אירופה בחצי האי הבלקני. הריביירה הבולגרית משתרעת על שטח של 354 ק"מ. הטבע של בולגריה מגוון מאוד עם הרבה טבע ויערות. קרוב ל-30 אחוז משטחה מכוסה בהרים. 70 אחוז מהנותרים הינם מישורים, שדות ועמקים. בולגריה היא אחת המדינות העשירות באירופה באתרי ספא ואחת המדינות המובילות בעולם במספר מעיינות מינרליים (600 במספר), מתוכם מעל 80 אחוז הם בעלי תכונות מרפא. שטחה של בולגריה פי 4 ויותר ממדינת ישראל (כ-111 אלף קמ"ר). יש בה שמורות טבע רבות.  בולגריה מושכת אליה צפרים מרחבי העולם. יש בה היסטוריה מרתקת שמשלבת את התרבות התראקית, הרומית והביזנטית.

 

צילום: באדיבות משרד התיירות של בולגריה

 

בולגריה הפכה לאחד היעדים החמים לתייר הישראל הרבה הודות לעיר הנופש הקסומה ורנה. בעיר הנמל מתגוררים יותר מ-400 אלף תושבים והיא מציעה שילוב מנצח ומושלם של נופים ירוקים, מים תכולים וחיי לילה תוססים. אחד היעדים המפורסמים של העיר הוא שמורת חולות הזהב, שנמצאת בסמוך לחופי הרחצה. אחד מבתי המלון הידועים בחולות הזהב הוא מלון אינטרנשיונל שניצב מול הים השחור ובו הקזינו הגדול ביותר במזרח התיכון. מוזיאון הרטרו בורנה, שנמצא במרכז הקניות הגדול בעיר, גרנד מול, הוא פנינה מיוחדת מהתקופה הקומוניסטית. יש בו תצוגה מרשימה של כלי רכב, אופנועים ותמונות היסטוריות בשחור לבן מהתקופה הקומוניסטית ופסלי שעווה של אישים מפורסמים. המוזיאון מתמקד בשנים 1989 עד 1944 וביקור בו מרגיש כמו חזרה במנהרת הזמן. גם המוזיאון הארכיאולוגי של ורנה, הממוקם בתוך מבנה עתיק מהמאה ה-19, הוא פנינה של ממש שם ניתן למצוא את אוצר הזהב הקדום ביותר בעולם מלפני יותר מ- 6000 שנה. בסמוך נמצאת הקתדרלה המרשימה של ורנה עם כיפות זהב רבות, חלונות ויטראז' מהודרים וציורי קיר. אטרקציה נוספת בעיר ורנה היא שרידי המרחצאות הרומיים העתיקים. המתחם הוא אחד המרשימים ביותר במזרח אירופה.

 

צילום: באדיבות משרד התיירות של בולגריה

 

כ-40 דקות נסיעה מורנה נמצא הכפר בלצ'יק, כפר ציורי שבו מתגוררים 14 אלף איש. בבלצ'יק בנה המלך פרדיננד הרומני ארמון לאשתו, המלכה מריה. בתקופה זו של אחרי מלחמת הבלקן, היה האזור מסופח לרומניה. סביב הארמון הוקם גן גדול שנחשב כיום הגן הבוטני הגדול ביותר בבולגריה, עם כ-3,000 סוגים של צמחים מכל העולם. בגן הבוטני ישנו יקב מיוחד, שבו מייצרים את יין המלכה ויש גם יין שקדים משובח. ניתן לטעום גם את הראקיה הבולגרית עם כ38 אחוז אלכוהול. כ-80 אחוז מהמשקאות בבולגריה מפיקים מענבים. סיור לאורך הטיילת של בלצ'יק עם מסעדות דגים מעולות מהווה חוויה של ממש. לאורך הדרך רואים שדות ארוכים של חמניות, עצי שזיף וגפנים. בבולגריה תעשייה גדולה של שמן חמניות. בבולגריה גם מגדלים טבק והיא נחשבת ליצואנית מספר 1 באירופה של שמן ורדים.  ק"ג של שמן ורדים עולה יותר מזהב – כ-10,000 דולר.

 

 

מגרשי הגולף בבולגריה הינם בסטנדרטים האירופים הגבוהים ביותר ונערכות שם תחרויות בינלאומיות. ב-Black Sea Rama נמצאים מגרשי גולף איכותיים. זהו גם אתר נופש יפהפה המציע יחידות אירוח מודרניות ואלגנטיות. אטרקציה נוספת לכל המשפחה היא ספארי ג'יפים שיוצא מהכפר קלימנצי. המסלול כולל חציית יער רחב עלים לכיוון הכפר פריפק וירי ברובה אוויר. הסיור משלב ביקור במתחם המקומי לבישול ברנדי וטעימת חלה עסיסית ממולאת בגבינה בולגרית.

 

צילום: באדיבות משרד התיירות של בולגריה

 

מורנה ממשיכים ברכב לעבר רכס הבלקן לכיוון עיר הנמל הגדולה בורגס. בדרך עוברים דרך כפרי דייגים וחופים עם מים בצבעים של כחול וירוק. אחד מהחופים הידועים הוא סאני ביץ'. זהו אתר נופש גדול על חוף הים השחור עם בתי מלון רבים וטיילת ארוכה, שאותה מפארים כלי רכב יוקרתיים. במרחק של 37 ק"מ צפונית לבורגס נמצאת עיר הדייגים העתיקה נסבר. העיר הציורית הוכרזה כאתר מורשת עולמי מטעם ארגון אונסק"ו. יש בה שרידים מהתקופה היוונית, הרומית ואף תקופות מאוחרות יותר. בתחילת ימי הביניים הייתה העיר תחת שלטון ביזנטי, שדאג להקמת חומה וביצורים סביבה. העיר העתיקה של סוזופול, המרוחקת 35 ק"מ דרומית לבורגס – מכונה "סנט טרופה הבולגרית". העיר, שנמצאת על גדות הים השחור, מפורסמת בפסטיבל התרבות השנתי המתקיים בה אחת לשנה בחודש ספטמבר. משם ניתן לצאת לשיט בקטמרן, כשלהקת דולפינים מלווה את היאכטה. מסעדות הדגים באתרים הללו מציעות שפע של פירות ים טריים במחירים נמוכים.

 

צילום: באדיבות משרד התיירות של בולגריה

 

 

בבולגריה גם אתרי ספא ברמה גבוהה. אחד מהם נמצא במלון סנט קונסטנטין והלנה. במלון ספא מפואר עם סאונה שפונה לים השחור ובריכות עם מים תרמיים. מי שמחפש מלון הכל כלול אולטרה ימצא את מבוקשו במלון Wave. במלון 430 חדרים, בריכות והשביל המרכזי שבו מוביל לים השחור. ביקור בטירה "מאוהב ברוח" לקוח כמו מתוך סרט הוליוודי במשך 26 שנים היא נבנתה על ידי יזם מקומי ששמו ג'ורג' טרמפלוב. טרמפלוב, מתאבק לשעבר, זכה עד כה בפרסים רבים על הטירה, הנחשבת לאחת היפות באירופה. הפגישה במשרדו מהווה חוויה של ממש. הוא מקבל את הבאים כשסיגר בפיו. הוא מספר כי בנה את הטירה עם 15 צוענים.

 

בולגריה מאפשרת כניסת תיירים מישראל כשהם מצוידים בתעודת מתחסן או תעודת מחלים. אין צורך בבדיקת PCR לפני ההגעה לבולגריה. הבדיקה נעשית 72 שעות לפחות לפני החזרה לישראל ויש להציגה בדלפקים בשדה התעופה. הטיסה לבורגס או ורנה נמשכת שעתיים וחצי בלבד.