כותרות אחרונות
Search

"משחקי כוח" – "Power Play", סיפורה של "טסלה" – ההימור של המאה.! מאת: טים היגינס

צילום: יח"צ "מטר"

 

"משחקי כוח" – "Power Play"

סיפורה של "טסלה" – ההימור של המאה.!

 רב-מכר של הוול סטריט ג'ורנל.

מאת: טים היגינס

תרגום: עפר קובר;

עריכה: הלית ינאי-לויזון

 

Publishers Weekly: "סאגה מעמיקה, לפעמים מחרידה, לפעמים מעוררת השראה, ולאורך כל הדרך מהנה."

 

"טסלה" היא מושא הקנאה של כל תעשיות הרכב יצרנית המכוניות שכל תעשיית הרכב מקנאת בה והראשונה ששוויה הגיע לטריליון דולר. המכוניות החשמליות שלה הן סמל למקוריות, פריצת דרך טכנולוגית ולאחריות סביבתית. צמיחתה המטאורית הפכה את אילון מאסק, המנכ"ל האקסצנטרי וחסר הפשרות שלה לידוען וליזם העשיר בעולם.

 

 ראשיתה היה חזון פשוט אך נועז ביותר: לפתח מכונית חשמלית טובה יותר מכל מתחרה עם מנוע בעירה. טסלה לא היתה הראשונה שניסתה להגשים רעיון כזה, במשך יותר ממאה שנה נעשו ניסיונות להביא לשוק מכוניות חשמליות, וכולם נכשלו. על אף היסטוריית הכישלונות, אילון מאסק וקבוצה קטנה של מהנדסים ויזמים בעמק הסיליקון ראו במכונית החשמלית הזדמנות והיו נחושים לשנות מהיסוד את תעשיית הרכב. כדי להתחרות בענקיות הרכב, הם שאפו ליצר מכונית מהירה, סקסית, מלוטשת וטכנולוגית יותר מכל מכונית אחרת על הכביש.

 

צילום: יח"צ "מטר"

 

מראשית דרכה היתה ל "טסלה" קהילה נאמנה של תומכים נלהבים, אולם במשך שנים עמדה החברה על סף התמוטטות עסקית, ורבים פקפקו ביכולתה להיחלץ מהקשיים. במשך חמש-עשרה שנים הכבידו עליה חברות יריבות, לחץ ממשקיעים ופרשיות מביכות. מאסק עצמו שב והסתבך ונראה היה שהוא עלול ליפול ולגרור אחריו את החברה שבה השקיע את הונו הפרטי. טים היגינס, כתב עטור פרסים בוול סטריט ג'ורנל עקב מקרוב אחרי הדרמה ב "טסלה", הקשיים, מאבקי הכוח, הכישלונות, ולבסוף, בניגוד לציפיות של רבים – ההצלחה האדירה.

 

משחקי כוח הוא סיפור מרתק של לקיחת סיכונים ושל ניצחונות בלתי אפשריים. סיפורה של קבוצת יזמים ומהנדסים עם רעיון חדשני שעשו דבר שנחשב לבלתי אפשרי – שינו לתמיד את תעשיית הרכב העולמית.

 

טים היגינס הוא כתב לענייני טכנולוגיה ורכב של הוול סטריט ג'ורנל. במשך שנים הוא סיקר את "אפל", "טסלה", וחברות טכנולוגיה אחרות ומשתתף בקביעות בתוכניות של CNBC.

 

דאנאקוד: 99-2441 

מחיר: 118 ₪ 

מס' עמודים: 348 

הוצאה: מטר הוצאה לאור