כותרות אחרונות
Search

אליפות ישראל במרוצי מכוניות – מירוץ פתיחת עונת המרוצים בליגת פיג'ו ופרודרייב.

צילום: אלכס לפינר

 

אליפות ישראל במרוצי מכוניות.

ים של אקשן, מתח בלתי פוסק ואיך לא – מספר הפתעות, כל זה היה במירוץ פתיחת עונת המרוצים בליגת "פיג'ו ופרודרייב".

 

19 מתחרים רשומים למירוץ הפתיחה ב-3 קטגוריות, שפע של מכוניות פרטיות, שליטה מוחלטת של פיג'ו ב-2 קטגוריות, לא יכולנו לצפות ליותר. ההפתעות הגיעו מיד – מתחרה אחד שלא יכול היה להגיע מסיבות אישיות, מנוע אחד ששבק חיים עוד לפני תחילת מקצי הדירוג ושתי מכוניות שלא היו מוכנות בזמן ותיאלצנה להתחיל את העונה באירוע השני של הליגה. ועדיין, המון צבע, התרגשות ואנרגיה גבוהה בבוקר הקפוא של יום הפורים בערד (0 מעלות שלמזלנו התחממו עם שמש תומכת במהלך היום).

 

צילום: אלכס לפינר

 

2 מקצי אימון, מקצה דירוג בשיטת "סופר פול" (מספר מתחרים מבצעים 3 הקפות, פעמיים, וההקפה הטובה ביותר נחשבת לצרכי דירוג) ומתייצבים למירוץ הראשון, בחזית קטגוריה C (החזקה ביותר) נדב ירון עם זמן מעולה לפני חמאדה עודה, מנצח עונת 2021 בקטגוריה הבכירה, מסתמן קרב.

 

צילום: אלכס לפינר

 

בקטגוריה B, עד 235 כ"ס והנעה לשני גלגלים בלבד, מבצעת נחמה בוגין ב-208 טורבו את הזמן הטוב יותר ומזנקת ראשונה ובקטגוריה A כרגיל קרבות עד חורמה כשהכרעה הולכת לניצן לוי, סגן אלוף שנת 2021 עם הזינוק מהעמדה הבכירה לפני אייל דוראון (אלוף 2021) ואיילי קנויביקי, כשבניהם מפרידות עשיריות שניה בודדות.

 

צילום: אלכס לפינר

 

המירוץ הראשון מוזנק ומאבקים לכל אורכו מסתיימים כשחמאדה עודה גובר על נדב ירון ומנצח בקטגוריה C ובדירוג הכללי, בקטגוריה B מנצחת נחמה בוגין לפני גיל אלון, שניהם ב-208 טורבו ובקטגוריה A נשמר הסדר לכל אורך המירוץ וניצן מנצח לפני אייל ואיילי.

 

צילום: אלכס לפינר

 

מירוץ 2 מוזנק בגריד הפוך, כלומר בסדר הפוך ממקצי הדירוג, המהיר ביותר מזנק אחרון והאיטי ביותר ראשון, מה שמבטיח אקשן, וכזה היה לנו בכמויות. חמאדה מצליח לעקוף את כל המתחרים ומנצח שוב בנהיגה רהוטה ומרהיבה, בקטגוריה B המכונית של נחמה מגמגמת ובסוף נעצרת לגמרי ומשאירה את הניצחון לגיל אלון ובקטגוריה A מזנק ניצן מצוין ושובר צירייה במהלך המירוץ, אייל דוראון מנצח לפני איילי קנויביקי ורולנד סטרלמכר, כולם במכוניות פיג'ו..

 

צילום: אלכס לפינר

 

מירוץ 3, שוב זינוק בגריד הפוך, הפעם ביחס לתוצאות המירוץ השני, חמאדה שוב מצליח לעקוף את כולם ומשלים שלושה ניצחונות בשלושה מרוצים, מדהים! בקטגוריה B נחמה לא מתייצבת לזינוק, מכוניתה תקולה ומשאירה לגיל אלון את הניצחון ובקטגוריה A. ניצן הצליח להרכיב צירייה חדשה ומנזק מהמיקום האחרון, אבל איזה זינוק! תוך מספר הקפות הוא עוקף את כל משתתפי הקטגוריה שלו וחלק ממתחרי הקטגוריות הבכירות ומסיים את המירוץ במקום השלישי בדירוג הכללי!! פשוט נהיגה מרהיבה.

 

צילום: אלכס לפינר

 

בקטגוריית הטורינג, 6 מתחרים שזהו להם מירוץ טורינג ראשון! מה שמוכיח שהספורט המוטורי תופס תאוצה אדירה. לאחר פגיעה באחר המתחרים, משתחרר מכסה המנוע בפיג׳ו 208 של טל צורי וניפתח תוך כדי מירוץ. מה שמאלץ את טל לעצור בבהילות משום שלא ראה דבר. שלושה ממתחרי האליפות, טל צורי, איילו קנויביקי ודרור אפרת, מתכוננים למירוץ סיבולת בן 8 שעות (!) בצרפת. מירוץ בו משתתפים כ-200 נהגים!

 

צילום: אלכס לפינר

 

שלושה פודיומים ל-3 קטגוריות, הפודיום באליפות הליגה השנה הוא פודיום אחד לשלושת המרוצים, כאשר המיקום בפודיום נקבע על פי הנקודות שנצברו במהלך היום:

קטגוריה C: מקום שלישי קובי כהן, סוברו אימפרזה, מקום שני נדב ירון במיצובישי אבולושן (שמבטיח לנקום במירוץ הבא) והמנצח הגדול של היום, חמאדה עודה, מיצובישי אבולושן במקום הראשון.

קטגוריה B: מקום שני נחמה בוגין, פיג'ו 208 טורבו לאחר ניצחון אחד ומקום ראשון גיל אלון, פיג'ו 208 GTI. המחרה הנוסף בקטגוריה לא הצליח להגיע, נראה את אלכס גנליס במירוץ הבא.

קטגוריה A: מקום שלישי איילי קנויביקי בפיג'ו 208, מקום שני ניתן לוי, פיג'ו 206 ומקום ראשון, אלוף ישראל 2021 ו 2019, אייל דוראון בפיג'ו 208.

המירוץ כולו שודר בשידור חי בקריינות של גיל לוין ואלון דאי, אלוף אירופה במרוצי מכוניות. המירוץ הבא צפוי להיות חם עוד יותר עם כ-20 מכוניות בזינוק.