כותרות אחרונות
Search

רשת "פוקישופ" משיקה את הסניף 4 בישראל בבני ברק

קערת פוקי ברשת פוקי שופ צילום ספיר קוסא

 

"פוקי" – אוכל רחוב במובן הקלאסי של המילה!

רשת "פוקישופ"  משיקה את הסניף 4 בישראל בבני ברק וממשיכה להביא  עימה חגיגת טעמים מהוואי היישר לקערה.

על התאמת קערות ה"פוקי" לחך הישראלי ויצירת הרטבים הייחודים אחראית השפית ג'ודית צרפתי.

 

בימים אלה חוזרת הרשת לפעילות מלאה  ניתן לשבת בסניפים להזמין באתר משלוח או TA

 

פוקישופ הרצליה

פוקישופ רוטשילד – תל אביב

פוקישופ אבן גבירול – תל אביב

חדש – פוקישופ בר כוכבא – בני ברק

כל הסניפים כשרים בהשגחת הרבנות!

 

כשאומרים חגיגת טעמים בקערה, בהחלט מדברים על פוקי שבאופן טבעי הושרש בתרבות הישראלית שאוהבת הכל מהכל. אז מה זה פוקי אתם שואלים? קערה מלאה בכל טוב! תקראו לזה סושי מפורק, סלט עשיר או בכלל מנה מזינה במלוא מובן המילה. פוקי (שנקרא גם פוקה  Poke) הוא מאכל שמקורו בהוואי, על שם המילה "לחתוך" והוא נחשב ל'פלאפל' של ילידי הוואי. 

 

המקור של המנה המהממת הזאת מתחיל עוד בשנות ה- 70, שאז דייגים החלו לתבל נתחים משלל הדגה שלהם, סתם לנשנוש ובהמשך הפכה למנה של ממש. במקור מנת הפוקי מבוססת על דגים נאים ומפולטים ומוגשת עם אצות ואגוזי שמן קלויים. זוהי הגרסה הנפוצה בהוואי, אך כמובן שעם הזמן מנת הפוקי האותנטית השתדרגה ונוספו לה שלל תוספות צבעוניות כמו אצות, ירקות, אורז, חסות, קינואה ועוד בר עשיר של תוספות שהופכות אותה לאוכל רחוב קלאסי.

 

קערת פוקי ברשת פוקי שופ צילום ספיר קוסא

 

רשת פוקי שופ:

זה היה עניין של זמן עד שהפוקי יהפוך לסצנת אוכל רחוב גם בישראל, ובין הראשונים לזהות את הצלחת המאכל מהוואי הם הבעלים של רשת 'פוקישופ', המונה היום 4 סניפים: 2 בתל אביב, הרצליה ובני ברק. הרשת מתמחה בהגשת 'פוקישופ' על מגוון בסיסים של  דגים נאים ותוספות, המתאימים  גם לקהל צמחוני וטבעוני.

 

מאחורי יצירת תפריט הפוקי, התוספות והרטבים , עומדת השפית ג'ודית פרנק, המביאה עימה ניסיון רב בתחום המסעדנות. טרם עלייתה לישראל עבדה ג'ודית במסעדות רבות בלוס אנג'לס. במהלך ביקור שערכה עם בעלה בהוואי, ראתה את הפוקי והתאהבה וכך, אחרי שעלתה לישראל עם משפחתה  לפני כ 4 שנים, זיהתה את הפוטנציאל להקמת רשת שתתמחה בהגשת קערות פוקי בהתאמה לחיך הישראל וכך נולדה רשת 'פוקישופ'.

 

גו'דית דוגלת בתשומת לב לכל מרכיב ולכן כל חומרי הגלם בכל סניף איכותיים וטריים, כמו כן, קיים מבחר עשיר של תוספות, ואת כל הרטבים ג'ודית פיתחה ומייצרת אותם בכל יום מחדש מרכיבים טריים והם אלה שהופכים את הטעם של הפוקי המוגש ברשת למעניין וייחודי. תפריט הרשת מציע קערות פוקי מוכנות אבל כמובן שכל אחד יכול להרכיב את סצנת הפוקי שלו על פי העדפותיו וטעמו האישי.

 

קערת פוקי ברשת פוקי שופ צילום ספיר קוסא

 

אילו קערות פוקי תוכלו להרכיב ברשת פוקישופ?

זה מתחיל בבסיס של מנת פחמימה שיכולה להיות אורז לבן, אורז מלא, קינואה, אטריות אורז ומי שלא רוצה פחמימה יוכל לבחור סלט עלים מרענן. מכאן העלילה מתפתחת לתוספת חלבון עם אומגה 3; סלמון וטונה רגילים או במרינדה וטופו. משם מתחילה חגיגת הטעמים האמיתית, עם שלל ירקות  לצד מרכיבים עונתיים שמשדרגים את המנה. והשוס הוא הקסם שמפזרים מעל כמו: בצל מטוגן (מומלץ בטירוף) שומשום שחור, לבן או גם וגם, בוטנים קלויים ואיך לא קרנבל רטבים בטעמים ייחודיים לרשת, שחודרים פנימה והופכים את האורז לג'וסי.

נסביר רק, שהתיבול המסורתי של מנת הפוקי מושפע מחומרי גלם ותבלינים מהמטבח היפני וממטבחים אסייתיים נוספים – יאמי! בין היתר הוא מבוסס על רוטב סויה, בצל ירוק ושמן שומשום. כאמור, ג'ודית השפית ומי שעומדת מאחורי יצירת המנו והרטבים  של רשת פוקישופ לקחה את העניין צעד אחד קדימה ויצרה רטבים ייחודיים כמו: סרירצ'ה ווסאבי חריף, מיונז בזיליקום, בלסמי מייפל, מנגו צ'ילי, טחינה ג'ינג'ר ומייפל, פונזו ועוד…

 

רשת פוקישופ לא נחה לרגע, הכל פתוח וקליל, והלקוחות נהנים מידי פעם מתוספת של מרכיבים חדשים, כדי לגוון את מנת הפוקי ולהפוך אותה ל- WOW. העובדה שכל המרכיבים ברשת טריים ונחתכים מדי יום כולל הדגים, בהחלט מספקים אלטרנטיבה בריאה ב"שוק המזון המהיר". ניתן להרכיב קערות צמחוניות, טבעוניות, ללא גלוטן, ידידותיות לילדים וכמובן פוקי אישי לפי העדפה.

 

מזון מהיר אך מזין

בישראל מזון מהיר או אוכל רחוב הוא כזה שאפשר 'לחטוף ככה', על הדרך, אבל ברוב המקרים זה יהיה פחמימה כמו פיתה או לאפה. לעומת זאת, קערת פוקי הנחשבת גם לאוכל רחוב, מציעה אטלרנטיבה טריה, מזינה, ומשביעה בתחום. בשורה תחתונה, מדובר על מנת פודיס שמאוד מזכירה סלט, רק עם מרכיבים שמשתלבים יחד בהרמוניה ומעניקים חוויה של טעמים בקערה אחת.

 

5 עובדות שאולי לא ידעתם על פוקי

  • בקערת פוקי יש סביב 200 קלוריות, 5 גרם שומן, 24 גרם חלבון ו -20 גרם פחמימות.
  • בפוקי יש רק שומנים בריאים ללא חומצות שומן רוויות/שומן טראנס, (תלוי ברטבים שתבחרו 😊).
  • פוקי הוא מאכל עיקרי בכל מפגש הוואי מסורתי.
  • מקור הפוקי הוא בכלל חטיף לנשנוש של דייגים, שהחלו לתבל נתחים משלל הדגה שלהם.
  • בשנת 1991, המסעדן ג'ין ארגר, תושב וואימיאה שבהוואי הקים תחרות פוקי שנערכת מידי שנה .

 

רשת פוקישופ הוקמה בישראל לפני 4 שנים על ידי בן ון גלדר, יזם ואיש הייטק לשעבר שעלה לישראל מהולנד ופרנק צרפתי, איש עסקים מלוס אנג'לס שעלה לישראל לפני 5 שנים עם אשתו ג'ודית.  הרשת מונה היום 4 סניפים: 2 בתל אביב (ברחוב רוטשילד ואבן גבירול, בני ברק והרצליה פיתוח) בקרוב ייפתח הסניף החמישי.

 

פרטים נוספים והזמנות  באתר פוקישופ.