כותרות אחרונות
Search

מילוני אנשים שעובדים או לומדים מהבית, נתונים לחסדי מזג האוויר הגשום, אליו מצטרפים קצרים, הפסקות חשמל ועוד…הפתרון…..

מכשירי אל פסק – צילום: "איטון"

 

לא רק שמיכה חמה, העבודה מהבית דורשת מעובדים להתכונן לנזקי חשמל בשל החורף. 

החורף כבר הגיע אך הקורונה עוד לא עזבה. מילוני אנשים עובדים או לומדים מהבית ולכן נתונים לחסדי מזג האוויר הגשום – קצרים, הפסקות חשמל וקפיצות בזרם הביתי עלולים לפגוע במידע ובציוד חשמלי יקר. מומחים לניהול אנרגיה וחשמל מרגיעים וטוענים כי יש פתרונות גם למשרדים הביתיים.

 

בתקופת הקורונה עובדים וסטודנטים רבים כבר התרגלו למשרד הביתי אך כעת נכנס איום חדש העלול לפגוע ברציפות העבודה, בהכנסות החברה, במידע הפנימי השמור במחשב ואף במערכות המחשוב עצמן – החורף.

 

הפסקות חשמל או קפיצות באספקת החשמל הסדירה עלולות לשרוף מערכות פנימיות בתוך מחשבים, מסכי טלוויזיה, מוניטורים וכל ציוד חשמלי אחר. בשונה ממקרר או תנור, מערכות המחשב עדינות יותר, רגישות ומכילות מידע חשוב כגון קבצים ומידע פנימי של המשתמש או הארגון.

 

רות אביאל – צילום: ניב קנטור

 

רות אביאל, מנהלת תחום "Power Quality" בחברת "Eaton" ישראל, החברה השלישית בגודלה בעולם לניהול אנרגיה ותשתיות חשמל: "בשל הקורונה יותר ויותר אנשים משתמשים במחשב הביתי באופן יום-יומי ולכן חשופים בתקופה זו לנזקים במערכות או איבוד מידע בגלל הפסקות חשמל", עובדים או סטודנטים היושבים בבית על המחשב האישי שלהם צריכים לנסות להגן כמה שיותר נגד נזקי סופות וגשמים".

 

לטענת רות אביאל, אחת השיטות המוכרות והקלות ביותר היא לחבר מכשיר אל פסק בין מתח רשת החשמל למערכות המחשב. אל פסק היא מערכת חכמה המשלבת בין כרטיס אלקטרוני וסוללות. כאשר המערכת מזהה הפרעה חשמלית היא נכנסת לעבודה. כאשר הפסקת המתח אינה רגעית ועלולה לקחת זמן תוכנת ההורדה של Eaton  פועלת באופן אוטומטי ומתחילה לשמור את כל המידע הקיים על המחשב ולבצע Graceful shutdown למערכת. בזמן הזה הסוללות של מערכת האל פסק ממשיכות להעביר מתח לתחנה או למחשב ושומרות על רצף עבודה קבוע. "הפרעות חשמל עלולות לגרום לנזק בלתי הפיך למכשירי חשמל ומחשוב. נפילת מתח או נחשול מתח המתרחש בפרק זמן של מילישניות עלול לגרום לשריפה של רכיבים אלקטרוניים וכך לסכן את מערכות המחשב של המשתמשים ואת המידע המצוי בתוך המחשב".

 

מכשירי אל פסק – צילום: "איטון"

 

סכמת רות אביאל: "מערכות אל פסק הן הפתרון האידיאלי לתקופת החורף משום שמאפשרות, גם במקרה של קפיצת חשמל, המשך עבודה של 7-20 דקות. עובדים או סטודנטים צריכים לבחור מערכת אל פסק המתאימה להם, בהתאם לגודל המערכת איתה הם עובדים, ולהתקין אחת שתאפשר להם זמן תגובה לשמור קבצים רלוונטיים, ולבצע כיבוי מערכת כראוי כדי לא לפגוע ברכיבי החשמל במחשב". "בשונה משנים קודמות, השנה צריך להתכונן לחורף גם מבחינה מקצועית – פוך ותנור חימום ישמרו על החום, אל פסק יסייע לשמור על העבודה